Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Twee schorten

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
~By MG~ View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ~By MG~ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Twee schorten
    Posted: 26 Juni 2018 om 22:18
Hé wat mooi! Ik draag nog regelmatig een schort
https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2018 om 20:14
Inderdaad Bep: Saartje! Die vond ik als kind helemaal geweldig.

Vandaag heb ik zwartebessen-compote gemaakt... en vooral geen nieuwe schort aan getrokken! Maar het plezier in het gewone koken gaat prima lukken, Geerlig.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2018 om 15:36
Wat een mooie gezellige schorten. Nu vast met nog veel meer plezier aan het koken.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2018 om 08:31
Kamilla, als ze Swiebertje terug zouden opnemen, dan kunt gij met uw schorten in ieder geval al meedoen als modernere Saar (dacht ik dat die heette)
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2018 om 15:52
Wauw... wat een positieve berichten over mijn schortjes. Misschien kunnen we op deze manier een nieuwe rage in de modewereld teweegbrengen.

Voor degenen die nog over de streep getrokken moeten worden: dit model past zowel op rokken, jurken als broeken!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2018 om 15:22
Mooi, zelfs de kussenslopen waren mooi LOL en die zakjes daar zou mijn moeder ook heel trots op geweest zijn.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2018 om 11:38
Oh wat leuk en mooi gemaakt zeg...
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2018 om 11:26
Wat mooi geworden!
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2018 om 11:22
Ik draag nooit schorten. maar als je dit ziet!! wie weet ga ik het toch ook dragen. heel mooi
oant Sjen
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2018 om 14:43
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Nu dacht ik dat ik mij met dit soort dingen bezig hield. Jij bent nog erger. Voor een schort laat ik dit soort preciezigheden

Ach, ik weet dat ik lekker kan "pietlutten". Zeker als het details betreffen die anderen eigenlijk niet meer de moeite waard vinden. Mijn moeder maakte geborduurde randjes aan mijn onderjurkjes als kind. Die krijg je alleen maar aan de waslijn te zien. Met een schort loop ik tenminste nog goed in de gaten.

Was dat halve schortje een werkstuk op school, Mutti? Smockwerk kan je op een lap oefenen die je later weggooit. Als je er een gebruiksvoorwerp van maakt, heb je er iets aan. Maar ik kan me zulke bewerkelijk schortjes wel herinneren als onderdeel van Tiroler jurkjes voor kinderen. Die had je aan als nette jurk met schortje en dat mocht vooral niet vies worden.!     

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2018 om 13:56
Ik weet nog dat mijn eerste zelfgemaakte schort zo'n half schortje was .
Bovenstuk was kennelijk niet nodig .

De taille werd gevormd door smockwerk om hem passend te krijgen met banden eraan
Het onderste gedeelte was geborduurd met ik denk 10 cm ruitversiering /verandering .
Al die moeite voor een schort .
Een gezellig stofje vind ik prima ,vrolijkt de huishoudelijke klussen wat op ,maar waarom al dat andere ik heb geen idee waarom ik dat ooit gedaan heb .
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2018 om 11:46
Die heb je leuk gemaakt, ja vroeger droeg ik die ook uit gewoonte, dat hoorde zo, nu niet meer.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2018 om 23:37

... het is nog veel erger Lidwina. Het bovenstukje is van dubbel stof en het dwarse biesje op het bovenstukje is met extra laagjes stof verstevigd. Dan golft of deukt het niet als je voorover buigt.   [/QUOTE]
Nu dacht ik dat ik mij met dit soort dingen bezig hield. Jij bent nog erger. Voor een schort laat ik dit soort preciezigheden
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2018 om 23:07
heel mooi!!
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2018 om 22:08
Inderdaad, dat wist ik nog. Je kan alles in elke kleur maken die je wilt.

Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Ik doe niet zoveel moeite met biesjes aan een schort.

... het is nog veel erger Lidwina. Het bovenstukje is van dubbel stof en het dwarse biesje op het bovenstukje is met extra laagjes stof verstevigd. Dan golft of deukt het niet als je voorover buigt.   
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2018 om 14:07
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Maar Lao tse... jij houdt toch helemaal niet van groen?

Dat heb je goed onthouden!
Maar je zou hetzelfde in een ander stofje kunnen maken. toch?

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2018 om 11:49
Wat een prachtige schorten. Die hoef je niet af te doen als je naar de voordeur moet omdat de bel ging. Ik doe niet zoveel moeite met biesjes aan een schort.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2018 om 10:56
Bedankt! Ik loop er bijna van naast mijn klompen.

Met klittenband in huis heb je vaak het redmiddel te pakken waar andere methodes te moeilijk worden. Ik had hier natuurlijk de mogelijkheid om te passen en te meten waardoor het nauwkeurig sluit.

Maar Lao tse... jij houdt toch helemaal niet van groen?

Koken op chique.... ha-ha. Bedenk wel dat mijn keuken uitzicht heeft op de straat en dat ik vanaf de straat bekeken kan worden.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2018 om 10:04
Mooie schorten.
Ik zou er bijna een willen gaan dragen.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2018 om 09:48
Ik heb ooit te ruime halsbanden ingekort met klittenband.

Mooie schorten, hoor, echt om chic in te koken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.078 seconden.
Lang Yarns