Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenpunt/kerstmuts 2 vraagjes

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: punt/kerstmuts 2 vraagjes
    Posted: 13 December 2008 om 16:45

Ik stel hier even mijn vragen, het forum gezocht is daar niet voor. Ik ben dus op zoek naar patronen van punt/kerstmutsen voor mijn broertje. Nu heb ik wat patronen gevonden, maar heb daar 2 vragen over.

1 ) Ik heb een engels patroon van een kerstmuts gevonden, maar ik kan niet zo goed engelse patronen vertalen. Kan iemand onderstaand patroon vertalen/controleren. Heb een klein stukje kunnen ontcijferen.

Zou iemand dit kunnen vertalen/controleren of ik op de goede weg zit?

HAT

With MC, cast on 26 (46, 50) sts. Work in St st until piece measures 1 (4, 5) inches from beg. Dec 1 st each end every RS row until 2 sts remain. Break yarn, leaving a long tail to sew seam. Draw through remaining 2 sts, pull tightly, and fasten securely.

CUFF

Divide CC into 3 equal balls. With 3 strands of CC held tog and RS facing, pick up and knit 26 (46, 50) sts along cast on edge of Hat. Knit 6 rows. Bind off all sts loosely. Sew Hat seam.

En een lijstje met de afkortingen:

beg = begin(s)(ning) CC = contrasting color
dec = decreas(e)(s)(ing) k = knit
k2tog = knit 2 together MC = main color
p = purl St st = Stockinette stitch
st(s) = stitch(es) tog = together

2 ) Ik heb op drops een patroon gevonden van een puntmuts. Hij is voor kinderen maar ik heb de steken omgerekend tot de cm voor mijn broertjes hoofd. Dit zal ong. wel kloppen (hoop ik ) Maar nu komt het. Het patroon is in 1 kleur gemaakt, maar mijn broertje maakt het me gelijk moeilijk om 2 kleuren te willen. Dus links een andere kleur dan rechts. Het patroon is in 1 stuk gebreid en wordt later met 1 naad samengebreid. Hoe kan ik die muts het makkelijkst in 2 kleuren krijgen? Ongeveer de helft nemen en de ene helft de ene kleur en de andere helft de ander kleur? Maar krijg je dan niet een scheve lijn? Of het patroon doormidden doen en in 2x breien en met 2 naden breien?

Wie kan me helpen? Alvast bedankt.

(Ik heb in een andrea wel een patroon van een puntmuts die in 2 kleurhelften is gemaakt, maar 1: die heb ik zelf nog niet af en weet dus niet of die past en wat de maat ervan is en 2: er staan geen hoofdmaten bij dus kan hem niet omrekenen)

Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 December 2008 om 18:47

ga je de muts in het rondbreien of  met een naatje? met een naatje kan je de kleuren breien zoals kleuren inbreien, en dan heb je geen scheve lijn 

vertaling:

met hoofdkleur 26 (46,50) steken opzetten,  tricotsteek breien tot ongeveer 1 (4,5) inches van begin.   Minder 1steek op het einde van elke goede kant van het werk tot er 2  steken overblijven.  Haal een lang stuk wol door de 2 overgebleven steken en hard aantrekken.

rand

verdeel de contrasterende kleur in 3 gelijke bolletjes.  Met 3 draadjes tezamen en aan de goede kant van het werk, neem op en brei 26 (46, 50) steken langs de opzetrand, brei 6 toeren en kant losjes af.  Naai rand aan elkaar.

IK hoop dat het duidelijk is.? succes ermee

<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 December 2008 om 19:22
ik was zo aan het denken, op het patroontje wordt de rand nadien bijgebreid, maar is het niet handiger om gelijk de rand te breien, en dan verder te gaan met de muts?? 
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 December 2008 om 21:57

Ik ga de rand niet breien, want het wordt een feyenoord-muts, geen kerstmuts.

Er onder komt een zwart gehaakte rand. 1 toer vasten en 1 toer kreeftsteek.

Dank je wel voor het vertalen, het is goed duidelijk.

Ik ga er nog even overnadenken wat ik wil doen, dinsdag ga ik de wol halen, wit en rood heb ik al, zwart nog halen en wit voor de zekerheid ook nog een bol.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns