hoe maak je deze sjaal |
Reageer |
Autheur | |
cormout
Hobbywonder Lid sinds: 08 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 734 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 31 December 2014 om 23:31 |
https://www.etsy.com/listing/155113016/nature-flowery-crochet-echarpe?ref=related-0
Ik kan maar niet verzinnen hoe ik dit aanpak, en het ziet er zo eenvoudig uit . Iemand die het ziet? Groetjes Cormout |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik denk dat je begint met een bloem dan een hele lange sliert losse en terug een bloem.
dan de volgende begin je terug met een bloem een aantal losse en dan haak je een aantal vaste in de vorige slinger; terug een aantal losse en terug in een aantal vaste, terug losse enz. en terug eindigen met een bloem en de volgende slingers zijn hetzelfde maar dan rond de grote lus van die losse van de vorige toer gehaakt. Je kan verschillende foto's zien, ik weet niet of je het hebt gezien en dan kan je zien dat het soms in de losse van de vorige 'slinger' is en soms in het gecreerde boogje van de vorige toer. Als je de foto bekijkt zodat de bloemen langs links liggen zie je dat het allemaal aparte slingers zijn die aaneengehaakt zijn (ik weet niet hoe ik het anders moet uitdrukken) je laat je hoofd op je linkerschouder zakken dus en laat de pc staan. |
|
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het lijken slierten van 9 of 10 lossen, dan 5 stokjes. Elke toer begint en eindigt met een sliert lossen. Omdat het verspringt is er aan het begin of eind afwisselend een ketting van 20 of 15 lossen. De bloemen kunnen later opgenaaid zijn. De 5 stokjes lijken vast te zitten op 5 lossen, niet eromheengehaakt. Ik denk wel dat elke toer opnieuw aangehecht moet worden en dan heb je meteen een draad om een bloem aan te naaien.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
JannieV
Duizendpoot Lid sinds: 27 Augustus 2011 Locatie: Alblasserwaard Status: Offline Points: 336 |
Post Options
Thanks(0)
|
Prideke had deze al eens gemaakt.
Op haar blog staat een beschrijving: De kleurtjes kun je natuurlijk zelf per rij bepalen. Groetjes, Jannie
|
|
Prideke
Hobbyguru Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je Jannie :) Ik wilde net hier de verwijzing plaatsen
|
|
cormout
Hobbywonder Lid sinds: 08 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 734 |
Post Options
Thanks(0)
|
heeeeeeeeel hartelijk bedankt, voor het plaatsen van de link, en voor het uitvinden
En ondertussen ben ik begonnen en het wordt echt leuk. Groetjes Cormout |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |