Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

3***knoeipot

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: 3***knoeipot
    Posted: 28 Oktober 2015 om 15:41
Ik ben een eersteklas knoeipot, maar soms maak ik het zelfs mezelf te bont. Vandaag wilde ik het vlees stoven in de Slowcooker, heel simpel, wijn in de pot, kruiden erbij, vlees in de wijn leggen en het knopje naar "hot" draaien. Afijn, schort omgeknoopt. Eerst bleek het pakje vlees een beetje open te zijn en kreeg ik een fikse bloedvlek op mijn mouw. Vervolgens liet ik het vlees onachtzaam los, wijnvlek op de mouw. Oei het schort beveiligt alleen mijn voorkant van boezem tot en met knieën. Toch maar even schone bloes aan. Toen weer terug in de keuken om pompoensoep te maken. Het lukte me de tweede bloes schoon te houden tijdens het proces van pompoen wassen en in stukjes snijden, water en pompoen in de pan mikken, gehaktballetjes draaien en die lattr na het pureren erbij te werpen. Toen wsste ik mijn handen in onschuld en gleed de manchet naar beneden. Natte mouw. Misschien moet ik het schort toch vervangen door zo'n Ma Flodder huishoudkiel. Of in mijn nakie het huidhouden doen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2015 om 17:09
Inderdaad: of een mouwschort of .... Maar die laatste optie kan wel littekens nalaten met vlees braden. 
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2015 om 19:10
heel herkenbaar Magtelt LOL vooral zomers met witte shirts en gekleurd rijp fruit voor de jam maar ook bij het eten hou ik mn shirt zelden schoon.
'je lijkt wel n klein kind', mopper ik soms tegen mezelf.
overigens bewaar ik oude, donkere shirts voor het uitgebreidere kookwerk, dat bevalt me prima Thumbs Up
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2015 om 10:17
nou en of ik dat herken!
gisteren ; bananencake!
dr zat me toch een kledder op mn t shirt! dacht kan wel zonder, (schort) nou niet dus
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2015 om 10:22
Oh jee!!!! Dit is heeeeeeeeel herkenbaar.
Ik heb dit ook nog al eens Angry
Ik haak nooit af!

Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2015 om 11:20
Had je beter die vieze kleren aan kunnen laten tot je klaar was. 
Ook wel gek eigenlijk dat de meeste schorten alleen de voorkant bedekken.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2015 om 12:12
Je kan ook een oud hemd van je man als schort gebruiken.

Voor de kleinkinderen heb ik er zo ook, alleen heb ik een stuk van de mouwen afgeknipt, de steekindebroekstukken en de kraag. En dan doen ze het andersom aan.

En de combinatie oud hemd en uw laatste optie geeft gegarandeerd vuurwerk zonder brandwonden
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2015 om 13:00
Mijn moeder had ook altijd van die complete schorten, meer een jurk met knopen. Ik kan haar erin uittekenen. Laatst met opruimen kwamen
we er eentje tegen, ik had beter kunnen zeggen dat die goed voor jou was - mijn moeder kookt toch niet meer.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2015 om 13:49
oja ieiewww, jasschorten heten ze. er was een postorderbedrijf die ze nog heel lang heeft verkocht. als enige volgens mij.
maar je hebt nu ook van die schorten....voorpand, achterpand en dan zitten er opzij van die verstelbare banden, die zou ik nog wel eens willen. die zogenaamde barbeque schorten hebben een voor mij veel te kort bovenstuk en dan hangt mn hele gewicht boezem ineens op het touwtje om mn nek LOL das echt niet prettig
of zo'n 'zuster Clivia' schort, met van die banden die op de rug kruisen......
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2015 om 15:25
Heb laatst babyfoto's van de huisband gekeken, daar zit ook een piepjonge zuster Clivia bij in uniform maar met een rok boven de knieën . . .
Back to Top
BreiMuts View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BreiMuts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 14:41
LOL oh zo herkenbaar en als er 1 ding fout gaat volgen de rest van de dag ........
Groetjes Maria
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2015 om 09:26
Ja, ik heb wel eens zo'n slapstickdag, mouw blijft aan deurkruk hangen, beker koffie scheef houden, laatste tree van de trap missen. Zo'n dag dat je beter maar weer in bed kunt duiken met een leuk boek en een kat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.605 seconden.
Lang Yarns