Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenHaak- en/of naaipatroon van een pellerine

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Enigmalady View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Haak- en/of naaipatroon van een pellerine
    Posted: 26 Februari 2009 om 16:41

Ik ben gastvrouw voor de Zonnebloem en nu wil ik één van mijn gaste's graag helpen met iets waar ze al langere tijd naar op zoek is. Ze is permanent op haar rolstoel aangewezen. Haar jas wordt in de rolstoel vaak aan de achterzijde vuil en nu zoekt ze een patroon voor een soort capeje ( geen grote cape) die ze aan de voorzijde dicht kan ritsen of dicht kan knopen, ze dacht dat het capeje een pellerine heet. Ze wil het graag naaien of haken.

Wie heeft een idee voor een patroon?

Groeten van Elsbeth

straks is straks nu en morgen voorbij
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2009 om 17:11
Hoi Elsbeth.

Er is speciale rolstoelkleding. Ik dacht dat de firma Aquarius heette. Ik zal zo nog even voor je googlen. Maar peperduur. Zit geloof ik wel weer een subsidie of tegemoetkoming op van de zorgverzekeraar....

Verder heb ik voor mijn dochter een aantal jasjes gemaakt, maar dit zijn kindermaten. Het principe is: Neem een model van een jasje of vestje wat je leuk vind, en maak een uitsparing op de rug tot een hoogte van de oksels. De rugpas eindigt dan op de rolstoel, zodat al het overtollige stof niet in de weg zit. En anders misschien een poncho model??? Op Garnstudio staan er genoeg.

Groetjes Rosemarie
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2009 om 21:28
Misschien kan het gedeelte dat dwarszit uit een jas geknipt worden en omgezoomd.

Maar ik zal mijn modebladen morgenochtend uitspiten, want een jaar of drie geleden had ik er één met een soort Mary Poppins jasje/capeje. Alleen ben ik nogal snel weggeverig, als ik een blad niet ga gebruiken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2009 om 22:10

Originally posted by Roos39 Roos39 wrote:

Hoi Elsbeth.

Er is speciale rolstoelkleding. Ik dacht dat de firma Aquarius heette. Ik zal zo nog even voor je googlen. Maar peperduur. Zit geloof ik wel weer een subsidie of tegemoetkoming op van de zorgverzekeraar....

Verder heb ik voor mijn dochter een aantal jasjes gemaakt, maar dit zijn kindermaten. Het principe is: Neem een model van een jasje of vestje wat je leuk vind, en maak een uitsparing op de rug tot een hoogte van de oksels. De rugpas eindigt dan op de rolstoel, zodat al het overtollige stof niet in de weg zit. En anders misschien een poncho model??? Op Garnstudio staan er genoeg.

Groetjes Rosemarie

Ik zal eens neuzen op Garnstudio en zal jouw tips aan mijn gaste doorgeven. dat van die poncho lijkt me idd ook een goede!

Bedankt oor je meedenken, Groet van Elsbeth

Back to Top
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2009 om 22:13

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Misschien kan het gedeelte dat dwarszit uit een jas geknipt worden en omgezoomd.

Maar ik zal mijn modebladen morgenochtend uitspiten, want een jaar of drie geleden had ik er één met een soort Mary Poppins jasje/capeje. Alleen ben ik nogal snel weggeverig, als ik een blad niet ga gebruiken.

Ik geloof dat die mevrouw niet zo van het vermaken van haar jas houdt, maar zal jouw tip toch even melden aan haar. Wellicht zeht ze: 'hé, daar kan ik wat mee!'

Ben benieuwd of je het Mary Poppins capje patroon nog vindt, lijkt me leuk voor haar!

Bedankt en groeten van Elsbeth

Back to Top
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2009 om 22:14

Originally posted by Roos39 Roos39 wrote:

Hoi Elsbeth.

Ik zal ook even op de site voor speciale rolstoelkleding kijken en printen voor min gaste, merci!

Groetjes Rosemarie

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2009 om 22:49
De cape die ik bedoelde heb ik niet gevonden, dus die had ik al eerder weggegeven op deze site. Heeft iemand die???? Wel heb ik nog een andere Knip en een Burda met korte capes. Ze lagen al klaar voor de hobbydoosdag, ook om weg te geven. Dus geef je adres maar in een PM, dan komen ze naar je toe.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2009 om 00:01

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

De cape die ik bedoelde heb ik niet gevonden, dus die had ik al eerder weggegeven op deze site. Heeft iemand die???? Wel heb ik nog een andere Knip en een Burda met korte capes. Ze lagen al klaar voor de hobbydoosdag, ook om weg te geven. Dus geef je adres maar in een PM, dan komen ze naar je toe.

Magtelt, nogmaals: heel veel dank! Ik weet zeker dat mijn gaste hier mee uit de voeten kan!

Groeten van Elsbeth

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.766 seconden.
Lang Yarns