Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotentricot naaien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
iebeltje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: tricot naaien
    Posted: 20 September 2009 om 11:59

Hallo allemaal, ik ben niuw hier en heb een vraag over het naaien van tricot.

Ik heb de achternaad gestikt met stretchnaald, maar het achterpand lubbert en hangt niet mooi recht.

Wie heeft een oplossing?

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 September 2009 om 12:09
Oefening. Gewoon eerst een heleboel proeflapjes maken tot je een beetje doorhebt hoe je de stof moet houden (en niet trekken!) om een mooie naad te krijgen.
Tricot naaien is niet makkelijk. Sommige machines hebben inderdaad een stretchsteek (die je met een normale dunne scherpe naald prima kunt uitvoeren trouwens; een stretchnaald zegt me niets ??) die je vrij eenvoudig op de stof kunt 'loslaten' voor een mooi resultaat.

Met en heel lichte zigzag of inderdaaden gewone stiksteek terwijl je de stof WEL aantrekt kun je ook wel een nette naad maken, maar dat is wel iets moeilijker. Gewoon nog even een poosje blijven proberen vrees ik.

Nadeel is dat een stretchsteek wel heel moeilijk los te tornen is als het niet zo mooi is gelukt. Vandaar : eerst veel proeflapjes oefenen.
Back to Top
iebeltje View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 20 September 2009 om 12:15

Met een stetchnaald bedoel ik een naald voor rekbare stoffen.

Ik heb gewoon recht genaaid, terwijl er idd wel een speciale steek op de machine zit.

Het is een hele speciale tricot met een leerprintachtig op de voorkant, de binnekant is dus van tricot.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 20 September 2009 om 12:17

en een hele kleine zigzag gebruiken.je kan er ook heel dun papier eronder meestikken.

groetjes puck

Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 September 2009 om 13:18

inderdaad een kleine zigzag gebruiken, overdwars spelden zodat je over de spelden heen kunt naaien, de stof alleen begeleiden en niet trekken, rustig/langzaam naaien en een strookje papier of bandje meenaaien. Uithalen valt inderdaad niet mee, dus je zou hem eerst op de grootste stiksteek ('rijgen)  kunnen naaien (gebruik je ook als je juist wilt gaan rimpelen, je kunt voor het rimpelen aan de bovenste draad trekken totdat je de juiste rimpeling hebt) en dan als het goed zit op dezelfde draad overnaaien met een lichte zigzag (blijft er wat rek!) en eventueel de 'rijgdraad' er uittrekken'.

Succes, allereerst met uithalen!

groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 September 2009 om 17:00
Originally posted by Judy Judy wrote:

inderdaad een kleine zigzag gebruiken, overdwars spelden zodat je over de spelden heen kunt naaien, de stof alleen begeleiden en niet trekken, rustig/langzaam naaien en een strookje papier of bandje meenaaien. Uithalen valt inderdaad niet mee, dus je zou hem eerst op de grootste stiksteek ('rijgen)  kunnen naaien (gebruik je ook als je juist wilt gaan rimpelen, je kunt voor het rimpelen aan de bovenste draad trekken totdat je de juiste rimpeling hebt) en dan als het goed zit op dezelfde draad overnaaien met een lichte zigzag (blijft er wat rek!) en eventueel de 'rijgdraad' er uittrekken'.

Succes, allereerst met uithalen!

helemaal mee eens
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
iebeltje View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 28 September 2009 om 15:51

Hallo allemaal,

De jas heb ik nu 2x uitgehaald, het lukt maar niet

Hij hangt nu gespeld op de paspop en zelfs nu is het niet goed.

De achterdeelnaad het bovenste gedeelte hangt recht en het onderste gedeelte gaat de stof naar binnen hangen.

Ik had hem ook al gestikt met een stretchsteek en een bandje er tussen.

Hopelijk komt het uiteindelijk toch nog eens in orde, alleen weet ik het echt even niet meer.

Groetjes Gretha.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.078 seconden.
Lang Yarns