Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

Reageer Reageer Pagina  123 40>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Nieuwe aankopen...
    Posted: 09 Maart 2019 om 18:51
Ik nam de kinderen altijd mee naar het stemhokje, ook op de lagere schol, dan wachtte ik tot de school uit was. "Kijk, mamma mag stemmen, vroeger mocht dat niet". Uiteindelijk stemde mijn zoon wel, mijn dochter had geen tijd of zin. Misschien nu wel, ik heb ze al 13 jaar niet meer gezien. Maar je staat gek te kijken als opvoeder, zelf altijd gestemd. Ook over gepraat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2019 om 18:01
Met dat stembiljet zit ik ook.

Ik heb van mijn moeder geleerd ,juist wij vrouwen moeten stemmen ,we hebben zolang gestreden voor vrouwenstenrecht .

Misschien stem ik blanco ,of met een groot rood kruis erdoor ,of blijft mijn moeder toch haar stem laten horen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2019 om 17:37
Inderdaad Mutti - dat dus. Ik heb stembiljetten gekregen en heb er eigenlijk geen zin in, behalve als ik ergens een kruisje kan zetten voor
- huisvrouw met boerenverstand
Oké boer met huisvrouwenverstand zou ik misschien ook nog voor gaan.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2019 om 11:50
vroeger gebruikten we hark en bezem ,nu moet het een bladblazer zijn .

Begin vorige week kwamen er 3 mensen van de gemeente blazen wat ? ik heb geen idee . Er reed oog nog een veger achter voor wat .

Een paar dagen later na de wind lagen er een boel katjes maar geen blazer .

Kennelijk gaat dat via een rooster . Zoiets as maandag wasdag maar ik heb niet veel ,maar toch die machine maar laten draaien .
Waarom vliegt de halve regering van hot naar her? Kan toch ook met de computer .
Ik heb net een nieuwe verwarmingsketel een zuinige dat wel .
Een paar jaar geleden is het gemeentehuis verbouwd voor miljoenen .
Bevalt toch niet zo ,er zijn al verschillende mensen door het hoog laagte verschil gevallen .
Gewoon toch weer voor een klap geld verbouwen .Gewoon de gemeente belastingen verhogen .
Nieuw stationsplein met prachtige tegels ,waardeloos door de bussen gaan ze gewoon kapot . Gerepareerd met tegels weet ik niet waar vandaan ,bevalt niet . Ik geloof dat het nu weer beton wordt . Verhoog je toch gewoon de parkeerkosten .
Ze gaan nu een woonwijkje bouwen ,maar dan moet je tekenen dat je geen auto hebt en ook niet neemt wil je er voor in aanmerking komen .
Je mag voor een hoop geld wel een parkeerplaats in de parkeergarage kopen .

Zonnepanelen kunnen niet op ons dak, bovendien zitten we rondom de bomen zodat dat ook geen zin heeft .
Wel hebben we net de zijgevel laten isoleren .

Dubbelglas i.p.v voorzetramen . Zat in de sponning misschien een asbeststukje koord van nog geen meter .
Mensen met witte pakken . In de openlucht er uitgehaald met alleen een lint met asbest erop .
Na afloop gingen ze vegen alles het gazon op .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2019 om 08:51
Er zijn ook al geluiden dat het gasnet ook voor andere types gas gebruikt kunnen worden . . . ze beginnen al te roepen het mag niet voordat
ze er goed over nagedacht of over een goed alternatief gedacht hebben.
Wel heb ik zonnepanelen (echt heel blij mee), regentonnen in de tuin zelfs 1 hele grote voor de was en het toilet en waarom dat meer kost
dan drinkwater door het toilet spoelen is mij een raadsel . . .
We hebben ook 1 auto, maar die gebruik ik alleen voor de langere afstanden, want van fietsen krijg je hele mooie benen LOL
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2019 om 15:33
Mijn gasstel moet nog geplaatst worden is nog ongebruikt ...
En die hebben we ook al gekocht voor dit bekend werd...
Dus de aankomende jaren ga ik ook echt nog niet over...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2019 om 13:59
In 2012 hebben wij onze keuken vernieuwd met een gaskooktoestel. In 2015 moesten we een nieuwe CV-ketel. Plannen over andere energiebronnen waren toen niet bekend. Apparaten die wij in goed vertrouwen aangeschaft hebben, gaan wij niet op amper de helft van hun levensduur eruitgooien. Dat noem ik pas verspilling! Dus: ik volg liever mijn eigen geweten.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2019 om 13:33
Zojuist in de krant gelezen dat een elektrische auto pas bij 700.000 km groener is als een benzine die 1 liter op 16 km doet...
Laat mij maar in mijn benzine autootje rijden ...
En inderdaad bep dat idee heb ik ook wel tegenwoordig als het maar geld kost...
Als ze kunnen innen van de burger dan zullen ze het zeker niet laten...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2019 om 13:22
ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier moogt ge met 'vervuilende' wagens de stadsgrenzen (en die is heel breed genomen) niet meer binnen. LEZ lage emissiezone. Er hangt een fikse boete aan vast als ge toch een camera passeert.

Ge hebt 3 opties : ofwel neemt ge het openbaar vervoer (oude stinkbussen) en laat ge uw auto buiten die stadsgrenzen staan, ofwel koopt ge een nieuwe wagen ofwel (en nu komt het) betaalt ge 350 euro per jaar en moogt ge er wel rijden met die vervuilende wagen. Alles voor het milieu zeggen ze, zolang er maar geld aan te pas komt.
Ge kunt alleen uzelf vertrouwen en dan nog.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2019 om 12:40
Elk tijdperk kent zijn rages. Inderdaad ontstaat er altijd een onbalans als je een enkel facet eruit tilt. Helaas zijn het economische belangen die de rode draad zijn in het milieubeleid.

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2019 om 12:24
Nou dat is precies wat ik bedoel...
En ik ben geen heilige echt niet maar het groene gedoe komt me toch ook wel aardig de keel uit...
Hybride / elektrische auto maar de accu's die daarvoor nodig zijn die heel erg milieu belastend zijn ...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2019 om 11:37
jep dat was hier. En nu lees ik ook weer dat lappen stof om te naaien ook milieubelastend is. Waar polyester inzit komt er bij elke wasbeurt plastiek van in het water, katoen daar is het proces heel belastend en de verf nog belastender. Zijn ze nu bezig dat alleen bamboestoffen vriendelijk zijn. Hebben die paar bedreigde pandaberen die er nog zijn achtereen helemaal geen eten meer. Maar dat is milieuvriendelijk. Ik word gewoon heel chagrijnig van dat milieugedoe (ge wilt niet zien hoe ik er dan opgefokt bijzit) . Is gewoon om nog meer taxen te kunnen heffen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2019 om 08:57
Op de dag dat scholieren staakten voor een beter milieu, verzamelde een schoolconcierge een enorme berg afval, dat de stakers de dag tevoren hadden achtergelaten, plastic flesjes, snoepverpakkingen en zo.

wat rozengeur.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2019 om 12:33
Zo heb ik ooit in een ver verleden inktvisjes gehaakt voor het goede doel...
Die leverde ik netjes in bij een vrouwtje hier in Gorinchem...
Bleek dat de inkies niet meer werden gebruikt in het ziekenhuis omdat die helemaal over waren op de earlie birds...
Dus ik navraag gedaan en ja hoor ze had mijn inkies nog liggen...
Of ik ze dan zelf maar eventjes kwam ophalen...
Prima zo gezegd zo gedaan er zat bij mijn oma om de hoek ten slotte nog een winkeltje dat ze wel nog bij ziekenhuizen daar in de buurt aanleverde...
Ik ze opgehaald bleek die vrouw een kettingroker te zijn en stonken al mijn inkies die ik met liefde en plezier had gehaakt super erg naar de rook te stinken ...
Dus ze gewassen en ingeleverd bij het punt bij mijn oma om de hoek...
Je mocht er een kaartje bij doen met je e-mail adres voor als de ouders nog een bedankje zouden willen sturen...
Ik gedaan... 1x raden...nooit wat gehoord...
Snap ook dat ouders van een prematuur kindje iets anders aan hun hoofd hebben...
Maar soms denk ik ook wel dat het gemak waarmee de maatschappij tegenwoordig alles maar als verbruik artikel gebruikt wel erg gemakkelijk is...

