Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Baby vestje haken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Baby vestje haken
    Posted: 14 Maart 2020 om 18:39
Het vestje is voor 0-3 maanden
En het garen is  Supersoft van Zeeman
Back to Top
Loes View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2020 om 11:17
Lief

groetjes Loes
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2020 om 17:27
Je kunt ook rammelende dingen in een kinderchocolade-ei stoppen, secondenlijm en een strak netje erom heen haken, dan kan gewassen en werkt ook.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2020 om 14:42
O, ik kom niet vaak bij de Wibra (sowieso niet in de stad), maar dit zal ik ook even in gedachten houden, Magtelt. Ik heb ook nog wat leuke haakpatroontjes voor babycadeautjes en in de beschrijving wordt dan ook aangegeven dat er iets van rammeltjes in moeten. Bij de Wibra zijn dat soort dingen niet al te duur, dus inderdaad leuk om daar iets van op voorraad te hebben, goed idee!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2020 om 14:01
Bij Wibra hebben ze soms speenkoordklemmetjes en rammeltjes of piepdingen bij de handwerkspullen hangen. Ik neem er altijd wat van mee voor toekomstige babycadeautjes. Het vestje zal ik zeker ook alvast maken, die baby's komen er wel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2020 om 10:20
Het patroon heb ik even gekopieerd en opgeslagen; ik 'moet' waarschijnlijk over een tijdje een babycadeautje hebben en dit vestje ziet er wel heel leuk uit! Dank je voor dit patroon!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2020 om 17:15
Lengte 20 cm, rondom 40 cm. Je zou kunnen meten in een babywinkel of Zeeman wat voor maat dat is. Of je te kleine haaksel als proeflapje bekijken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Femke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 Januari 2020
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Femke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2020 om 14:23
Welke maat is het vestje en welke wol heb je gebruikt? Als ik het patroon volg krijg ik een poppenmaatje 

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2018 om 17:57
wat heb je weer leuke draagbare dingen gemaakt

Zullen ze weer plezier aan beleven
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Maart 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1291
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2018 om 20:31
Mooi vestje Creaans, dankjewel :-)

Grx
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2018 om 14:12
Dankjewel, ik zal een knoop in dit item leggen zodat ik het terug kan vinden
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2018 om 11:29
Bedankt Creaans. Leuke vestjes ook.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2018 om 08:53
Bedankt, Creaans! Ik ga deze steeksoort eens grondig bekijken.   
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2018 om 08:43
Wat lief van je dat je het patroon met ons deelt creaans...
Wie weet zie je er binnenkort hier wel voorbij komen als creatie ...
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2018 om 17:55
Het patroon van een baby vestje 0-3 maanden

Vestje met gekruiste steken  NED.

Lengte 20 cm, rondom 40 cm

Haaknaald 4mm

Garen Supersoft van Zeeman

 

Krijg de foto's niet kleiner neer gezet, kopieer in het woord doe doe het dan zelf.

Pas bovenkant vestje.

47 losse, haak 8 stokjes, 3 stokjes in de volgende losse, 6 stokjes (mouw), 3 stokjes in de volgende losse, 14 stokjes, 3 stokjes in de volgende losse, 6 stokjes (mouw), 3 stokjes in de volgende losse, 8 stokjes (54 st.) Keren.

Haak nog 4 toeren stokjes, op de 3 stokjes, haak je in de middelste 3 stokjes, in totaal heb je 5 toeren. (86st.)

Haak 14 vaste tot de middelste van de 3 stokjes, haak 5 losse, sla 14 stokjes over, vaste in de middelste van de 3 stokjes (dit is voor het armsgat), 24 vaste tot de middelste van de 3 stokjes, (voor het rugpand ), haak 5 losse, sla 14 stokjes over, vaste in de middelste van de 3 stokjes, (dit is voor het armsgat), 14 vaste. (54 vasten en 2 x 5 losse) keren.

 

Gekruiste stokjes.

Sla de 1 e vaste over, haak in de 2 e vaste een stokje, haak nu in de overgeslagen vaste stokje, haak zo door ook over de losse voor het armsgat ,, stokje in de laatste vaste. (64 st.) Keren.

Haak zo 8 toeren.

 

Mouwen

Haak in het armsgat 26 vaste

Haak nu ook gekruiste stokjes, heen en weer, voor het zelfde beeld als de panden.

Haak 10 toeren gekruiste stokjes, = 11 cm lang.

Haak om de voorkanten en hals 2 toeren vasten, in de ene voorkant 2 knoopsgaatjes.

 

 

Een andere steek voor de panden en mouwen Haaknaald 4,5 mm

1. 1 steek vaste, 1 steek stokje, om en om, de laatste steek vaste, keren

2. 1 vaste, 1 vaste op het stokje, stokje op de vaste, om en om, tot de laatste 2 steken die als vaste

3. Herhaal de 2 toeren, totaal 18 toeren = 21 cm lang voor de panden

 

Mouwen

Haak in het armsgat 24 vaste

Herhaal de 2 toeren, totaal 14 toeren = 11 cm lang

 

 

Nog een steek die leuk is voor de panden en mouwen Haaknaald 4 mm

Een stokje en vaste in 1 steek, 1 steek overslaan, herhalen

 

Met gekleurde strepen er in. Haaknaald 4,5 mm

Pas: 2 toeren licht blauw, 1 toer donker blauw, 2 toeren licht blauw

Onderkant: 4 toeren licht blauw, 1 toeren donker blauw, 5 toeren licht blauw, 1 toer donker blauw,

9 toeren licht blauw

Mouw 14 toeren licht blauw = 11 cm lang

 


Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns