Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

garen voor dekentje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: garen voor dekentje
    Posted: 17 Juni 2014 om 22:31
Ik wil graag dit patroon gaan breien: http://www.yarnspirations.com/pattern/knitting/shadow-cable-baby-blanket

Met softfun van die blauw/gele winkel met dat matroosje. Uiteindelijk moet het dekentje iets groter worden dan het patroon aangeeft. Wat zouden jullie doen. Een stuk meer steken opzetten (zeg een stuk of 160?) en met een kleinere naald breien of iets meer steken opzetten (88) en dan met dubbele draad (en welke naald zou je dan breien?) breien.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2014 om 23:03
Ik zou een proeflapje breien met beide opties. De softfun is vrij dun. Welke naalddikte is net zo goed een kwestie van proberen. Zelf denk ik dat ik een dubbele draad zou nemen, lijkt mij mooier. Softfun vind ik nogal dun voor een gebreid dekentje.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2014 om 09:47
Dat grove reliƫf krijg je denk ik door de dikte van het garen. Uitwijken naar royal van de matroosjes of met dubbele draad breien.
Maar als je erg twijfelt doe dan wat Lidwina zegt, gewoon 2 proeflapjes breien.
Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2014 om 09:54
Ik zou voor de dubbele draad optie gaan - maar idd stukje testen op een proeflapje
Groetjes, Tineke
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2014 om 10:40
Mijn idee was inderdaad ook om met dubbele draad te breien. Twijfel alleen met welke naalden ik dan zal gaan breien. Ik brei vrij strak. Nog advies?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2014 om 10:57
Als er opgegeeven wordt pen 2/3 en ik werk met dubbele draad, pak ik altijd pen 6, ik verdubbel de grootste penmaat. Let wel op het patroontje, over hoeveel steken dat gebreid wordt, als je meer steken gaat opzetten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2014 om 11:01
Als ik 2 draden Soft samen neem, vind ik ze nog vrij dun. Dunner dan de Royal van het matroosje. Die wordt geloof ik op 4 gebreid. Als jij strak breit zou ik die nemen. Daar hebben we het beroemde proeflapje weer, proberen dus. Als ik echter het dekentje zie zou ik denk ik zelfs 3 draden proberen.
Heb de beschrijving eens gekeken. Ze breien met naald 8, dus echt veel dikker garen.
Groetjes, Lida.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2014 om 13:49
Als je verder gaat zoeken op de site kom je de wolkwaliteit tegen en die is heel dik en los voor dit dekentje .

* steken en 13 pennen is 10 cm .Staat alleen niet bij of dit in patroon is .

Ik zou zeker 3 draden nemen en het proeflapje breien . Wel wat meer steken opzetten dan die 8 en wat meer toeren breien

Het is wel een leuk dekentje   
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2014 om 23:03
Hm, misschien moet ik dan maar op zoek gaan naar een ander patroon. Heb nog een aantal bollen softfun liggen en daar wil ik graag een dekentje van breien. Tips voor een ander patroon zijn welkom!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2014 om 10:46
Of gewoon even een stukje proberen ? Misschien wordt het wel heel lieflijk.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2014 om 12:24
Moet het een moeilijk patroon zijn? Ik heb veel succes gehad met het dekentje uit de roman Breibabes: Je breit in recht en averecht op een veelvoud van 18 steken + 9 (naar keuze met 2 randsteken). Eerst een blokjesrand van 3 recht, 3 averecht, na 4 naalden wisselen in 3 averecht, 3 recht, zo 12 naalden breien en dan de randen van 9 steken zo blijven breien en in het midden blokken van 9 recht, 9 averecht, 12 naalden. Tot de gewenste lengte bereikt is en dan weer een rand van 12 naalden kleine blokjes van 3 recht, 3 averecht. Opfleuren met een bloem of applicatie of opgemaasd dingetje.

Je kunt hem zo groot maken als je wilt. Ik doe altijd ?? x 18 + 9 omdat je dan op de hoeken altijd een blok rechte tricotsteek hebt, dat vind ik mooier.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2014 om 23:36
Ik heb inmiddels een eerste stukje opstaan. Dubbele draad gebreid met naalden 6. Zelf vind ik het wel leuk worden.

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2014 om 23:49
Nog even snel (voordat ik naar bed ga). Dat ziet er heel goed uit. Wordt vast een heel mooi dekentje. 
Groetjes, Lida.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2014 om 07:31
Zo te zien gaat het goed met die dubbele draad!
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2014 om 08:19
Ziet er goed uit, wat lieflijker dan het voorbeeld.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2014 om 12:18
Ziet er mooi uit!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns