Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Tunesisch Haken

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2009 om 19:53
Ik vond nog een kabelvloerkleed, Tunisch gehaakt in banen en wat kleding. Die zal ik morgen scannen en mailen, want daar heb je kleuren die belangrijk zijn. Het ziet er allemaal best leuk uit. Denkelijk in een van mijn volgende levens?

MIsschien kun je breipatronen wel omzetten in Tunische haakpatronen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 928
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerletje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2009 om 17:31
Hallo hallo!

Ben thuis van een fantastisch weekend! Veel gedaan, niet veel gehobby't wegens te druk .

Magtelt, er zat een pakketje in de bus vandaag! Heel erg bedankt voor de haaknaalden, ze zijn ideaal! En de uitleg die erbij zit ziet er heel duidelijk uit! Ga ik mee aan de slag van zodra ik tijd heb (want vandaag is school ook terug begonnen ).

Groetjes!
Veerle
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2009 om 14:57
Hè fijn, ik voelde me altijd een beetje schuldig als ik ze zag liggen bij het sorteren van mijn breinaalden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2011 om 12:55
Hoihoi,

Dit lijkt me een goed topic om bij aan te sluiten. Ik had een haakboek uit de bieb geleend, en toen kwam ik daar een hoofdstuk in tegen over Tunisch haken.

Het lijkt me fantastisch om eens uit te proberen.

Zijn er nu verschillende technieken voor? Want het iPod-tasje van Veerletje leek inderdaad gebreid, maar ik heb ook een enorme Marilyn Monroe-deken gevonden
(http://img.photobucket.com/albums/v63/scapegrace/projects/D SC00001-18.jpg) en die lijkt eerder geborduurd. Vooral dat laatste lijkt me heel leuk (als ik wil dat iets er gebreid uitziet brei ik het wel ;)).

Kun je met een telpatroon echt zulk soort dingen maken als die deken? Is het heel erg moeilijk? Het lijkt me zo moeilijk, maar misschien moet ik gewoon zo'n naald bij Renske bestellen en het eens proberen.

Ik ben iedereen die er iets over wil vertellen dankbaar.

Groetjes,

Pluk
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2571
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mistig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2011 om 13:19

Kan de afbeelding die jij bedoeld helaas niet meer vinden, maar om even je vraag te beantwoorden als je Tunisch haakwerk op deze manier (de meeste simpele) doet :

 

Kun je er heel makkelijk op borduren. Mocht je interesse hebben, ik heb wel een paar patroontjes. Stuur me maar even een PM.

Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 November 2010
Status: Offline
Points: 391
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2011 om 13:26
Ik heb heel veel baby kleertjes gehaakt Waarbij de tunische haaksteek gebruikt werd.

Is heel leuk en makkelijk om te doen
groetjes Marlan
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2011 om 15:44
Nog een andere link naar de MM-deken:

http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=234377.0

Maar doe je dan de achtergrond in een kleur en borduur je er daarna iets op, zoals jij lijkt te bedoelen, Mistig? Of verwerk je alle kleuren in een keer? Want dat lijkt zo op die deken, ze laat namelijk ook de achterkant van die deken zien en dan denk ik dat zij alles in een keer gedaan heeft.

Jullie merken het, ik bevind me in de oriënterende fase! (Ik heb dus nog niet eens zo'n haaknaald). Maar Marlan, goed om te horen dat jij het niet zo moeilijk vindt!


Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2571
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mistig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2011 om 13:26

Heb de foto even bekeken en zij heeft inderdaad de deken in een keer in kleur gehaakt. Is wat lastiger, ik heb het een keer gedaan met een boom op/in het achterpand van een trui. Zal je een voorbeeldje laten zien van geborduurd en van ingehaakt dan zie je het verschil beter.

 Geborduurd

Ingehaakt

 

Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2011 om 13:45
Dank voor je foto's Mistig, ik zie inderdaad het verschil. Ik heb zelf nog nooit iets geborduurd in kruissteek, dus daarom ben ik juist zo geinteresseerd in het erin haken (haha, Tunisch haken gebruik je dus om andere technieken die je niet beheerst, zoals breien of borduren, te imiteren). Ik heb het al een beetje geprobeerd op een normale haaknaald, dus smalle stukjes, en de eenvoudige Tunische steek (die je volgens mij nodig hebt voor dit soort dingen) ging eigenlijk heel goed, dus ik ben nu wel wat meer gerustgesteld. 
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2571
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mistig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2011 om 12:44
Heb je net iets gestuurd wat je nog een eindje op weg kan helpen.
Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2011 om 20:53
Mistig, dankjewel, wat aardig van je! Dat helpt me zeker op weg! :D


Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns