Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Brei- en Hakerij

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Brei- en Hakerij
    Posted: 09 Oktober 2017 om 16:44
Vanmiddag ben ik voor het eerst binnengestapt in een winkelpand dat gebruikt wordt door een gezellige club dames die van breien, haken en borduren houdt. 

Brei- en Hakerij van Almere Buiten

Je mag gewoon aansluiten met je eigen handwerkje dat je van thuis meeneemt. Er is ook een mogelijkheid om met materiaal van hun iets te maken voor de verkoop. Er wordt koffie en thee geschonken voor 0.50 cent per kop.

Openingstijden: 
maandagmiddag van 13.30 uur tot 16.30 uur
dinsdag tot en met vrijdag op de ochtenden van 10.00 uur tot 13.00 uur
vrijdagavond van 19.00 uur tot 21.00 uur

Daar zal ik wel eens vaker naar toe gaan. Smile


Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2017 om 09:29
dat klinkt gezellig ik zou willen dat er zoiets bij mij in de buurt is
veel plezier voor de volgende keer dat je er heen gaat
 
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2017 om 10:24
Daar heb ik ook lang naar moeten zoeken. Zeker in een stad als Almere zijn mensen die handwerken een bijzonder soort.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2017 om 10:47
Leuk dat ze zo vaak open zijn voor de handwerksters, die bij elkaar willen zitten. Het is gezellig, je inspireert elkaar, geeft ideeën en patronen door. En je kunt je creaties laten bewonderen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2017 om 18:33
... en ook leuk dat ik er lopend, fietsend of desnoods met de bus heen kan. Makkelijk bereikbaar. Ik heb er al inspirerende dingen zien hangen.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2017 om 18:07
Ik ben 2 weken terug ook naar zo iets gegaan, het is ook een vrije inloop en je neemt je eigen handwerkje mee.
Het is op de donderdagmiddag van 14.00-16.00, er wordt 2x koffie en thee geschonken voor Euro 1,00.
Het is een groep van 10 vrouwen en zitten leuk met elkaar te praten en laten de werkstukken aan elkaar zien.
En ga morgen voor de 3e keer heen. Ik heb er ook lang naar gezocht.

Niania je anders moet je eens kijken bij deze sites, misschien is er zoiets ook bij jou in de buurt.
Dit is in samenwerkingen van het ouderenfonds.

breiclafé

Ik kan niet vinden en zien of die door heel Nederland zijn.

http://www.wonenpluswelzijn.nl

 Ik hoop voor je dat je ook iets vind! Succes er mee.


 


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2017 om 21:48
Ik meen, dat er in bejaardenhuizen handwerkclubs zijn, ik ga naar de soos in Apeldoorn Zuid elke donderdag, en in het centrum is er Ontmoet & Co, waar op woensdag wordt gehandwerkt en waar men kan lunchen. Er zijn meer creatieve activiteiten en andere gezelligheidsclubs.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2017 om 08:55

Niania je anders moet je eens kijken bij deze sites, misschien is er zoiets ook bij jou in de buurt.
Dit is in samenwerkingen van het ouderenfonds.

breiclafé


heel erg bedankt voor deze link 

heb niet geweten dat er zelfs bij ons in het dorp een brei/haak/borduur enz  ochtend aanwezig is 

ik ga daar binnenkort eens kijken 


 


Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2017 om 12:36
oh dat is fijn voor je! Ik hoop dat je er bij aan kunt sluiten en er gezelligheid vind

Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2017 om 21:14
Niania, ben je al naar het breicafé in jullie dorp geweest?
Ben even nieuwsgierig hoe of je het vond?
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2017 om 08:45
o wat lief datje het vraagt maar ik heb ziek in bed gelegen en nog niet de kans gehad om er heen te gaan misschien komende week 
ik kwam toevallig met het opruimen van mijn tafel het papiertje tegen waar alle informatie opstond
je hoort er nog wel van 
bedankt voor je belangstelling

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2018 om 18:08
Inmiddels al een oud topic geworden. De "Brei- en Hakerij" is verhuisd naar een ander pand. Het doel is om leegstaande winkelpanden in de winkelstraat een functie te geven en zo een levendig beeld te geven. Ons pand was eigendom van de Hema en die hebben het weer nodig. Zo'n 800 meter verderop in de straat is sinds september een ander pand betrokken waar weer ijverig en vooral gezellig gehandwerkt wordt.

Afgelopen maandag was er iemand die een mooie stapel lappen gekregen had en daar iemand met naaihobby blij mee wilde maken. Dat is gelukt! Zes prachtige stoffen om uiteenlopende dingen van te maken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2018 om 18:43
Wat leuk dat het nog bestaat. Onze soos hangt aan een draadje. De leidster stopt er mee, ze is ook al over de 80. Ze had dit jaar te maken met een zieke dochter en ze kon het geen enkele keer alleen aan de vrijwilligsters over laten. Nu zoekt ze een vervangster. Ik durf het niet aan, ik ben te chaotisch en ik laat vaak dingen liggen, die gedaan moeten worden. De meesten denken dat het alleen gaat om koffie, koekjes en thee inslaan, maar er moeten ook elke maand prijsjes voor de bingo gekocht worden en boekjes daarvoor. Twee keer per jaar een feest-etentje organiseren en soms op ziekenbezoek of naar een begrafenis gaan. Plus elke maand zorgen dat we onze kleine financiële bijdrage betalen en dat is al een moeilijke opgave.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2018 om 13:31
Jammer dat de soos ten onder dreigt te gaan ,want er is best behoefte aan .

Is er geen mogelijkheid de verantwoording te delen ?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2018 om 17:19
Er is al iemand, die het wel wil doen, als ze kan blijven kaarten. Misschien heeft ze dan hulp nodig. Ik had het wel willen doen, maar vanmiddag stapte ik alweer van dat idee af. Ik had al het initiatief genomen om iets voor de leidster en vrijwilligsters te doen voor de Kerst en mijn vriendin zou met de pet rondgaan voor de leidster haar afscheid. En nu ik met mijn spaarpotje rondging, bleken er twee dames ook iets voor de vrijwilligsters te doen, ze beweerden het omgeroepen te hebben, maar niemand wist er iets van. Ik heb het potje zonder meer overgedragen en ik ga door met de gehaakte cadeau tasjes, Kerstkaarten en Ferrero Rocher chocola voor de drie. Maar dat is het laatste dat ik doe, verder kom ik alleen om te haken en breien (en kletsen).
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2018 om 13:32
Ik denk dat je het juiste besluit genomen hebt Machtelt .

Gezelligheid en lekker je eigen ding doen .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2018 om 15:51
Ja, voortaan neem ik stilzwijgend initiatief, in mijn eentje. En als mensen vragen of ik iets ga doen voor een afscheid, verjaardag of geboorte, zeg ik, dat ik zelf iets regel en dat zij hun portemonnee in hun zak en hun kritiek achter in de keel kunnen houden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns