Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotentopje 2

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Christien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2006
Status: Offline
Points: 446
Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2007 om 10:19

Bedankt Corry, ik begin eerst maar eens met een topje voor Anne. Dat is niet zoveel zeskantjes (). Ik heb zelf ook verschillende topjes in boekjes staan. Maar ik heb nog nooit kleding van een patroon gehaakt. Er staat in een Knipmode van een paar jaar geleden ook een leuk topje. Ik heb een proeflapje gehaakt. Het patroon is simpel genoeg. Maar dan. Je moet bijv. in elke toer 1 steek minderen aan weerszijden. Maar ik zou niet weten hoe. Het patroon bestaat uit stokjes en lossen. Asl ik dan een losse minder haak, minder ik dan. Maar dan blijft het aantal "patroontjes" in een toer gelijk. Ik zal het nog eens bestuderen. Dan vraag ik het hier op het forum. Professionals genoeg hier.

Christien

 

Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2007 om 19:03

Ik zal je mijn patroon doorsturen, daar staat hoe dat gaat met minderen,het was voor mij ook de eerste keer,het is wel even opletten met minderen, heb ook wel een paar keer moeten uithalen,maar het lukte toch.

Groetjes corry

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2007 om 19:28

Ik denk dat je een stokje moet minderen. Dus als je eerste 20 stokjes met een aantal lossen ertussen hebt, dan heb je na minderen (aan ieder kant 1) 18 stokjes met een aantal lossen ertussen.

Staat er niet hoeveel steken je over moet houden of welke steek je precies moet minderen?

odette
Back to Top
smurfje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 376
Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2007 om 09:01

Corry wat boft je kleindochter toch met zo een breioma!!!!! Echt mooi het topje

Groetjes Christelle

Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje
Back to Top
Christien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2006
Status: Offline
Points: 446
Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2007 om 20:50

Nee Odette, dat staat er niet bij. Alleen in cm. Dus bijv. bij een hoogte van 13 cm moet je weer meerderen.

Maar ik heb nog genoeg "kleine""haakwerkjes. Net Spongebob geprint van Marike. Het topje van zeskantjes van Corrie. En ik las hier ergens dat er een nieuwe Sandra voor kinderen is met haakpatronen. Verder trouwt deze maand mijn schoonzusje en ben ik voor de kinderen (2 jongens en een meisje) kleren aan het naaien. Je ziet, druk genoeg . (Ik mag ook graag buiten zitten met een mooi boek)

Christien

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns