Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenUch HOOFDLUIS

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2010 om 19:47
Als kind heb ik het nooit gehad, maar een tijdje terug wel, toen ik vaak op een paar meisjes uit de buurt moest passen.. Zij hadden luizen maar hun moeder had dat niet vertelt, blegh!! Ik kon er wel van braken, voelde me zo misselijk toen ik een luis op mijn hoofd vond!!!!  Gelukkig waren ze zo weg, na twee keer goed behandelen en kammen en alles in de was, maar ik kijk voortaan wel uit bij kleine kinderen..
[ I've had such a curious dream, said Alice ]
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2010 om 20:36
Ik heb ook nog nooit luis gehad. Ondanks dat het toch wel regelmatig op school voor komt. Ik laat me als ik de kans krijg ook controleren door de luizenmoeders. Dat geeft me altijd een veilig gevoel. Al kan Marco het ook goed hoor. Hij controleerd ook altijd grondig. Want als je een maal begint met krabben dan houd het niet meer op.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2010 om 13:37

Ik ben luismoeder op de school van mijn dochtertje. Na ieder vakantie van langer dan 1 week kijk ik samen met nog een paar moeders de hele school na op luis. En de laatste paar keren hadden we maar 1 gevalletje van luis.

Ik wordt er zelf ook altijd erg kriebelig van en de dagen na het luiskammen op school loop ik mij zelf en mijn kinderen continue na te kijken. Gelukkig heb ik zelf of mijn gezin het nog nooit gehad.

Ik heb juist weer goede ervaringen gehoord van xt luis. Wij raden het ook altijd aan als er bij iemand luis gevonden wordt. Aangezien het geen gif is worden de luizen dus niet immuun en krijgt ook het behandelde kind geen gif naar binnen. Het werkt net zo goed als bv prioderm

Tegenwoordig wordt er allereerst een kam advies gegeven. Dus alleen maar kammen, kammen en nog eens kammen met daarnaast een behandling van anti luismiddel. Als je eerste de haren nat maakt en insmeerd met cremespoeling (niet uitspoelen) kamt dat makkelijker. Natuurlijk  niet vergeten alle spulletjes (beddengoed, kussens, knuffels en kleding) wel te behandelen. Dat is iets, hoe raar dat misschien ook klinkt, dat door veel ouders vergeten wordt. Alles in de wasmachine (op heter dan 60 graden) en de dingen die niet gewassen kunnen worden in een zak in de vriezer of voor een paar weken in een afgeloten vuilniszak. In de winter lekker makkelijk zet je alles gewoon buiten.

Wat heel goed helpt tegen verdere verspreiding is een luizencape. Dus alle kinderen in de betreffende klas (niet alleen het kindje met luis) de jas in een zak aan de kapstok. Je kan speciale capes kopen maar een vuilniszak met  trekkoord werkt net zo goed en is een stuk goedkoper.

Als je er met de school niet uitkomt bij dat meisje dan kan je misschien de de ggd benaderen. Die komen dan praten en geven tips aan het betreffende gezin. Want er moet natuurlijk iets aan gedaan worden. Het is voor het meisje zelf ook niet prettig. Vind het een beetje een raar reactie van de hoofdmeester op school.

http://www.rivm.nl/cib/infectieziekten-A-Z/infectieziekten/H oofdluis/FAQ-hoofdluis.jsp

odette
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2010 om 14:15

Zal allemaal wel goed zijn maar die jassen in tasen lijkt mij ook onzin want buiten lopen de kids weer met elkaar en heeft er 1 luis en je komt tegen haar of zijn jas ben je ook weer besmet.

Of er op scool iets gedaan word nu weet ik niet maar ik kam en kam en kam en doe als ik naar school gaat gellak in mijn haar.

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns