Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotentwilly neckerchief en halsband

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2010 om 12:21
ik ben vooral gevallen voor het kalocsa naaldkant (nu met matyo bloemen erin verwerkt). De prachtige bloemen en kleuren tegenover het fijne witte open naaldkant met veel geometrische motieven. En wow, de bloemen van die de matyo maken (maakten) zijn echt mijn stijl. Bedankt voor de tip. Ik wist niet dat er inderdaad ook 'poppies' bloemen in hongaars naaldkant bestonden. Wat toevallig, dat ik deze er zelf in wilde voegen.

Het boek 'de matyo roses' zou ik graag even in willen kijken. Het is momenteel out of order en ook de prijs is er niet naar om die zo even te bestellen.

Mijn vingers beginnen weer te kriebelen om verder te gaan met het kleedje. jammer dat ik eerst een aantal andere projecten af wil maken.

groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2010 om 13:03
wát een mooie creaties en wat leuk om jullie uitwisseling te lezen over die Hongaarse motieven, leerzaam hoor ... maar ik was zowat ontroerd door die prachtige zwanen op dat kleedje...wat moooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!!!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Naneke View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2010 om 15:01
het mooiest  is toch dat mensen elkaar helpen,de halsband vind ik wel iets speciaals je moet er maar op komen

zo zie je dat je veel kan gebruken

een fijn weekeinde en tot schrijfs Naneke

Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2010 om 01:53
dank jullie wel voor de lovende woorden.

sommige ideeen doe ik op via internet. Zoals o.a. die voor de halsband. Het mooie is dat de halsband heel licht is en op maat te maken. De bliklipjes onderstrepen het stoere uiterlijk van onze hond. Dit heeft hij nodig om zijn ego hoog te houden, want eigelijk is het een watje. Zo een halsband is heel makkelijk te maken en kost vrijwel niets. Ook kun je van bliklipjes mooie tassen maken (als je van veel bling bling houdt) of zelfs kleding en slippers heb ik gezien.

en nl dutchy het zwanenkleedje staat een gratis patroon van bij megan.kiwi. Wel in het engels. Ik geloof dat ik het patroon al een groot deel in het nederlands heb vertaald. Ik heb er 2 gemaakt. Ter info voor de liefhebber; naast het gehaakte zwaantje om een zeepje van Creaans (als ik het goed onthouden heb) ben ik na eindeloze speurtochten nog meer (engelse) zwanenpatroontjes tegengekomen.
Ik heb alleen nog geen tijd gevonden om deze te maken.

Ja, ik vind het ook heel bijzonder dat repa met mij haar kennis wil delen. Ik heb 1 jaar geleden uren op het net rondgedoold om meer informatie te vinden over deze oude hongaarse handwerktechniek en nu opeens is er iemand die er alles vanaf weet.

groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Elizabteh View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2010 om 11:12
Heeeeeeeeeeeeeeel moooooooooooooooooi allemaal
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns