tricotsteek ....hoe tellen |
Reageer ![]() |
Autheur | |
dollydotteke ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 12 Juli 2009 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1169 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12 Januari 2012 om 23:43 |
ik moet 6 rijen tricotsteek maken maar hoe tel je dat nu ? is een rij rechte en averechts 1 tricotsteek of is de rij rechts en rij averecht apart te tellen?
groetjes |
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1 toer lijkt mij 1 rij.
|
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
elke rij moet je apart tellen.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
Ja vroeger was een toer een rij recht plus een rij averecht, maar nu niet meer; of er nu rijen, toeren of naalden staat, het is er maar één.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Hee, dat heb ik nooit begrepen! Ik dacht nog steeds dat 1 toer gelijk was aan 2 naalden (heen en terug). Wie bedenkt en verandert eigenlijk dit soort wetjes?
![]() |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
misschien komt het door het steeds meer gebruiken van de rondbreipen ??? Als je met 4 pennen breit is x rond een toer . Ik suggereer maar wat |
|
![]() |
|
dollydotteke ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 12 Juli 2009 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1169 |
ik telde dus ook 1 rij = 1 rechte en 1 averechte maar men poppetje werd enorm lang , t'leek wel te veranderen in een reus lol
thanx lady's! |
|
![]() |
|
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Zo zou ik het ook doen hoor. Fijn trouwens om te zien dat je hier weer bent. Ik had je al gemist
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
als je de rechte kant (met de v'tjes voor je neemt) is elk v'tje een toer, is heel makkelijk te tellen, er is garen waar je het heel slecht ziet (boucle garen) maar dan neem ik elke 10 naalden een draad mee in afstekende kleur
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Als ik moet tellen bij een lang eind zoals een pand van een trui, dan dansen de steken mij altijd een beetje voor de ogen. Daarom steek ik tijdens het tellen een knopspeldje bij elke tiende toer. Dan wordt het ook overzichtelijk.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
Ik heb een doosje kleine goudkleurige veiligheidsspeldjes, die zie je goed en als je er één laat zitten is het later niet "AU".
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
thanx leonie , wegens het jicht in men vingers heb ik lang niet kunnen haken en heb van men zoontje een leuk breiboekje gekregen (voor beginners) maar zelfs dat lukt me niet
voorlopig sukkel ik nog met juist te tellen maar zal het wel leren zekers , af en toe sla ik een rij over , weer aftrekken weer opzetten en ja zo ben ik weer uren bezig |
|
![]() |
|
Zou het helpen om met dikkere pennen te breien? Dat doet misschien minder zeer.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
ik heb al vanalles geprobeerd maar voorlopig lukt het met breien ...5minuutjes dan even vingers laten rusten dan weer verder , gaat wat trager maar het gaat he
![]() |
|
![]() |
|
rittepetit ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 4351 |
Hey Tamara, leuk terug wat ven je te horen, hopelijk geraak je van de pijn af, en kun je je zinnen even verzetten met wat breien groetjes rita en een dikke knuffel |
|
![]() |
|
hoi rittepit , ook blij om hier terug te zijn hoor tot hier toe lukt het breien wel alleen niet aan 1 stuk door , die ontstekingen doen wel wreed pijn maar we geven niet op |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |