Trui breien |
Reageer ![]() |
Autheur | |
ikzelf ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2181 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 09 November 2011 om 19:31 |
Hallo,
Ik wil graag voor mijn man een trui breien ik heb wol gekocht bij zeeman genaamd tweed en breinaald no 6 Dit is de eerste keer voor mij dat ik zoiets groots brei, nou is mijn vraag hoeveel steken ik op moet zetten. |
|
![]() |
|
Bloemenvrouwtje ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 23 Oktober 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 307 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hangt af van welke maat je man heeft hé. Heb je al een patroontje of ga je er zelf eentje ontwerpen?
|
|
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
|
|
![]() |
|
ikzelf ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2181 |
Mijn man heeft xxl
Ik ga zelf een patroontje bedenken |
|
![]() |
|
![]() |
|
Bloemenvrouwtje ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 23 Oktober 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 307 |
Dan moet je een sweather of een t-schirt nemen en de maten opnemen. 't Is te zeggen, de breedte aan de heupen, de breedte onder de oksels. De lengte van hals tot aan de boord. Let op, die van de rug is langer dan die van de voorkant. Ook de mouwen moet je goed af meten. Ook moet je de lengte van onder de oksel tot aan de boort afmeten. En je moet ook bepalen of je er al dan niet een tekening in verwerkt. Best is omdat allemaal op een patroontje te noteren. Dan maak je een proeflapje zodat je weet hoeveel steken je nodig hebt voor een proeflapje te maken van 10 x 10 cm. En dan moet je beginnen uit te rekenen hé. Hopelijk heb ik je hier een beetje mee geholpen. Als je nog meer wil weten of je komt er niet uit. Geef maar een gil. |
|
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
|
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
als je een proeflapje maakt weet je ook de stekenverhouding, dan kun je op de site van jessica tromp voldoende modellen vinden en de afmetingen, je kunt een a-lijn model maken of trui met ingezette mouw of raglanmouwen, keus genoeg, v-hals of ronde hals of schippersmodl met knopen of rits.
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Dank je wel voor jullie hulp ik ga het even uitproberen
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Graag gedaan hoor en als je er niet uit komt geef maar een gil.
|
|
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |