Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotentrui voorkant drops 108

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JoBe View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: trui voorkant drops 108
    Posted: 11 November 2008 om 07:59
Hallo Renske,

De trui die op de voorkant van drops 108 staat, met "ronde" strepen in grijstinten wil ik graag breien. Nu wil ik dit niet met wol doen, maar met katoen. Mijn keus is gevallen op Catania color 53 (limoen, licht blauw, blauw).

Weet jij of dit patroon geschikt is voor deze katoen? Zo ja, hoeveel bollen heb ik hiervan nodig?

Groet van Joke
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 11 November 2008 om 08:55

Ben dan wel niet Renske,

Waar je op moet letten is de draaddikte/naalddikte = steekverhouding. Als dit overeenkomt met de wol (katoen in jouw geval) wat je wilt gebruiken komt het goed. De looplengte (hoeveel meter er in 100 gram zit) is belangrijk voor de hoeveelheid die je ervan nodig hebt. Wat naald dikte betreft zou catania wel kunnen maar er gaat wel veel minder (aan meters) uit 50 gram. Bij catania maar 125 meter en van fabel (dat ze gebruiken voor het patroon) 200 meter.
Maar de steekverhouding  (vooral voor de hoogte van het geheel) is toch anders.
De steekverhouding voor catania is 26 steken x 36toeren op 10 bij 10 cm en de steekverhouding voor fabel is 24 steken x 48 toeren op 10 bij 10 cm.

odette
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.297 seconden.
Lang Yarns