Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

uit me hoofd gehaakte pip

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
natie.83 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 678
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer natie.83 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2011 om 16:15
Esthertje daar was ik inderdaad al
bang voor maar volgens mij
kunnen ze al aankloppen als je ze
gratis verstrekt en ik zit niet op
problemen te wachten want uit
eindelijk komen de patronen wel
bij mij vandaan en wat als iemand
anders ze dan op marktplaats
gaat verkopen vandaar dat ik het
gewoon niet aan durf om ze te
verstrekken...
groetjes nathalie
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2011 om 16:49
Die is lief
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2011 om 16:56

Originally posted by natie.83 natie.83 wrote:

Aller eerst bedankt voor de complimentjes Ik heb eraan zit ten denken om wat met de patronen te doen. maar volgens mj mag ik die patronen niet verkopen if een boekje van maken er zit toch copyright op woezel en pip ik zou de andere figuurtjes ook kunnen haken en dan een woezel en pip amigurumi boekje oid kunnen maken maar volgens mij mag dat dus niet... dus als iemand hier het fijne van weet???

Ik weet niet precies hoe dit zit, maar ik ben er ook wat huiverig voor. Ik heb zelf een Woezel en Pip haakpatroon ontworpen, en wilde ze toen eventueel verkopen en de opbrengst aan de Guusje Nederhorst stichting geven (Guusje is de bedenker van W&P). Ik heb een mailtje gestuurd naar de stichting dromenvanger, die erop toeziet dat alles wat met W&P te maken heeft, ook goed is (dat er bijv. niet namaak W&P figuren te koop zijn, die dan wel de echte namen hebben). Ik heb ook een mailtje gestuurd naar de Guusje Nederhorst stichting. Ik heb een foto meegestuurd en gevraagd of het een probleem is als ik dat ga verkopen voor hun goede doel. Maar ik heb van beide nooit een antwoord gekregen (dit is zeker een maand of 4 geleden). Verkopen van het patroon durf ik niet goed, dus ik heb ze gratis aangeboden om hiermee geen problemen te krijgen.

Als je het zeker wilt weten, zou ik toch mailen met de Guusje Nederhorst stichting. Misschien krijg je geen antwoord, misschien wel, en zo ja, dan weet je in elk geval zeker of het problemen geeft of niet. In dat geval ben ik best benieuwd . En mocht je ze gaan verkopen, houd ik me in elk geval aanbevolen.

Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amandel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2011 om 18:05
Wat een schatjeeeeee, heel erg knap gedaan, groetjes irene
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2011 om 19:46
Ik vind ze geweldig. Wat knap van je om ze zelf te ontwerpen. Mijn complimenten 
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1408
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2011 om 23:07
Pip is prachtig geworden, knap dat je dat zo kunt namaken van een plaatje.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Woutera View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 395
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Woutera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2011 om 08:52

Wat zijn ze mooi geworden en dan nog wel zonder een patroon. Petje af hoor !!!!

Groet Woutera

Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2011 om 09:09
natie.83 vindt ze prachtig als je toch besluit om de patronen te delen wil ik ze graag van je overnemen Anne-Marie
Anne-Marie
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2011 om 09:43
Wat een lieverd en wat super goed gedaan

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Bregit View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 21 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 868
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bregit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2011 om 15:14
Ik zag ze al op je blog, ze zijn superleuk!!!
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2011 om 21:26
super mooi gemaakt
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2011 om 11:13
wat een schatje!
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 1989
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2011 om 11:20
Wat is die verschrikkelijk leuk geworden!
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
andrea21 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 568
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer andrea21 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2011 om 12:21
Wat is hij leuk echt een mooie hoor. !
Back to Top
RVRV View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 December 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer RVRV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2011 om 13:25
een lief ding.  Goed gedaan.
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Groetjes ,
RVRV

http://blog.seniorennet.be/rvrv
Back to Top
vrioom View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 Februari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 595
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vrioom Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2011 om 14:53
....................
vrioom
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2011 om 19:31

Je zou de figuurtjes een andere naam kunnen geven. Dus niet Woezel en Pip, maar bv blauwe een gele hond!

Bij Da Wanda of Etsy werd Pippi Langkous een tijdje te koop aangeboden. Is een tijdje weggeweest. Nu heet ze Redhair girl. Schijnt het probleem opgelost te zijn.

Groetjes, Lida

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 11:36

Een tijdje geleden (24 augustus) heb ik een mail gestuurd naar Dromenvanger (zie reactie hierboven van 16 december). Gisteren (!) kreeg ik dit antwoord:

Beste Carla,

Bedankt voor je mail en onze oprechte excuses dat het antwoord zo lang is uitgebleven. De reden hiervoor was dat we druk bezig waren met het verzamelen van haakpatronen in overleg met onze handwerk-leverancier. Wij hebben helaas gekozen voor andere patronen.
 
Alleen onze licentie houdende leveranciers mogen producten uitbrengen met Woezel en Pip-beeltenis, we kunnen je helaas geen toestemming geven om deze te verkopen maar waarderen je werk en aanbod.
 
Hopelijk heb ik het zo voldoende toegelicht, maar anders hoor ik het graag.
 
Met vriendelijke groet,

Danny Vormer
Dromenjager BV

Verkopen zou ik dus niet doen, in elk geval niet als zijnde 'Woezel en Pip' patroon. Wat Lida schrijft, een andere naam, zal denk ik wel een goede oplossing zijn.

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 12:00
Als ik het goed begrijp komt er dus 'iets' aan met haakpatronen, breipatronen, naaipatronen van Woezel & Pip... Er zijn dus meerdere dames aan de hobby geslagen. Ben benieuwd wat ze er van gaan maken.

Blauwe hond en gele hond zijn inderdaad ook een optie. Pas dan wel op dat je op geen enkele manier ook maar het woord W&P laat vallen, want dan ben je heel snel terug te vinden... Verkopen zou ik in geen geval doen, mij te riskant...
Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 12:25
raar dat ze dan toch met andere wel in zee gaan die van jou leken echt sprekend Anne-Marie
Anne-Marie
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns