Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenrondbreinaald

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
monica View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: rondbreinaald
    Posted: 15 Juli 2008 om 07:47
wie kan mij uitleggen hoe ik met 1 rondbreinaald heen en weer brei Rug- en voorpand: het vestje wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld vanaf middenvoor naar middenvoor.
Leg de rondbreinld dubbel (gebruik eventueel 2 rondbreinld van dezelfde dikte)  dit is bedoeld om de rand elastisch te maken). 
groetjes janny
Back to Top
Tinkerbel View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2008 om 09:40

Hoi Monica, zoals je het beschrijft heb je een rondbreinaald nodig omdat het aantal steken dat je op 1 pen zou hebben veel te veel zou zijn en niet op 1 pen zou passen. Dus eigenlijk gebruik je hem als gewone naalden. Bij rondbreien sluit je de toeren door de toeren gewoon door te breien (en het begin te markeren), maar dit doe je nu niet. Als je toer af is draai je gewoon je werk zoals je dat ook zou doen met gewone naalden en brei je weer verder zodat je dus 1 grote lap aan je rondbreinaald hebt hangen die 2 zijkanten heeft....

Ik zou inderdaad voor de (onder?)rand 2 rondbreinaalden van dezelfde dikte nemen. Zou niet weten hoe je de rondbreinaald dubbel zou moeten leggen en dan gebruiken

Hoop dat je eruit komt en dat ik het goed heb uitgelegd. Anders hoor je het wel van andere leden denk ik als ik het niet goed heb gedaan

Groetjes
Back to Top
monica View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2008 om 09:58
zo als jij zegt zou ik het ook doen maar er staat dat je maar 1naald nodig hebt en dat begrijp ik niet 
groetjes janny
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2008 om 10:08

Misschien de opzet met een dubbele naald (zodat de opzet steken wat losser zijn). Verder zou ik ook niet weten wat er bedoelt word.

Gewoon heen en weer met de rondbreinaald ipv de toer sluiten ga je terug. Dus je breid gewoon 1 pen recht en dan 1 pen averechts,

odette
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2008 om 10:11

Ik brei alles op een rondbreinaald,heel makkelijk,niets meer onder je armen,en je kan gewoon heen en weer,ik heb nu wel de draad in mijn linkerhand,dan heb je geen gezwabber met je naald.Als je alle steken hebt gebreid kan je gewoon keren,net als met twee naalden,probeer het maar ,het wijst zich vanzelf,

succes.

Back to Top
monica View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2008 om 10:21
oke bedankt dus op zoek naar een rondbreinaald en proberen maar
groetjes janny
Back to Top
Tinkerbel View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2008 om 10:38
 Ben benieuwd!!!!
Groetjes
Back to Top
monica View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2008 om 11:34
gelukt bedankt
groetjes janny
Back to Top
Tinkerbel View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2008 om 11:44
 hè gelukkig
Groetjes
Back to Top
jansje View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 05 December 2008 om 22:17

Hoi Monica,

Heb je toevallig patroon 94-12 gemaakt.  Ik heb er net de wol voor besteld, maar nu zit ik het patroon te lezen en kan me geen enkele voorstelling maken van hoe dat nu op die rondbreinaald moet zitten. Dus als het inderdaad 94-12 is dat je gebreid hebt, heb je misschien wel een paar tips. Dan slaap ik wat rustiger totdat de wol er is.

Groeten, Jansje

jlt
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 December 2008 om 22:39
Het dubbel leggen van de naald bedoeld om de opzet wat losser/elastischer te maken. Je zet de steken dus op 2 naalden (je vouwt de naald dubbel en heb zo dus de 2 naaldpunten naast/bij elkaar). Je zou als het ware ook een dikkere naald kunnen gebruiken.
odette
Back to Top
jansje View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 06 December 2008 om 14:14

Ik bedoelde meer dat mijn voorstellingsvermogen tekort schoot over hoe het vestjes nu op de rondbreinaald komt te zitten. Brei ik het van onder naar boven, ik geloof het wel, want je moet ergens in het patroon zowel links als rechts steken meerderen voor de mouw.

Ik heb wel eens, 30 jaar gelden, een trui van links naar rechts gebreid. Meestal stort ik me met breien er gewoon in, maar nu moet ik op de wol wachten, dus ik dacht ga ik het patroon eens goed lezen.  Al breiend gaat het waarschijnlijk een stuk beter.

Mocht iemand het toch al gebreid hebben ben ik nieuwsgierig naar het resultaat. En oh ja, de maat.

Groeten, Jansje

jlt
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns