Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenUitdaging ...... OPDRACHT...!!!!

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jolante View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 07 Maart 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 7
Direct Link To This Post Onderwerp: Uitdaging ...... OPDRACHT...!!!!
    Posted: 07 Maart 2008 om 09:47

Ik ben opzoek naar iemand die tijd heeft om te breien en iets bijzonders zou willen maken.... Ik ben namenlijk op zoek naar mooie kleding stuk om in te trouwen. We gaan half april naar scandinavie en denken erover om daar te gaan trouwen. We weten nog niet helemaal zeker of het lukt, maar ik wil wel al mijn kleding gaan regelen, want is het niet in sacandinavie dan trouwen we wel ergens anders  

Maar ik wil eigenlijk iets lekker warms en heel bijzonders. Ik heb al een eindje op het web gesurfd, maar het is best moelijk om iets te vinden wat exact goed is. Wel heb ik tussen de patronen van Garnstudio gekeken en er zijn dingen die ik erg mooi vindt en wel zou willen combineren / veranderen....

Dus wie durft deze uitdaging aan??? Er zit dus wel een tijd lemiet achter, maar ik sta open voor ideeen tips enz... En misschien zijn er meerder mensen die een stuk kunnen doen, want wat ik nu in gedachten heb is een jurk (lang) en een jasje...

Wie wil en wie kan mij helpen en anders goede tips over waar ik ook eens kan vragen zijn altijd welkom!!!! Wie wat meer wil weten kan ik wat ideetjes van mezelf toesturen per mail!

Hopelijk tot snel

groetjes Jolante

Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 11:03
vind het een heel leuk origineel idee van je maar dit forum is niet echt om mensen voor je te laten werken. In een klein popje zit bijv al gauw 20 uur werk, dus wat jij wilt is echt zo 100-200 uur, dat is gewoon onbetaalbaar. en dan in 6 weken tijd....ben je al in ondertrouw? maar goed, ik wens je veel succes met zoeken en hoop dat iemand zo "gek" of lief is.
Back to Top
Jolante View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 07 Maart 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 7
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 12:11

Hoi knitalot
Ja ik weet het , het is niet een alledaagse vraag, maar ik moet toch ergens beginnen..... we zullen wel zien of iemand mij kan helpen en wat het dan eventueel kost. Miscchien weet een van jullie wel iemand die dat leuk zou vinden kortom ik wacht gewoon rustig af!

 

groetjes Jolante

PS; Nee we zijn niet in ondertrouw, want dan kun je niet meer trouwen in het buitenland best ingewikkeld allemaal...

 

Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2171
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 13:16
denk inderdaad dat je ook niemand hier van het forum zo"gek" krijgt, iedereen heeft al tijd te kort om leuke truien,beren,tassen enz te maken dus laat staan een jurk,maar vind het wel een orgineel idee hoor om in zelf gemaakte kleding te trouwen.
groetjes tine
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 13:22
ik denk dat je op zoek moet naar iemand met heeeeeeeeel veel tijd en een breimachine
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 14:53
Wat een origineel idee. Alleen, wie gaat daar aan beginnen??!! Ik niet in ieder geval, maar misschien kun je ook wel machinaal gebreide "bruids"stof krijgen????

In ieder geval een fijne dag, en als het je lukt om je wens te realiseren (al dan niet met een hobbydoos) zouden we het leuk vinden een foto van je te zien.

Rosemarie
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 15:20

Je zou iets heel moois kunnen maken van hele dunne wol maar het is wel veel te kort dag. En dan nog iemand vinden die dat wil doen.

Ik snap wel dat je daar best een paar centen voor over hebt want het is niet misselijk hoeveel uur werk daar inzit.

Heb je geen tantes enzo die kunnen breien?

Malabrigo lace garen is hele mooie wol en heel erg licht. Je zou best iets moois in ajour kunnen maken en dan een mooie voeringin een mooie kleur eronder of zo.

Bolero erop.

Ik zelf zou kiezen voor een strak bovenlijfje met een mooi decolleté, vanaf de taille inmooie banen uitlopend en dan lang idd. Een boleroachtg jasje erover heen. Super. Als je een jaar eerder ermee was gekomen zou ik het voor je willen maken. 

Het vergt erg veel tijd om zoiets te bedenken, patroon te zoeken enzo.

Ik hoop dat je iemand kunt vinden die zo gek is. Maar in ieder geval wel een hele fijne trouwdag gewenst!

     All you need is love.

Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 23 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2042
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 15:28

Wauw Jolante, wat een super leuke uitdaging. Maar zoals zovelen al hebben gezegd; de tijd is te kort!!! Zie het ook al voor me, net als meia. Corsetachtig lijfje met mooie satijnen linten dichtgebonden, rok met wat verschillende lagen, mmmm lijkt me geweldig!! 3/4 jaar eerder en €10 euro per uur dan had ik er nog over na kunnen denken hihi. Maarja daar heb je niets aan. Ben wel nieuwsgierig hoe je erbij komt om een gebreide trouwjurk te willen???

Als je wekrelijk een kant en klaar patroon hebt met de juiste maten en juiste steken verhoudeingen is het denk ik makkelijker om iemand te vinden. succes ermee.

http://www.interweave.com/images/imagesknit/img_knit/Wedding _Gown.pdf

Groetjes Syl
Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 23 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2042
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 15:33
Groetjes Syl
Back to Top
moeder van View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 340
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 16:43
Het is inderdaad een heel werk om zelf een bruidjurk te maken en ik spreek uit ervaring.. Mijn trouwjurk heb ik gemaakt tussen de borstvoedingen in .. Ben er wel een tijdje mee bezig geweest maar was erg leuk om te doen. Mijn trouwjurk was gemaakt van zijde en had een los bovenstuk (strak zonder mouwen)  Maar wil Jolante wel een hele gebreidde jurk?? ik haal dat namelijk niet echt uit haar verhaal.  Ik geef wel toe dat het een hels karwei is en ook door mij niet gratis gedaan gaat worden... Wil altijd advies geven maar om een hele trouwjurk te maken, daar heb ik ook geen tijd voor jammer genoeg
~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 18:29

Gratis hoeft toch ook niet? Koop eens een trouwjurk tegenwoordig, ben je zoveel geld kwijt. Dus er mag best een bepaald bedrag tegenover staan.

Maar 6 weken is wel heel erg kort. Voor mij in elk geval wel. En verschillende mensen lijkt mij persoonlijk ook geen optie, iedereen breit weer anders hè.

Ik kwam vorig jaar een meisje tegen wat graag een gebreide trouwjurk wilde. Ik zei dat is veel te zwaar maar met dat lacegaren kan het wel. Ik zal haar binnenkort eens gaan vragen of ze nog steeds wil

     All you need is love.

Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 18:31
Trouwens, ook als je een gewone trouwjurk wilt hebben, die niet zelf gemaakt is, zul je toch eens rond moeten gaan kijken. Ook de confectiejurken zijn niet binnen een paar tellen klaar.
Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 18:35
Ik wens je in ieder geval veel succes met zoeken,de tijd is veel te kort,en ik begin er ook niet aan.Wel een leuk idee.
Back to Top
Jolante View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 07 Maart 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 7
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 19:01

hallo allemaal

bedankt voor jullie super leuke en spontane reacties...

Roos39

machinaal gebreide "bruids"stof

Dat is op zich ook wel een idee alleen waar krijg je zoiets?!!!…..

 

Meia

Ik zelf zou kiezen voor een strak bovenlijfje met een mooi decolleté, vanaf de taille in mooie banen uitlopend en dan lang idd. Een boleroachtg jasje erover heen.  

 Je zit aardig in de richting van wat ik zou willen!!! Ik hoef hem alleen niet zo weid

 

Syl***

Wat een prachtige jurk ... (ik kan hem helaas niet groter op mijn beeldscherm krijgen) maar ik wil veel simpeler...dit is denk ik een meerjaren plan!!

 

moeder van
Duizendpoot
Wat leuk om te horen dat u ook aan uw trouwjurk heeft gebreid het is wel echt bijzonder als ik de meiden hier zo begrijp.... Ik ben nu wel nieuwsgierig geworden hoe dat eruit zag.

Ik geef wel toe dat

Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2171
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 19:25
wauw dat is wel een heel leuk topje en als je daar eens een rok van stof voor onder ging maken,misschien is dat iets,dat neemt al weer veel minder tijd in beslag
groetjes tine
Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 23 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2042
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 19:58
Vergis je niet in de snelheid van een breimachine!!! Als je een rechte lap maakt ben je idd zo klaar, maar als er gemeerderd en geminderd moet worden, kabelen, enz kost het ook erg veel tijd. Veel handelingen moet je gewoon met de hand doen.
Groetjes Syl
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2008 om 16:03

ben met 50 anjers bijna klaar en ja een breimachine zou een uitkomst zijn voor jou.

Ik wil het wel maar begin er niet aan eerst eens afmaken waar ik zelf mee bezig ben.

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
breidje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3928
Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2008 om 19:39

jolante,

heb je hier al eens gekeken?

www.Avond-Jurken.nl

wil    
Back to Top
Jolante View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 07 Maart 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 7
Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2008 om 08:43

Hallo allemaal

Nou er zit toch een kansje in dat het misschien wel gaat lukken... Ik heb twee mensen die het zouden willen doen. 1 heeft al gereageerd met dat het kan, wat ik wil en de ander is even afwachten nu nog het ontwerp / mogelijkheden / wol enz.... En de tweede heeft een breimachine dus ik ben benieuwd. Ook of daar nog veel prijs verschil in zou zitten.

Dus wat denken jullie? Advies van wol.... Iemand zei al lacegaren ... Maar het topje wat ik lang wilde laten maken is dat daar geschikt voor? Dat patroon is voor DROPS ALPACA. Kent iemand die wol? 

Dan moet ik ook nog de kleuren bedenken....? ...wit is natuurlijk echt een trouw kleur, maar ik hou ook erg van turqouise en hard roze.

En wie heeft nog een leuk idee voor een jas (je)? Zelf vindt ik deze leuk http://www.garnstudio.com/drops/mag/96/12/12-2.jpg , maar ik zou iets meer taille willen en langere mouwen... en dan bijvoorbeeld de sjaal ( http://www.garnstudio.com/drops/mag/98/16/16-2.jpg ) als kraag erop....  Zou dat mooi zijn???    

http://garnstudio.com/drops/mag/0/69/69-2.jpg  Dit is ook een leuk jasje (niet naar de kleuren kijken he.... die kraag lijkt me ook wel lekker.... Misschien een beetje kort.. ik heb vrij veel heup en dit geeft denk ik daar veel accent op.

Breidje heel erg bedankt voor de leuke site. Ik heb heel lang zitten kijken en als het niet lukt ga ik zeker hier iets zoeken... het is wel een stuk goedkoper dan laten breien ;-))) , maar ook een stuk minder bijzonder natuurlijk.

Deze vond ik echt mooi in wit of turqouise:

http://www.avond-jurken.nl/srcWehkamp2F851706_pb_01.html

Dames alweer bedankt  voor het meedenken!  en ik hou kullie op de hoogte!!!

groetjes Jolante

 

 


Back to Top
moeder van View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 340
Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2008 om 10:08

Jolante, het is natuurlijk heel bijzonder en apart om je eigen bruidsjurk te maken, maar ik denk dat het kort dag is om helemaal vanaf het begin te beginnen.  Je kan het jezelf een heel stuk makkelijker maken door de jurk (een hele mooie trouwens) te bestellen en daarbij een mooi jasje te -laten- maken en een hele mooie afstekende of bijpassende sjaal te maken.

Zo heb je een basis en die kan je met vanalles uitbreiden, leuk tasje, sjaal, jasje...

~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.078 seconden.
Lang Yarns