Zo las ik pas geleden op facebook een goed bericht...
Een oud vrouwtje in de supermarkt koopt een plastic tasje en de caissière die zegt tegen haar beter je eigen tas meenemen dat is beter voor het milieu...
En daar staan dan zinnen onder als wij wasten vroeger de luiers uit, maar dat groene gedoe hadden wij niet...
Wij gebruikte melk flessen die terug gingen naar de fabriek voor hergebruik, maar dat groene gedoe hadden wij niet...
Ik vond het typerend voor de manier van denken van tegenwoordig...
En zo stonden er nog vele voorbeelden meer, maar dat groene gedoe hadden wij niet...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2019 om 11:18
Nee, ik denk het niet. Mensen die zelf niet handwerken zijn meestal ook helemaal niet zo blij als je hoopt, terwijl je bezig bent. Ik denk dat de meesten een knuffel zien liggen en denken "Pik in, het is winter" en dat het ze weinig uitmaakt of die knuffel per ongeluk of expres is achtergelaten. Ik ben nog van de generatie, die gevonden voorwerpen bij de juiste autoriteit inlevert. De caissiere of de bibliothecaresse. Of de politie, maar dan zou ik helemaal naar het centrum moeten reizen voor een afgekloven knuffelbeest. Meestal zet of leg ik gevonden dingen op straat wel aan de kant of uit de regen.

wat rozengeur.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2019 om 08:34
Oh dat van die zwerfknuffels is wel heel leuk...
Het enige dat ik me dan afvraag zou je echt ooit reactie krijgen van een knuffel die je zo hebt weggeven...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2019 om 07:53
Er zijn initiatieven geweest om zelfgemaakte knuffels achter te laten met een briefje er bij. Het was dan de bedoeling, dat mensen op facebook of zo lieten weten hoe ze de knuffel vonden. En er waren zogenaamde zwerfboeken, waarin een briefje geplakt zat, dat het boek na lezen achtergelaten kon worden, de bedoeling was wel in openbare gebouwen of café's. Niet in de open lucht.

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2019 om 00:39
bij ons staat er op het gemeentehuis zo'n ruilkast. Maar het is de bedoeling dat ge er ook meeneemt en niet alleen dumpt.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2019 om 14:12
ik heb ook een hele tijd een mini bieb in de tuin gehad 
hij is laatst weg gehaald door mijn dochter die hem er neer had gezet 
het kastje begon te lekken en de paal waar ie op stond was verrot 
wil eigenlijk een nieuwe maar heb nog niet het kastje wat ik er voor zou willen gebruiken 
wil eigenlijk iets bestaands want zelf maken gaat nog een hoop kosten 
en een hoop tijd in zitten 
ben dus nog zoekende want ik heb nog veel boeken staan om te delen 
er werd veel gebruik van gemaakt

Back to Top
Cocos View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2019 om 14:09
Dat zijn leuke initiatieven.

Ik heb ook wel eens gehoord van mensen die een boek zomaar ergens neerleggen met een briefje erbij, dat het de bedoeling is om gratis mee te nemen en na lezen zelf ook weer neer te leggen voor de volgende. Dan moet je in Nederland wel een droog plekje vinden, anders blijft er van het boek niks over.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 40>
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Deze pagina werd gegenereerd in 0.125 seconden.
Lang Yarns Bergere de France