Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Yarn Over

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Yarn Over
    Posted: 13 September 2015 om 18:56
Ik ben eindelijk in de afrondende fase van mijn Knorretje-project gekomen.
Ik zit alleen erg in mijn maag met de oogjes.

Het engelse patroon zegt:
Row1: Pink: Chain 3, finish off               --- dit is niet zo'n probleem
Row 2: Using smaller size hook and brown.
WIth a slip knot on hook, YO, holding loop on hook, insert hook in first ch of beginning ch. YO and pull up a loop, YO and draw through 2 loops on hook (2 loops on hook).
* YO, insert hook in next ch, YO and pull up a loop. YO and draw through 2 loops on hook.
Repeat from * once more.
YO and draw through all 4 loops on hook
finish off


Ik ben al eens aan het zoeken geweest op internet, maar wat ik las over Yarn Over klinkt zoals ik normaliter een vaste zou haken...
Zit even compleet vast.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12100
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2015 om 19:09
lusje op haak, draad erover, ineerste steek steken, draad erover en erdoor, draad erover en door 2 loops trekken en dan zou je er nog 2 op de haak moeten hebben. draad over haak, in volgende steek steken, draad over haak en lus trekken, draad over haak en door 2 loops trekken, nog een keer doen en dan draad over haak en door 4 loops trekken (= een soortement van cluster) en finish off dan.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2015 om 19:14
Oke, dus de draad gaat al over de haak voordat ik hem in de steek steek en daarna nog een keer erover, dan terugtrekken, nog een keer de draad erover en dan door alle loops trekken... ofzo??

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12100
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2015 om 19:21
zoiets ja, maar je moet wel in alle drie de steken gestoken hebben en op het laatste 4 lussen over hebben en dan door die vier lussen trekken.

die nog een keer doen slaat op ....hebben. vanaf hier tot door 2 loops trekken, (dit is dus die nog een keer en dat is in de derde steek)
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2015 om 19:37
poeh... ik voel me vrij dom... heb hem nogniet door.
Dus:
ik heb een lus op de haak (slip knot ofzo)
Ik haal de draad over mijn naald en dan steek ik hem in de eerste steek.
   dan haal ik de draad over de naald en haal de naald terug (dan heb ik toch 2 lussen?)
dan haal ik de draad er nog eens over, steek hem door de volgende steek haal de draad er weer over en trek terug (dan heb ik er toch al vier??)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12100
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2015 om 19:55
wacht ik zal het opschrijven zoals jij lijn per lijn

rij 1 : roos, ketting van 3, knip draad af   .... not a problem
rij 2 : met een kleinere haaknaald en bruin

lus op de haaknaald, draad erover, in eerste steek steken, draad erover en ophalen door de steek, draad erover en door 2 lussen van de haaknaald halen (nog 2 lussen op de haaknaald).
* draad over de haaknaald, in volgende steek steken, draad erover en door de steek trekken. Draad erover en door 2 lussen van de haaknaald trekken.
Herhaal vanaf * nog een keer (in de derde steek dus).
Draad over de haaknaald en door de vier lussen trekken die op de haaknaald staan.
Eindig.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12100
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2015 om 20:15
vlugger gezegd, je haakt met het bruin stokjes maar maakt ze maar half af en bij de laatste steek haak je alles in een keer af.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2015 om 20:18
Ah... nu wordt het een stukkie duidelijker.
Dank Bep!

(maar nu eerst even Heel Holland bakt kijken... ook leuk!)
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2015 om 20:19
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12100
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2015 om 20:22
ja zoiets maar dan niet in dezelfde steek, maar in de drie opeenvolgende steken insteken.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2015 om 20:53
Originally posted by bep bep wrote:

ja zoiets maar dan niet in dezelfde steek, maar in de drie opeenvolgende steken insteken.
Ik vind jou enorm knap, dat je het ook zo rustig uit kunt leggen Clap
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2015 om 21:05
Ik vind het merendeel van de deelnemers hier vrij knap !
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2015 om 21:27
O,jee had ik het je niet goed uitgelegd? Ik heb het ook een beetje op mijn manier gedaan. Goed dat je het op het forum ook vraagd want meerdere mensen weten meer als 1. En je bent zeker niet dom. Succes.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2015 om 22:00
Nee hoor Geerlig.
Ik had de vraag eerst op het forum gesteld en opeens bedacht ik me dat jij problemen had met de oren en iets minder met de ogen, dus ik heb jou daarna een mailtje gestuurd.

Met een combinatie van jouw antwoord en je tip voor de kleur roze en met de antwoorden hierboven moet ik toch een eind kunnen komen.
Ik denk dat het vanavond niets meer gaat worden. Voor priegeldingen is daglicht toch wel erg lekker.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2015 om 00:04
Bep, mijn dank is groot. Na heel goed je regel voor regel beschrijving gelezen te hebben, heb ik een stuk of acht ogen gefabriceerd, de een beter gelukt dan de andere. Morgen er maar even twee uitkiezen.

Vond het echter wel lastig, die eerste YO.. Die zit eigenlijk nog helemaal niet vast. Je hebt een losse op de naal (een lusje op de naald is een beter woord). Je haalt de draad over de naald... dan draait eigenlijk de knoop om (tenzij je hem vasthoudt, maar dan blijft het even behelpen).
Maar goed... het lijkt er enigszins op, dus nogmaals dank !
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12100
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2015 om 19:28
is nikske hoor, ben al blij dat je er aan uit kon. int kort : snikske
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2015 om 19:52
En toch... nu de ogen erop zitten zijn we niet echt tevreden... ze lijken te groot... (en momenteel zitten ze ook scheef).
Ma (ook wel chef smoeltjes genaamd) geeft ook dit wezen weer zijn/haar smoel. Is haar met Teigetje en Poeh ook goed gelukt.
Ik vind dat laatste deel altijd dood eng, omdat ik persoonlijk vind dat een gezichtje een beest kan maken of breken.
Ik ben dan ook zo'n persoond ie bij een bak met allemaal dezelfde knuffels er meerdere met elkaar vergelijk om te zien wie net iets leuker is qua oogjes e.d....
wordt vervolgd.
(ondertussen al werl begonnen aan een Mochilla, dit keer dus echt met een mochilla techniek... even wennen, maar wordt wel mooi)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12100
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2015 om 21:33
je had die eerste lus die zogezegd los hangt gerust mogen vastmaken in de eerste steek, dat werkt nl veel makkelijker. Dus je haaknaald in de eerste steek steken, daar die SlipKnot over en doorhalen en dan begin je aan de stokjes die je half afmaakt te beginnen in diezelfde eerste steek.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2015 om 23:04
Haha.. ja die eerste lus... wat heb ik lopen schelden op dat ding zeg :)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.766 seconden.
Lang Yarns