Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotentricot x small nr 148 -28 bergere de fra

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mustie1 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 December 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5
Direct Link To This Post Onderwerp: tricot x small nr 148 -28 bergere de fra
    Posted: 21 December 2009 om 11:03

hallo

ik heb mij deze boek online gekocht maar ik denk dat het nog even zal duren voor ik deze heb tricot x small er staan 2 meisjes in het roze op de kaft dit is van bergere de france

 ik zou er graag aan beginnen  het is model nr 28 een blauwe trui met een zwart grijs en oranje boordje het zou voor de leeftijd van 6 jaar zijn

kan iemand mij zeggen hoeveel steken en rijen ik moet doen voor een proeflapje en mij de uitleg geven van een voor of achterpand zodat ik kan beginnen tot ik mijn boek heb het is voor 6 jaar

hardtelijk dank

groetjes

bedankt
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2571
Direct Link To This Post Posted: 21 December 2009 om 13:15
Originally posted by mustie1 mustie1 wrote:

Hoi Mustie, het breien van een proeflapje is om te zien of het gegeven patroon (aantal steken en aantal toeren) overeenkomt met wat er in het patroon staat. Stel dat er in het patroon staat, zet 100 steken op en brei 200 naalden, dan is het  0000 cm lang en 0000 cm breed en je moet met pennen 3 of 3.5 breien. Als jij dan met wol voor pennen 2.5 of 4 gaat breien krijg je een heel ander resultaat. Ik denk dat het, het beste is als je even wacht tot je boek er is, dan kijkt wat er in de beschrijving staat en dan van jouw wol en de passende breipennen een proeflapje gaat breien. Meestal staat op de omband aangegeven wat de stekenverhouding is. Maar als je niet kunt wachten en meteen wil beginnen, kijk dan even op de omband en brei zo'n proeflapje, van het aantal steken en toeren wat daar staat aangegeven, dan kun je eventueel e.e.a. aanpassen. Uitleg geven over een voor of achterpand is wat moeilijker. Ik weet namelijk niet of het gewoon in tricotsteek wordt gebreid of dat er een patroontje in zit ? Ik ken het boek namelijk niet. Vaak zijn voor en achterpand tot aan het armsgat het zelfde. Het achterpand wordt meestal wat hoger gebreid dan het voorpand want daar zit je met de hals.Hoop dat je hier voorlopig wat mee kunt.

hallo

ik heb mij deze boek online gekocht maar ik denk dat het nog even zal duren voor ik deze heb. tricot x small. er staan 2 meisjes in het roze op de kaft dit is van bergere de france

 ik zou er graag aan beginnen  het is model nr 28 een blauwe trui met een zwart grijs en oranje boordje het zou voor de leeftijd van 6 jaar zijn .

kan iemand mij zeggen hoeveel steken en rijen ik moet doen voor een proeflapje en mij de uitleg geven van een voor of achterpand zodat ik kan beginnen tot ik mijn boek heb het is voor 6 jaar

hardtelijk dank

groetjes

 

 

Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
mustie1 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 December 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5
Direct Link To This Post Posted: 21 December 2009 om 13:38

aha dit kan ik dan toch al beginnen hartelijk dank ik ben maar een beginnende breier en ik wist niet dat dit ook op mijn bol wol stond

als er toch iemand is die dit modelletje heeft laat het je me dan weten

hartelijk dank

 

bedankt
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns