Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Trapkast

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Trapkast
    Posted: 08 Augustus 2016 om 11:37
De trapkast in mijn kamer, waar ik veel handwerkmateriaal verzamel, was flink aan een schoonmaakbeurt toe. Zeker toen ik een holletje van de muizen ontdekt had. Een aantal jaren geleden heb ik het deurtje bewerkt. D.w.z. geschilderd en een "raampje" en een "brievenbus" uitgezaagd. Doordat de verwarmingsbuizen in dat hokje zitten, werd het 's winters 30 graden waardoor het deurtje krom trok. 's Zomers rook het muf vanwege gebrek aan ventilatie. Door er 2 openingen in te zagen, ontstaat er voldoende circulatie en zijn alle problemen opgelost.   

Als je het deurtje opendoet, zie je de nieuwe planken die ik gemaakt heb. En... afgelopen week heb ik kastrandjes gehaakt. Een simpel motiefje, maar het is nu weer een feest om de kast te openen. 

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2016 om 11:45
dat is plezant zeg. En 'the vieuw' is die geschilderd op de muur erachter?

oei ik zie nu pas hetgeen tussen haakjes staat. Misschien is dat al het antwoord
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2016 om 11:46
dat was dus idd het antwoord. Alleen dacht ik, zal wel door de flits komen dat je daar een stukje maan had ingeschilderd.
Heel netjes met die randjes kant eraan.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2016 om 11:55
Bedankt Bep! Naar het stukje "maan" moest ik erg goed zoeken. Maar het is een weerkaatsing van de flits op een glazen weckpot. In ouderwetse huizen had je kelders waar vroeger de voedselvoorraad in weckpotten bewaard werd. Als je door het raampje naar binnen kijkt, zie je bij mij ook weckpotten staan. Maar dan gevuld met klosjes garen, kralen, ritsen e.d.  
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2016 om 12:29
ziet er keurig uit
ik zou willen dat mijn kast zo netjes is
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2016 om 12:37
Originally posted by niania niania wrote:

ziet er keurig uit
ik zou willen dat mijn kast zo netjes is

Bedankt!

Ha-ha... ik heb altijd naderhand spijt dat ik vooraf geen foto's genomen heb van hoe het was.   
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2016 om 13:01
ja dat is altijd achteraf

Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2016 om 15:48
Ziet er goed uit. Je brengt me op een idee.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2016 om 15:58
Die randjes maken het fleurig - geven het net iets extra's.
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2016 om 18:17
heel mooi!
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2016 om 19:15
wat een gezellige, opgeruimde kast!
http://madebymg.
blogspot.nl/

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2016 om 19:23
Dat ziet er goed uit. Houden zo!!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2016 om 21:08
ziet er prachtig uit. Mis het zelf in ons huis zo'n op berg hoekje helaas
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2016 om 21:35
Bedankt voor jullie leuke reacties! Smile

Geerlig, ik ben benieuwd waarmee ik jou op een idee gebracht zou hebben. Na het zien van jouw gehaakte Kobold, zijn die kastrandjes kinderspul...  

Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Dat ziet er goed uit. Houden zo!!!!

Met nadruk op "houden zo"... daar ga ik mijn best voor doen.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2016 om 21:42
Ziet er mooi uit. Leuk bedacht!
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2016 om 21:22
dat is geweldig en zo netjes.
het deurtje is al een feest op zich.
oant Sjen
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2016 om 23:07
Ha, bedankt voor jullie complimenten! 

Ik hoor vaak van mensen die nieuw op bezoek komen dat het hen herinnert aan de sfeer van de Efteling.  
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2016 om 15:26
Wat een goed idee!
Ik zit te zwijmelen bij je kastrandjes. Zucht... zo mooi allemaal bij elkaar.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2016 om 16:03
Bedankt Zakdoek! Dat is echt het simpelste haakwerk dat een mens zich voor kan stellen.

Het op de planken bevestigen van de randjes en ze precies op maat gesteven ophangen is wel een nauwkeurig klusje. Ik gebruik er elastische trekroedes voor dan hangen ze altijd strak. Net als bij de gehaakte valletjes voor mijn ramen, gebruik ik "Crack Free" om ze te stijven. Daarmee worden ze ook vuilafstotend en kan je ze met de stofzuiger op een lage stand stof- en ragvrij maken. Lamp 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.781 seconden.
Lang Yarns