Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Turks patroon?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jo Bateau View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Maart 2013
Status: Offline
Points: 212
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jo Bateau Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Turks patroon?
    Posted: 26 Augustus 2019 om 19:39
Ik ben bezig met een patroon dat denk ik van het turks naar het engels is vertaald, en nu kom ik niet uit de volgende toer, er staat:
4. 35 dc (dat is duidelijk)
5. 10 dc, 8d, the 9dc (30)

Als 8d betekent: decrease, dan kom ik op 27. en dan the 9dc?????

Wie kan mij helpen?
Groeten Jo
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2019 om 12:14
minderingen worden meestal als dec aangeduid. Dus in feite geen flauw benul. Is het de dc van vaste of de dc van stokje? Misschien dat die the iets van x3 of zo wil zeggen. Kunt ge het niet zien aan de vorm van hetgeen het moet worden?
Back to Top
Jo Bateau View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Maart 2013
Status: Offline
Points: 212
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jo Bateau Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2019 om 12:58
het worden schoentjes van een popje,
https://crochet.msa.plus/amigurumi-female-cat-free-crochet-pattern/


Groeten Jo
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2019 om 14:23
Ik zou hetzelfde doen als bij de voet. De steken na elke toer zijn hetzelfde bij de voet als bij de schoen. Ik ga seffens eens kijken of ik andere patronen van haar vind waar ze schoenen heeft.
Meestal heeft een schoen een paar steken meer en wordt er aan sweerszijden van de neus geminderd om de vorm te krijgen en nadien aan de enkel.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2019 om 14:48
https://renatehakenenzo.blogspot.com/2017/06/patroon-ballerina-schoentjes-baby-born.html
Deze lijken er qua vorm op. Misschien dat dit het wat duidelijker maakt wat ze met hun d en the bedoelen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2019 om 15:14
Gij hebt sjaans, want bij uw patroon staat er een uitleg van de schoenen. Haar andere patronen hebben ook schoenen maar geen uitleg. Dus denk ik de uitleg van de voet pakken. Ze heeft ook een naz pop en in de comments te lezen is er wel het een en ander verkeerd of gemist bij de vertaling door ene Sue.
Back to Top
Jo Bateau View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Maart 2013
Status: Offline
Points: 212
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jo Bateau Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2019 om 15:57
Ja ik ga die van babyborn maar maken, het beest moet toch schoenen aan!Wink
Groeten Jo
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns