Koekenzingen |
Reageer |
Autheur | |
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 31 December 2015 om 11:17 |
Kinderen komen weer eens met een volgeladen tas terug van het koekenzingen, alleen hier in de straat, in een rustig dorpje. Heb het eens op de weegschaal gelegd: 1730 g snoep, koeken en chips. Wordt weer buikpijn....
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hier is het gelukkig nieuwjaar heb oe de toet al klaar, en ook dan krijgen ze een nieuwjaarszak. Maar het wisselt, de ene straat wel
de andere straat niet. Bij mijn schoonouders (lintbebouwing) zie je ze met skelters met een aanhangwagen door de straat
trekken . . .
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat grappig.
Koekenzingen kennen wij hier niet. Lijkt een beetje op Sint Maarten, dat doen wij (Noord Holland, in ieder geval) op 11 november. Maar 7 pond snoep, koek enz... is niet te weinig. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
koekzingen, nog nooit van gehoord!
weer wat geleerd! |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
waar is de tijd dat wij dat als kind ook deden als we bij moemoe en vava waren op 1 januari en dan ook echt alleen maar koeken kregen. Zo van die ronde met gekleurde glazuur op die dan ook weer versierd was met strepen of toefkes andere kleuren glazuur.
|
|
|
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik ken er niets van!
|
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
Grappig, had er ook nog nooit van gehoord.
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
hier word er ook niets aan gedaan. wij mochten vroeger in de 9straat 11 huizen0, wel nieuwjaar wensen op 1 januari.
we kregen dat 1 of 2 centen. |
|
oant Sjen
|
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het is erg plaatselijk, ik kende het ook niet toen ik hier kwam wonen ben met Sint Maarten opgevoed. Gevolg was dat we het eerste jaar niets in huis hadden en dus meteen met een goede reputatie begonnen in de buurt. De gemeente stelt op strategische plaatsen kraampjes op met warme choco voor de kinderen en jenever voor de papa's die meestal op gepaste afstand de kinderen volgen om een oogje in het zeil te houden. Als ontaarde moeder heb ik mijn kinderen (8 en 9 jaar) alleen op pad gestuurd, de hele buurt loopt immers rond om kinderen in de gaten te houden en iemand moet toch thuis zijn om koeken uit te delen. Als kind gingen wij trouwens altijd alleen opmstap. De buurgemeente doet meer aan Driekoningen, dus de echte opportunisten wagen hun kans over een weekje nog eens.
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |