Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotentricotsteek bij sokken breien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: tricotsteek bij sokken breien
    Posted: 27 December 2007 om 12:52

ik kom nu bij het beenstuk en mag het in tricotsteek verder doen. Maar eeeh ik doe iets fout ik heb geen Vtjes zeg maar. Nu keek in het boekje en zag dat je dus dan gewoon recht moet breien??? Klopt dit????? Want ik heb nu alleen maar ribbels, dus ik zal uit moeten halen hoe doe ik dat het beste en het makkelijkst?

Claudia

Back to Top
panda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 December 2007 om 13:14
Ben je aan het rondbreien? zo ja dan moet je altijd rechts breien. maak je sokken met een naad, dan moet je in de heengaande naald rechts en in de terugkerende naald averechts breien;
Groetjes
Groetjes Paula
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 December 2007 om 13:18
Uithalen kun je door een dunnere naald door de steken heen te steken op de plek waar het fout ging. Héél voorzichtig is het om "terug te breien", steek voor steek. Of op hoop van zegen uit te halen en op de juiste plek een dunnere naald door alle steeklusjes tegelijk te schuiven. Als er meer manieren zijn, hoor ik dat ook graag.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
panda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 December 2007 om 13:21
Sorry Claudia, vraag verkeerd begrepen. Als het niet veel is dan zou ik ook terug breien. Is het veel dan zou ik ook doen zoals magtelt, uithalen met dunnere naald
Groetjes
Groetjes Paula
Back to Top
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 27 December 2007 om 13:29
Fijn dank je wel voor jullie antwoorden hoor, ik ga straks (als mijn dochter weer wat aan de betere hand is door die rot buikgriep) eens op mijn gemakje even kijken. Dom zeg dat ik ff niet door had dat ik gewoon recht moet breien en het staat er toch heel duidelijk....
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 December 2007 om 15:45
Heb je venkelthee in huis? Dat helpt bij misselijkheid en buikklachten. En succes bij het uithalen.

wat rozengeur.
Back to Top
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 27 December 2007 om 15:51

Het is gelukt! En ben nu recht aan het breien. Klopt het dat je dan de tricosteek aan de binnenkant hebt?  Wel typisch dat je door recht te breien een tricot steek krijgt...

En dan is mijn vraag nog even, dat de steken die de overgang naar de andere naalden maken losjes zijn, ik probeer het zo strak mogelijk aan te trekken maar wat doe ik hier het beste aan??

En hoe kan je met 2 kleuren sokken breien??

@Magtelt, nee ik heb geen venkel thee in huis, maar wel domperidom, helpt heel goed bij kleine kinderen van 5 jaar die heel erg eigenwijs zijn.......voor me zelf zal ik eens venkel thee in huis halen....dank je voor de tip!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 December 2007 om 16:21
Ja, dat helpt heel goed. Mijn dochter was zo nerveus toen ze voor het eerst naar de kleuterschool ging, dat ze daar elke ochtend overgaf, dan mocht ik haar weer ophalen. Toen schreef de huisarts domperidom voor en was het snel over. Gek hè, op de peuterzaal had ze het enorm naar zin gehad, toen was ze dan ook het lievelingetje, maar bij de vrij koele kleuterjuf voelde ze zich niet thuis in het begin. Bij mij helpt venkelthee zelfs als ik iets verkeerds heb gegeten.
Helaas kan ik je wat betreft sokken breien niet helpen. Jij mij misschien over een poosje.

wat rozengeur.
Back to Top
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 27 December 2007 om 16:27

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ja, dat helpt heel goed. Mijn dochter was zo nerveus toen ze voor het eerst naar de kleuterschool ging, dat ze daar elke ochtend overgaf, dan mocht ik haar weer ophalen. Toen schreef de huisarts domperidom voor en was het snel over. Gek hè, op de peuterzaal had ze het enorm naar zin gehad, toen was ze dan ook het lievelingetje, maar bij de vrij koele kleuterjuf voelde ze zich niet thuis in het begin. Bij mij helpt venkelthee zelfs als ik iets verkeerds heb gegeten.
Helaas kan ik je wat betreft sokken breien niet helpen. Jij mij misschien over een poosje.

Hahahaha nou.............................................over een jaar misschien????

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 December 2007 om 17:13

Ik steek meestal alles terug en soms als ik te veel terug moet steken dan neem ik ook de steken op met een andere breinaald en steek dan nog 2 naalden terug om zeler te zijn dat ik niks heb laten vallen en de steken goed op de pennen staan.

Met de tricosteek weet ik ook niet hoe je kunt voorkomen dat de steken zichtbaar zijn maar in de boordsteek kun je het beste met averecht beginnen en met recht eindigen. Succes met je sokken!

All you need is love.

Back to Top
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 27 December 2007 om 19:00

Hmmmmm zou daarom de tricot steek aan de binnen kant zitten? Want ik begin in de boordsteek met R en dan Av. Nu doe ik dan de tricotsteek en de Vtjes zitten aan de binnenkant i.p.v. de buiten kant maar draaien kan niet....

Iemand??? Moet je met de wijzers van de klok breien of tegen de klok in?

Pff wat een vragen he....

Claudia

Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 December 2007 om 19:50

Je zou misschien in plaats van alles recht, alles averecht kunnen breien. Dan krijg je naar alle waarschijnlijkheid de v-tjes aan de buitenkant.

succes ermee,

Dorine

Back to Top
panda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 December 2007 om 19:54
Volgens mij ben jij gewoon in het rond aan de binnenkant aan het breien. Gewoon wat je al gebreid heb door de opening duwen en staan de v-tjes toch aan de buitenkant of heb ik het verkeerd begrepen??
Groetjes

Groetjes Paula
Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 December 2007 om 00:02

Normaal staan de V-tjes aan de buitenkant en ja breit van rechts naar links.

Die openingen kan je vermijden door de draad strak aan te trekken,

of door steeds 2 steken verder te breien. De losse steek en de opening verschuift dan steeds. Je moet dan wel markeerders gebruiken of goed opschrijven wat je doet zodat je nog weet waar je oorspronkelijk begon en waar de nieuwe naald moet beginnen

Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 December 2007 om 07:55

Je breit de zelfde kant als wanneer je gewoon breit met 2 naalden. Je moet zorgen dat je je sok van je af heb, achter je naalden. Als je aan het breien bent en je kijkt over je naalden heen kijk je in je sok.

Waarschijnlijk heb jij je sok voor je naalden.

odette
Back to Top
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 28 December 2007 om 20:46
met gewone naalden dan brei je toch ook van Links naar rechts???? Hoe doe ik dat dan van Rechts naar Links??? ik brei met 4 naalden en dan heb ik een rondje met in het midden de sok.....O wacht misschien heb ik het ff bekijken hoor....
je kunt pas zeggen dat je iets kan als je het helemaal hebt geprobeerd en niet half
Back to Top
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 28 December 2007 om 23:28

Nee ik kijk in de sok, en dan zie ik vtjes en aan de buitenkant ribbels.....

Pfff dacht al dat het te goed ging.....

je kunt pas zeggen dat je iets kan als je het helemaal hebt geprobeerd en niet half
Back to Top
monica View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2007 om 10:44
ik heb mijn eigen sok er eens bij gepakt om te kijken wat het probleem was, maar je hebt niets verkeert gedaan,alleen zit je sok binneste buiten als je het gedeelte wat je al gebreid hebt door de opening van de naalden naar de andere kant haalt komt het goed.
groetjes janny
Back to Top
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2007 om 20:02

Haaaaa kijk bedankt, blij dat ik dus niets fout doe!!! Ik ga weer snel verder hoor mocht ik er niet uit komen laat ik het jullie weten!!!

THX! Claudia..

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns