|
Reageer ![]() |
Autheur | ||||||||||||
Ennas ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2489 |
![]() Posted: 13 December 2008 om 16:45 |
|||||||||||
Ik stel hier even mijn vragen, het forum gezocht is daar niet voor. Ik ben dus op zoek naar patronen van punt/kerstmutsen voor mijn broertje. Nu heb ik wat patronen gevonden, maar heb daar 2 vragen over. 1 ) Ik heb een engels patroon van een kerstmuts gevonden, maar ik kan niet zo goed engelse patronen vertalen. Kan iemand onderstaand patroon vertalen/controleren. Heb een klein stukje kunnen ontcijferen. Zou iemand dit kunnen vertalen/controleren of ik op de goede weg zit? HAT With MC, cast on 26 (46, 50) sts. Work in St st until piece measures 1 (4, 5) inches from beg. Dec 1 st each end every RS row until 2 sts remain. Break yarn, leaving a long tail to sew seam. Draw through remaining 2 sts, pull tightly, and fasten securely.
CUFF Divide CC into 3 equal balls. With 3 strands of CC held tog and RS facing, pick up and knit 26 (46, 50) sts along cast on edge of Hat. Knit 6 rows. Bind off all sts loosely. Sew Hat seam. En een lijstje met de afkortingen:
Wie kan me helpen? Alvast bedankt. (Ik heb in een andrea wel een patroon van een puntmuts die in 2 kleurhelften is gemaakt, maar 1: die heb ik zelf nog niet af en weet dus niet of die past en wat de maat ervan is en 2: er staan geen hoofdmaten bij dus kan hem niet omrekenen) |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
sassa ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 05 Augustus 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5231 |
![]() |
|||||||||||
ga je de muts in het rondbreien of met een naatje? met een naatje kan je de kleuren breien zoals kleuren inbreien, en dan heb je geen scheve lijn vertaling: met hoofdkleur 26 (46,50) steken opzetten, tricotsteek breien tot ongeveer 1 (4,5) inches van begin. Minder 1steek op het einde van elke goede kant van het werk tot er 2 steken overblijven. Haal een lang stuk wol door de 2 overgebleven steken en hard aantrekken. rand verdeel de contrasterende kleur in 3 gelijke bolletjes. Met 3 draadjes tezamen en aan de goede kant van het werk, neem op en brei 26 (46, 50) steken langs de opzetrand, brei 6 toeren en kant losjes af. Naai rand aan elkaar.
IK hoop dat het duidelijk is.? succes ermee |
||||||||||||
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">
![]() |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
sassa ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 05 Augustus 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5231 |
![]() |
|||||||||||
ik was zo aan het denken, op het patroontje wordt de rand nadien bijgebreid, maar is het niet handiger om gelijk de rand te breien, en dan verder te gaan met de muts??
|
||||||||||||
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">
![]() |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Ennas ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2489 |
![]() |
|||||||||||
Ik ga de rand niet breien, want het wordt een feyenoord-muts, geen kerstmuts. Er onder komt een zwart gehaakte rand. 1 toer vasten en 1 toer kreeftsteek. Dank je wel voor het vertalen, het is goed duidelijk. Ik ga er nog even overnadenken wat ik wil doen, dinsdag ga ik de wol halen, wit en rood heb ik al, zwart nog halen en wit voor de zekerheid ook nog een bol. |
||||||||||||
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |