Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenU zoekt, wij vinden ???

 Reageer Reageer Pagina  <1 3456>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Martine_1 View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 22 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 62
Direct Link To This Post Posted: 14 September 2007 om 15:28

Hallo Magtelt,

Ja, inmiddels ben ik daar ook achter! Ik heb al een leuk tijdschriftje gekocht bij mijn wolwinkeltje, en inmiddels via google ook al het een en ander vergaard. ik heb nu al meer dan genoeg om ooit te kunnen maken denk ik! Toch nog bedankt voor de tip hoor!

Martine.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 14 September 2007 om 18:42
Ik vergat nog te zeggen dat gymnastiek voor je vingers een mooi tussendoortje is, als je de hele avond zit te haken (zoals ik, omdat het beter is dan snoepen). Buig en strek ze, maak een vuist, masseer ze één voor een, trek zacht aan elke vinger en je duim en buig ze voorzichtig naar achter. Dat gaat ook op voor breien, wedden dat je dat ook gaat doen met onze hulp?

Je zou mijn planken vol handwerkboeken moeten zien. Dat kan ik nooit allemaal maken, maar ik heb ook kleren hangen die ik zelden of nooit draag, iedereen toch?
Om de zoveel tijd uitmesten en schatten tegenkomen, die je vergeten bent, heerlijk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Martine_1 View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 22 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 62
Direct Link To This Post Posted: 14 September 2007 om 19:15

Haha Magteld, ik zit tegenwoordig bij een breiclubje (stitch n bitch) en die zeiden ook al dat ik vast ook zou gaan breien! We zullen het wel merken, wol genoeg in ieder geval!

Martine.

Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 15 September 2007 om 00:00
Natuurlijk ga je breien.................
Groetjes Catharina

Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1096
Direct Link To This Post Posted: 15 September 2007 om 13:28

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:


Je zou mijn planken vol handwerkboeken moeten zien. Dat kan ik nooit allemaal maken, maar ik heb ook kleren hangen die ik zelden of nooit draag, iedereen toch?
Om de zoveel tijd uitmesten en schatten tegenkomen, die je vergeten bent, heerlijk.

En het is gewoon heerlijk om de boeken door te bladeren en weer inspiratie op te doen! Daar word je blij van.

Back to Top
ziggysnowy View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 01 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 343
Direct Link To This Post Posted: 15 September 2007 om 16:22
Hallo Magtelt

Wat ook leuk is om Marktplaats e.d eens af te speuren naar handwerkboeken. Zo heb ik er nu ook een aantal aangeschaft.

    ziggy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 15 September 2007 om 18:57
Ja, ik zoek op diverse trefwoorden: haken, breien, haak, brei, handwerken. Kom je vishaken, hakenkruisen, hoge haken tegen, noem maar op. Ik heb al heel wat bladen en boeken gekocht en we hebben ook heel wat dingen verkocht,b.v. Star Wars boeken en speelgoed, strips van mijn man, trein en modelbouwspul. Dat kon je niet vóór Internet, behalve in de buurtsuper. Oma vertelt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
LiesbethvV View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 23
Direct Link To This Post Posted: 25 September 2007 om 23:43
Beste mensen,

Hier nog even een reactie op de eerste paar pagina's van dit onderwerp.

Ik snap jullie frustratie heel erg goed. Het is erg vervelend om steeds maar de vragen naar patronen te krijgen.
Helaas moet ik tot mijn grote spijt toegeven dat ik ook zo'n iemand ben...
Ik krijg een idee in mn hoofd of van een plaatje en ga zoeken naar patronen via google ed, als ik het daar niet vind ga ik op het forum zoeken en als daar dan niets tussen staat open ik een onderwerp met mijn vraag.
Of ik zie bij een onderwerp een leuk patroon en ja dan vind ik het ook leuk om die te hebben en vraag ik ook een patroon aan.
Ik ben echter wel iemand die er nog steeds (sinds februari) is en dus geen eendagsvlieg en ik bedank ook altijd vriendelijk voor de links of patronen die ik krijg.
Zelf heb ik ook wat patronen, maar die worden nooit gevraagt en kan ik het dus ook moeilijk delen alhoewel ik dat wel graag wil.
Dat ik nog steeds een newbie ben vind ik erg jammer, misschien moet ik toch meer reageren om te laten weten aan jullie dat ik wel serieus ben. Ik zal ook gelijk mn profiel invullen (had niet helemaal door dat dat er was) en zal wat beter mn best doen en ik hoop dat jullie mij wel accepteren.

Liesbeth van Velzen
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 26 September 2007 om 08:00
Lijkt me geen enkel punt.. De één googelt nu eenmaal wat handiger dan de ander, vaak ook in meerdere talen, en soms is het echt effe een aantal pagina's doorspitten.
Maar zo nu en dan krijg je vragen, waarvoor je echt maar één woord hoeft in te typen en je krijgt een rij hits waar je uren me everder kunt. Tsja.....

Ook is de functie om het forum te doorzoeken op oudere links en patronen blijkbaar nog erg onbekend ; als je daar begint met googelen, daat er vaak ook ene wereld voor je open.

Maar inderdaad, ook onder de 'vaste kern' hebben we heel wat patronenverzamelaars. Ik heb al heel wat spul verstuurd en gelinkt, maar zie daar zelden een resultaat (fotootje) van terug. Mij wel bekend hoor, maar na het tiende 'mag ik ook het patroontje alsjeblieft ' krijg je wel eens zoiets van : maak eerst es die 100 die je hebt joh .
 
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 26 September 2007 om 08:01
Hoi liesbeth,natuurlijk accepteren wij je,als je net begint heb je ook niets om door te sturen,het is ook niet erg als mensen naar patronen vragen,maar dit ging echt om de eendagsvliegen,die veel vragen ,niet bedanken en wer verdwijnen.Laat gerust wat van je horen!!
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 26 September 2007 om 10:35

Originally posted by LiesbethvV LiesbethvV wrote:

Beste mensen,

Hier nog even een reactie op de eerste paar pagina's van dit onderwerp.

Ik snap jullie frustratie heel erg goed. Het is erg vervelend om steeds maar de vragen naar patronen te krijgen.
Helaas moet ik tot mijn grote spijt toegeven dat ik ook zo'n iemand ben...
Ik krijg een idee in mn hoofd of van een plaatje en ga zoeken naar patronen via google ed, als ik het daar niet vind ga ik op het forum zoeken en als daar dan niets tussen staat open ik een onderwerp met mijn vraag.
Of ik zie bij een onderwerp een leuk patroon en ja dan vind ik het ook leuk om die te hebben en vraag ik ook een patroon aan.
Ik ben echter wel iemand die er nog steeds (sinds februari) is en dus geen eendagsvlieg en ik bedank ook altijd vriendelijk voor de links of patronen die ik krijg.
Zelf heb ik ook wat patronen, maar die worden nooit gevraagt en kan ik het dus ook moeilijk delen alhoewel ik dat wel graag wil.
Dat ik nog steeds een newbie ben vind ik erg jammer, misschien moet ik toch meer reageren om te laten weten aan jullie dat ik wel serieus ben. Ik zal ook gelijk mn profiel invullen (had niet helemaal door dat dat er was) en zal wat beter mn best doen en ik hoop dat jullie mij wel accepteren.

Liesbeth van Velzen

occhhh gossie, ik ben er veel minder en maar lees nog steeds mee en dit ontroerd me echt moet ik toch even kwijt!!!!! zoooo schatig!! nou liesbeth we accepteren je hoor!! en heeeeel erg lief dat je het toch even kwijt wide via deze weg.... en dat je een nieuwbie bent... tja iedereen begint als newbie  je moet ergens starte he om verder te komen!! komt vanzelf goed!!

Back to Top
LiesbethvV View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 23
Direct Link To This Post Posted: 26 September 2007 om 10:37
Fijn om te lezen dat ik toch geaccepteerd word!
Ik ben nu bezig met foto's te plaatsen van mijn werkjes maar moet even uitzoeken hoe dat moet (heb ze nl niet op internet staan)

Liesbeth
Back to Top
webcat View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 19 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 92
Direct Link To This Post Posted: 26 September 2007 om 10:55

Originally posted by L33ntje L33ntje wrote:

Volgens mij hoeft er niet echt een reglement voor te komen; zoals ik al langs zag komen net, is het aan iedereen zelf om te beslissen of je wel of niet op een verzoek ingaat. Het ging mij er meer om hoe jullie er over denken.
Een antwoord op een vraag vind ik zelf wel iets anders dan een verzoek om een patroon, boek of DVD. Of zaken als dit, * waar ik inderdaad misschien niet heel erg aardig op gereageerd heb, maar mijns inziens wel op het nivo van de 'vraagster'.

