|
Reageer ![]() |
Autheur | |
cormout ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 08 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 734 |
![]() Posted: 15 Mei 2008 om 23:09 |
Wie heeft dit al eens gedaan?
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23723 |
![]() |
Bedoel je een hoes om de bezemsteel?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Pallas ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 12 Januari 2007 Status: Offline Points: 302 |
![]() |
ik wil ooit dit patroontje wel eens proberen, vind het er erg mooi uitzien... maar wanneer? http://littlegreen.typepad.com/romansock/step-by-step-brooms tick-l.html |
|
groetjes,
Marij |
|
![]() |
|
Dikky ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 November 2007 Status: Offline Points: 2403 |
![]() |
Cormout, Wat bedoel je precies met bezemsteel haken? Lijkt me ingewikkeld en ben benieuwd. |
|
Groetjes,
Dorine |
|
![]() |
|
cormout ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 08 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 734 |
![]() |
hier kun je het een beetje zien http://linesfrummelhoekje.web-log.nl/lines_frummelhoekje/200 8/01/workshop_3_beze.html ga naar haken en dat iets naar onderen |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23723 |
![]() |
Dat heb ik lang geleden op een wolparty geleerd en meteen een dikke grote breinaald gekocht.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Moesje ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 26 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 28 |
![]() |
Toevallig kwam ik het vandaag tegen in een haakboek toen ik in de bibliotheek aan het neuzen was! Zo te zien kun je er heel leuke dingen mee doen, maar ik heb de steek nog nooit gebruikt. Veel succes, misschien probeer ik het ook nog eens.
|
|
Groetjes, Moesje
![]() |
|
![]() |
|
naatje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5829 |
![]() |
IK HEB EEN HELE DUIDELIJKE OMSCHRIJVING VAN HET BEZEMSTEELHAKEN .IK STUUR HET NAAR JE TOE.
GROETJES RENATE ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Ik dacht eerst dat het om een hoes ging, net als voor een kleerhanger.
Ik weet wel dat je eerst grote lussen trekt uit een lossenketting en dan later een boog van 5 vasten op 5 lussen haakt. Als je het eenmaal hebt gedaan, is het niet moeilijk, maar ik kan het niet beter uitleggen. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Breimuis ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 Januari 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2277 |
![]() |
Je had het al gezien op mijn blog. Ik heb het dus al gedaan. Ik heb er ook een beschrijving van. Deze wil ik je wel even doormailen dan kan je alvast proberen. Als het dan niet lukt wil ik je altijd proberen om verder te helpen En dit is de juiste link naar het bezemsteelhaken op mijn blog http://linesfrummelhoekje.web-log.nl/lines_frummelhoekje/200 8/01/workshop_3_beze.html Line |
|
![]() |
|
![]() |
Hoi Line,
Fijn dat je de link er beter bij gezet hebt. Groetjes cormout |
|
![]() |
|
Dikky ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 November 2007 Status: Offline Points: 2403 |
![]() |
Line, Wat een verschrikkelijk grappig, haken met breinaalden. Heb van alles hier liggen waar ik het mee zou kunnen doen en wil altijd iets nieuws leren, dus... |
|
Groetjes,
Dorine |
|
![]() |
|
![]() |
Je haakt een ketting van lossen, die een vijfvoud moet zijn. Dan pak je de dikke breipen erbij en trekt een lus uit de laatste losse en legt hem om de breipen, dan steek je in de voorlaatste losse en trekt weer een lus om de breipen heen tot je de ketting afgewerkt hebt en een breipen vol lussen hebt. Nu maak je een vaste om de 5 eerste lussen en dan nog 4 vasten in die zelfde boog van lussen, dan weer 5 vasten in de volgende boog van 5 lussen. Uiteindelijk heb je dan evenveel vasten als je eerst op de beginketting had. En begin je weer lussen te trekken enzovoorts enzovoorts. Het klinkt moeilijk maar al doende heb je het zo in de gaten,
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Josl ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7221 |
![]() |
Leuk!!!! Heb de beschrijving en het adres van Line opgeslagen voor "ooit". groetjes, Joke |
|
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
|
![]() |
|
![]() |
Renate, Nog heel hartelijk bedankt voor je beschrijving van het bezemsteel haken. |
|
Groetjes,
Dorine |
|
![]() |
|
Breimuis ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 Januari 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2277 |
![]() |
Ik ben even een paar daagjes niet online geweest, en lees dit nu eerst. Ik zie dat Renate reeds gestuurd heeft. Hebben jullie hier voldoende aan of moet ik ook nog inscanen en doorsturen ? En wie wil het dan hebben
|
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb genoeg aan Renates handleiding. Het is me helemaal duidelijk hoe het werkt. Nog één vraagje: Voor wat voor soort werkjes is deze steek bijzonder geschikt? Heb je dat ook nog te horen gekregen op de workshop? |
|
Groetjes,
Dorine |
|
![]() |
|
![]() |
Sjaals, maar ik heb het ook eens gedaan in een poppentruitje. Als je dunne wol neemt, wordt het redelijk soepel. Je kunt een breinaald nr 10, maar ook 15 of 20 gebruiken.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
![]() |
Het meeste worden er sjaals mee gemaakt. Ik heb enkel nog een patroontje voor een brillentasje of zakdoekjes in te doen. Deze techniek heeft een voordeel en dat is dat het suppergoed opschiet. en als je geen echte dikke breinaald hebt kun je ook twee breinaalden samen nemen. |
|
![]() |
|
![]() |
Het hoeft niet perse een bezemsteel of breinaald te zijn. Alleen kocht ik toen die dikke breinaald, samen met een extra lange nr. 3,5, om ook de luiewijvensteek goed te kunnen breien.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |