Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Tunisch haken

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Tunisch haken
    Posted: 05 Oktober 2013 om 20:21
Een paar maanden geleden hadden we een hobbydoosdag en toen heb ik deze techniek geleerd aan een paar mede hobbydozen. Later heb ik in mijn eigen boekenkast gezocht naar tunische steken en ik bleek er heel wat te hebben. Ik heb ze in mails gezet en kan ze aan de liefhebbers sturen.

Tunische haaknaalden zijn in sets te koop op marktplaats of in China, waar ze goedkoper zijn. Ik heb een set gekregen van de gastvrouw van de hobbydoosdag, in bamboe en met een plastic verlengkoord met stopper, zodat ik een stola of deken kan haken.

Overigens heb ik ook veel tunische naalden op kofferbakverkopen en rommelmarkten gekocht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2013 om 20:30
Oh leuk! Die wil ik wel graag ontvangen. Dacht altijd dat er maar 1 tunische steek was.

Heb twee tunische haaknaalden, eentje die van mijn moeder is geweest en ik heb er een aantal jaar terug eentje meegenomen uit Amerika. Had voor een patroon een in maat 5,5 nodig en die was in Nederland echt nergens te vinden. Tijdens een vakantie in Amerika liep ik er ineens tegenaan.
Back to Top
Plumeau View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 September 2013
Locatie: Midden NL
Status: Offline
Points: 29
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Plumeau Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2013 om 22:41
Nooit geweten dat er meer dan één steek is van dit type. Op een festival heb ik ooit eens een spoedcursusje tunisch haken gehad en die steek werkt wel lekker snel :) 
Back to Top
Calvarie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 29 December 2012
Status: Offline
Points: 737
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Calvarie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2013 om 08:41
Zou ze ook graag ontvangen
Back to Top
Jopie View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 06 Oktober 2013
Locatie: Brielle
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jopie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2013 om 12:03
Wat fijn tunisch haken, mijn moeder deed dat vroeger heel veel. Ik ontvang graag iets hierover.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2013 om 16:33
hoi magtelt,
een tunische haaknld is dat zo een lange haaknld met een knop op t einde?
(die staat op de crea bea afd van de kringloop)kan je daar mee zo breed haken als de haaknld lang is, of ben ik nu erg blond?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2013 om 20:01
Ja, het is een haaknaald zonder verdikking en mijne zitten ook nog aan een koord met kraal aan het eind.

Ik stuur het spul aan de bovenste, dus als iedereen het doorgeeft aan de volgende op de lijst, krijgt iedereen alles.

Ik had vandaag ineens geen contact met internet, dus ik heb geen zin om me nu een aap te zitten mailen met die tunische mails, ik heb nog een hele lijst, die ik moet beantwoorden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2013 om 20:16
De hele boel is verstuurd, er kunnen dubbelen bijzitten. Ik vind vooral de driekleurensteek erg leuk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2013 om 20:45
Ik heb de bestanden doorgestuurd naar allen die erom gevraagd hebben. Jullie zullen een mailtje ontvangen van WeTransfer waarin een link staat waarmee je de bestanden kunt downloaden.

Alleen Jopie heeft ze niet ontvangen omdat er geen mailadres bekend bekend is.
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2013 om 20:46
Vergeet nog helemaal Magtelt te bedanken voor het doorsturen. Dus bij deze alsnog: Bedankt!!
Back to Top
Calvarie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 29 December 2012
Status: Offline
Points: 737
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Calvarie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2013 om 21:29
Ik krijg de bestanden niet binnen
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2013 om 21:55
Calvarie, ik heb het nogmaals toegestuurd.

Let op je krijgt een mailtje van een website, namelijk WeTransfer. In dit mailtje staat een download link. Indien je hierop klikt ga je naar de website van WeTransfer. Daar zie je een knop met Download. Klik hierop en er zal je gevraagd worden het bestand te openen of ergens op te slaan. Kies voor opslaan en zet het bestand waar je het wilt hebben op je computer. Ik heb de verschillende bestanden van Magtelt in 1 zipbestand gezet. Pak deze uit en je hebt de verschillende bestanden van Magtelt.

Succes ermee!
Back to Top
Plumeau View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 September 2013
Locatie: Midden NL
Status: Offline
Points: 29
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Plumeau Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2013 om 08:30
De beschrijving is binnen, bedankt!

Aangezien ik nog geen tunische haaknaald heb, ga ik binnenkort eerst maar eens een telefoonhoesje maken met deze nieuwe steken. Ik vermoed dat mijn volgende sjaal met een nieuwe haaknaald zal worden gemaakt... Wink
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2013 om 10:01
ahh dames, bedankt!!!!!!

de bestanden zwerven nu ergens door mn pc, weet nooit mn dingen terug te vinden, gelukkig lopen er hier 3 wizzkids rond, die helpen met pc sores.
ga morgen gelijk de tunische haak inpikken(zal em netjes omruilen voor een gewoon exemplaar)
kijk dat is dan weer t voordeel van zelf op de crea bea rondhobbelen. kan m wel koopen, maar was de enigste haaknld tussen alle breinld, dus een haaknaald ervoor terug is wel zo handig.

ennne woonachtig in de bollenstreek. as donderdag crea met oude dekens! 7.50 euro  is nog plek
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2013 om 10:19
Dames, kijk eerst op marktplaats, het lijkt wel veel € 15,90 voor een set, plus brievenbusporto, maar het zijn er dan 11, dus de prijs per stuk is een heleboel minder dan wanneer je een paar losse exemplaren koopt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Calvarie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 29 December 2012
Status: Offline
Points: 737
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Calvarie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2013 om 11:22
Krijg dat bestand niet gedownload.
Krijg onderstaande tekst.
Heb het al wel 10 keer geprobeerd.


Error

An error occured while downloading your file(s). Please try again in 5 minutes. If the problem persists, please contact support@wetransfer.com.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2013 om 12:06
IK heb ze aan Calvarie gestuurd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Calvarie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 29 December 2012
Status: Offline
Points: 737
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Calvarie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2013 om 12:15
Magteld heel hartelijk bedankt, wat een hoop mooie steken.
Geotje jij ook bedankt voor de moeite.
Back to Top
boempats View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 Oktober 2013
Locatie: b rotselaar
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer boempats Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2013 om 16:38
Hallo, ik ben nieuw, kan ik die tunishe steken ook ontvangen aub

Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2013 om 16:51
Hoi magtelt,leert het je dan ook hoe je tunisch moet haken ?want daar weet ik ook niets van of zijn het alleen de steken?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.562 seconden.
Lang Yarns