Ik heb al heel wat naden en steken uitgelegd volgens mij sinds ik bij dit forum ben, en als ik het zo uit mijn mouw schudt of zelf een uitdaging vind om het op te zoeken hoor je me niet piepen. Maar als ik de zoveelste newbie, één bericht, om een - uiteraard gratis- patroon of DVD zie vragen, denk ik hmmmm, moet dat nou zo ??

* de machine, op Marktplaats van 15 tot 150 euro WAS dus al gratis, maar 6 euro voor ene handleiding is teveel ??

Ik vind jouw reactie zeer "gepast"....had van mij kunnen zijn.

 

 

Groet, Willeke.-

Houdt moed, het komt nooit meer goed.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 26 September 2007 om 11:34

Hoi liesbeth

gezellig dat je ook bij het  forum ben,heb genoeg patronen om met je te delen,ook ik ben een hebbedegek ik moet nu toch 160 jaar worden en eerst was het 120 om alles te maken wat ik wil.

groetjes puckWink

Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3518
Direct Link To This Post Posted: 26 September 2007 om 11:53
Blijf lekker komen hoor
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 26 September 2007 om 12:21

Blijf maar gezellig bij ons hoor Liesbeth!  Ook ik heb patroontjes voor de eerste 40 jaar, maar dat maakt niet uit, kan ik kiezen OF het weer eens doorsturen als iemand een bepaald patroon niet meer kan vinden (heb ik zelf ook nog wel eens een enkel keertje).Het is natuurlijk ook een onderdeel van de hobby: verzamelen en kijken hoe eea in elkaar zit.

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 26 September 2007 om 18:29

Originally posted by LiesbethvV LiesbethvV wrote:

Fijn om te lezen dat ik toch geaccepteerd word!
Ik ben nu bezig met foto's te plaatsen van mijn werkjes maar moet even uitzoeken hoe dat moet (heb ze nl niet op internet staan)

Liesbeth

hey!!! liesbeth! ik heb met jou gemaild over het mutsje, weet je nog??? Of ben ik nou zo verkeerd? 

Heb ook meteen -per post nog wel!!!- een patroontje van je aangekregen! Waarvoor veel dank, ik zat toen met pc-problemen dus heb even een poosje zonder gezeten... (van vaste pc naar laptop, een heel circus voor zo'n kieken als ik, hoor, hihi!)

Jij bent wel de laatste die in het straatje van de ééndagsvliegen past!!! Super dat je zo spontaan direct hielp!

Is weer even geleden trouwens, is dat babietje ondertussen al geboren?  En wat vonden ze van je muts?

Back to Top
LiesbethvV View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 23
Direct Link To This Post Posted: 26 September 2007 om 19:22
Hoi chrisje,

nee je vergist je niet dat ben ik idd. Mn schoonzus was vrijdag uitgerekent en tot nu toe is er geen baby, helaas. Maar we wachten geduldig af...

Heb wel al veel dingen gebreid voor de baby en zelfs voor andere baby's.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 26 September 2007 om 19:31

Originally posted by LiesbethvV LiesbethvV wrote:

Hoi chrisje,

nee je vergist je niet dat ben ik idd. Mn schoonzus was vrijdag uitgerekent en tot nu toe is er geen baby, helaas. Maar we wachten geduldig af...

Heb wel al veel dingen gebreid voor de baby en zelfs voor andere baby's.

 

ik weet nog dat je toen hééél vastberaden was om dat patroontje door te hebben!  leuk dat het allemaal gelukt is! en hopelijk snel een baby bij je schoonzusje!

Back to Top
T Looman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4146
Direct Link To This Post Posted: 26 September 2007 om 21:27
hallo Liesbeth gezellig dat jij er nu ook bij bent welkom hier
groetjes Thea
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3456>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns