Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Rare dingen die huisdieren soms doen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Rare dingen die huisdieren soms doen
    Posted: 24 Februari 2017 om 10:29
Wij hadden vroeger ook een parkiet, Peppie.
Die mocht altijd vrij rondvliegen. (ik hou niet van dieren in een kooi)
's Avonds ging hij zelf weer in zijn kooitje als hij wilde gaan slapen.
Hij kwam altijd een stukje koek halen als ik koffie dronk.
Deed mee met de spelletjes, had een buitengewone fascinatie voor de pionnetjes en de dobbelsteen. Gooide ze altijd van het speelbord.

Een keer had ik patatjes gebakken en stonden de bordjes met friet en mayonaise op de tafel.
Peppie wilde mee-eten en landde in de mayonaise!
Fladdderde in het wild rond zodat de spetters majo in rondvlogen.

Frietjes moesten even wachten, eerst moest Peppie afgespoeld worden.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2017 om 10:24
Die verhalen, zo leuk. Jammer dat ik geen huisdieren meer heb.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 23:51
Clap

Leuk die verhalen!!
Ik heb er nog een paar.
Zal morgen eentje plaatsen
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 18:52
Heerlijke verhalen.

Ik had ooit een dwergpapegaai genaamd Sjaak (later werd dat Sjakelien, de winkel was er voor 99% van overtuigd dat het een mannetje was, totdat hij eieren begon te leggen).
Dit beestje wist precies welke papieren ze moest gaan versnipperen. Lag er een belangrijk papier op de tafel en een stukje oud papier, het belangrijke papier ging aan gort.

Als mevrouw te weinig aandacht kreeg, dan ging ze mank lopen, totdat de hele familie om haar heen stond om te kijken wat er aan de hand was, dan liep het weer als een kievit.
Verder was mevrouw dol op Honey Smacks. Als iemand dat in de yoghurt had, dan zou ze met de poten in de pap gaan staan om die eruit te vissen.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 18:16
De eerste hond van mijn ouders sliep 's nachts in de garage in een oude zetel waar een groot deken in lag. In de namiddag lag zij graag op het deken te slapen in de gazon. Ze sleurde het telkens naar buiten en als mijn moeder riep 'Tosca, het gaat regenen' keek ze telkens omhoog en trok het deken vliegensvlug terug de garage in, stel je voor dat het nat werd !
Wij kunnen via onze tuin snel haar het huis van onze jongste zoon. Toen wij onlangs inbrekers over de vloer kregen en zij onze hond buitengesloten hadden via de voordeur is hij onmiddellijk via enkele straten omgelopen om hem te verwittigen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 18:07
Originally posted by dine dine wrote:

Lida, ben je zeker dat hij geen blindengeleidehond opleiding gekregen had in een vroeger leven ?   

Wie weet. Een teckel is gewoon een intelligente hond. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 18:05
Lida, ben je zeker dat hij geen blindengeleidehond opleiding gekregen had in een vroeger leven ?   
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 18:02
Onze hond, een teckel, haalde mijn portemonnee uit mijn tas en verstopte hem onder het kussen in zijn mand. Papiergeld verstopte hij daar ook. Als ik hem 2 briefjes voor hield, een van 5 en een van 10 Euro, nam hij dat van 10!!! 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 13:12
Mijn konijnen hadden een voorliefde voor snoeren, maar nooit die waar de 220 op staat, altijd de boxen, de lader van de telefoon dat
soort dingen.
 
Ik weet niet of het echt uniek is, maar Cor de vorige kat sprong buiten in de vensterbank en zat dan voor het raam om binnengelaten te
worden. Maar voor het deel dat draaide, als je dan aan kwam lopen liep hij achteruit over de vensterbank zodat het raam open kon.
Een kat die achteruit loopt, dat is een enorm koddig gezicht.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 22:34
Ha-ha, wat een leuke verhalen van jullie dieren. LOL

Op mijn 21ste ging ik op naailes. De juf was van mening dat je je patronen die je op stof gespeld had, eerst moest doorlussen (doorslaan) voor je de patronen er weer afhaalde. Dan wist je na het doorknippen van de lusjes precies hoe het patroon op het stof hoorde. Mijn valkparkiet vloog regelmatig los in de kamer en was dol op naaiwerk. In een onbewaakt ogenblik had hij bijna alle lusjes uit een pand van een broek gehaald vlak voor mijn les. Toen ik op les kwam, kon ik als je het pand tegen het licht hield nog wel de gaatjes zien waar de lusjes gezeten hadden. De juf moest lachen.

Mijn konijn Kamilla vond het leuk om "paardje te rijden" op mijn rug. Dan moest ik kruipen met haar op mijn rug van de ene stoel naar de andere. Bij elke stoel stapte ze even van me af en kwam weer terug. Ze had ook een passie voor bananen.

Een keer had ze een gat gebeten in de gordijnen. Stak haar kopje erdoor inclusief haar oren. Toen wilde ze haar kop weer terugtrekken, maar haar oren zaten in de weg. Ze rende weg tot het gordijn strak kwam te staan en sloeg bewusteloos tegen de plint. Ik greep een schaar, pakte het konijn & gordijn op en heb haar bevrijd door een winkelhaak te knippen... Daarna kwam ze weer vrolijk bij. 

Haar broertje Stapper gebruikte de kiezen van zijn onderkaak om aan de tralies van de kooi te trekken. Dat hoorde je door het hele huis en wist ik dat ik "geroepen" werd en dat hij los wilde lopen.    

 
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 20:15
Over de hond van mijn ouders. Ik woonde nog niet zo lang op mezelf, werkte overdag. De buurman vertelde een keer dat de hond van mijn ouders op bezoek was geweest. Hij had bij mijn achterdeur gestaan met een stuk kaas in zijn bek. Die kwam dus even bij mij op visite en wou heel lief wat voor mij meenemen. Mijn moeder had geen idee waar hij die kaas vandaan had.

We hadden (is jaren later) een hond, mijn man ging vaak een stuk hardlopen, naar heb bos en dan een rondje in het bos lopen. De hond ging mee maar op een gegeven moment was die het zat, zodra ze bij het bos kwamen ging de hond zitten wachten tot mijn man het bos weer uit kwam en liep dan weer mee terug naar huis. Ook bleek mijn man als hij de hond uitliet wel eens met mensen staan kletsen, dan kwam de hond maar vast naar huis.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 20:09
Katten die aan snoeren kluiven.
Konijnen die snoeren doorbijten.
Honden die ....ik weet dat zo snel niet.

Maar we hebben allemaal wel verhalen over huisdieren en de rare, lieve, leuke, vervelende dingen die ze kunnen doen.

Ik had een kat die dol was op bier.
En een echtgenoot die nog wel eens zijn flesje bier op de grond naast de stoel wilde zetten.
Met die kat in de buurt was dat snel over.
manlief wilde liever niet uit een flesje drinken als de kat eraan gelebberd had, maar soms ging het flesje ook wel om.
Mocht manlief het opruimen vóór de kat dronken was.


Iemand nog iets leuks over dieren?


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns