Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Trui Eleen T702 T20

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ElvyBarbar View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 September 2022
Locatie: Papendrecht
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElvyBarbar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Trui Eleen T702 T20
    Posted: 13 September 2022 om 19:42
Ik heb nog een vraagje over dit patroon. Nu moet ik telpatroon 2 in het midden  van het werk beginnen. Hoe tel ik dit.  De helft van de steken en dan kijken waar de helft van het telpatroon begint. Ik snap dat niet zo goed. Kan iemand me helpen?

Dank U. Gr Elvy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2022 om 20:10
er staat dat ge de 22ste steek van het telpatroon in het midden van uw werk moet hebben. Dus ge telt uw aantal steken, deelt dat door 2 en dan ziet ge hoeveel keer er 22 steken in kunnen. Is dat bv. maar 3 keer 22 en dan nog 7 steken dan begint ge met de 16de steek en dan verder het telpatroon volgen en herhalen tot op het einde. (zou ten opzichte van het begin perfect in spiegelbeeld moeten zijn. De averechte naald wel zien dat ge met de juiste steek begint.

En ook niet vergeten in de laatste naald van telpatroon 1 die steek te meerderen of minderen naargelang uw maat en in de laatste naald van telpatroon 2 ook 1 steek minderen.
Back to Top
ElvyBarbar View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 September 2022
Locatie: Papendrecht
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElvyBarbar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2022 om 20:15
Dank u. Niet eenvoudig. Ik laat het even op me inwerken. Ik ben in telpatroon 1 vergeten te minderen. Misschien haal ik het werk uit en begin opnieuw. Wat denkt u? gr Els.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2022 om 20:24
ge moest in de laatste naald maar 1 steek minderen/meerderen, en dan direkt telpatroon 2.
dus gewoon efkes de laatste drie steken terug op de naald zetten, 2 samenbreien en dan de laatste. En dan beginnen met telpatroon 2
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2022 om 20:25
hoeveel steken hebt ge?
Back to Top
ElvyBarbar View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 September 2022
Locatie: Papendrecht
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElvyBarbar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2022 om 20:29
Ja u heeft gelijk. -1 en +1 blijft dan 116 steken. Ik begin aan telpatroon 2 met 116 steken
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2022 om 20:49
normaal gezien zoudt ge al 2 steken geminderd moeten hebben (die om de 12 naalden 1ste keer van 4 keren)en in die laatste naald dan 1 steek gemeerderd. Dus in feite 115 steken. 115 steken, gedeeld door 2 = 57 aan de ene kant en 57 aan de andere kant. 58ste steek (is het midden van uw werk, waar dus die 22ste steek moet komen)
58 : 22 = 2 keer het roodomrande gedeelte (heel telpatroon) en dan nog 14 steken over, dus ge moet beginnen met de negende steek.

en niet vergeten te minderen nog 3 keer om de 12 naalden aan sweerszijden (dus nu de eerstvolgende is in naald 4 van telpatroon 2, (omdat ge die eerste vergeten waart).
Back to Top
ElvyBarbar View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 September 2022
Locatie: Papendrecht
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElvyBarbar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2022 om 21:26
Bedankt, ik ben druk aan het tellen en uw stukje aan het nalezen. Heel erg blij meeHeart
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns