Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

uithalen of oogje dicht knijpen?

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
kraantje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Oktober 2015
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kraantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: uithalen of oogje dicht knijpen?
    Posted: 18 December 2015 om 07:43
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af..
Als jij een foutje maakt, in het patroon,..
Haal je het uit of knijp je een oogje dicht?

Waneer besluit jij om het uit te halen?

Misschien een gewetensvraagje? Gigi

Ikzelf ben perfectionist en als ik weet dat ik 1 steek fout heb, haal ik het uit.
Doch... hoe ouder ik word, hoe makkelijker ik probeer te zijn. Heb ik een foutje, die niemand ziet, laat ik hem zitten.

En jullie?
Groetjes van Marja
Hartelijke groeten van Marja
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2015 om 08:23
Ik haal het dan altijd gelijk uit. Ook hoe ver de fout ook zit.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2015 om 08:57
Haal het voor 99.9% uit zo vlug mogelijk

Een ander ziet het niet maar ik wel en die ergernis wordt dan steeds groter .Ik heb daar lering uitgetrokken .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2015 om 10:49
In 99% van de gevallen ga ik de fout verbeteren. Tenminste, voor zover mogelijk. Ik had ooit een wijde rok genaaid met plooien in de band. Toen ik als laatste de zoom wilde omzomen, merkte ik dat de ruitjes niet meer klopten. Na lang zoeken bleek dat er in de diepte van een plooi een ruitje (4 MM Shocked) versprongen was. Dat zou een ingreep van minstens 2 uur geweest zijn. Toen dacht ik: "als je hard loopt, zie je het niet". Zelfs ik heb er geen last van gehad en heb de rok met plezier tot de draad versleten. Tongue
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2015 om 10:54
Eigenlijk verbeter ik elk foutje.
Een ander ziet het niet, maar ik wéét.
En dat doet af aan het werk.

Zit het echt erg aan het begin en je ziet het écht niet, dan wil ik nog wel eens een oogje dichtknijpen, maar alleen als het voor mijzelf is.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2015 om 12:55
Ik heb het wel eens laten zitten, maar dan stond me dan helemaal niet aan, als het af was dan wou ik het liefst het gelijk weggooien. Zonde van al je werk, je kunt het beter uithalen en over doen, dan heb je uiteindelijk veel meer plezier van je werk.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2015 om 13:04
dat hangt er vanaf, als het echt in een patroonsteek breien is, dan uithalen.
Is het een mindering aan de kant die ik gemist heb dan foefel ik. En maak ik die wat hoger want daar haal ik alles niet voor uit.

Bij haken is het uithalen EN foefelen.
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2015 om 13:06
Ik kan ook geen fouten maken, als ik weet dat het niet goed zit
kan ik het rustig uithalen en opnieuw beginnen.
december2011

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2015 om 13:30
Bij een sok laat ik een foutje zitten - ik ben niet perfect.
Veel erger is dat mijn huidige werkstuk tegenstribbelt, proeflap gaf 25,5x42 aan - de panden vertellen me nu dat het in het werk gemeten
(mooie term uit de bouw) 28x27 is, dus de mouwen passen voor geen meter. Maar gisteravond was ik de hoedie aan het afhechten en aan
het achterpand aan het maken en toen viel mij iets raars op - linker en rechter armsgat waren ongelijk Confused. Blijkt dus dat ik in het voorpand
links en rechts naast de nek niet gelijk heb . . . dat wordt vanavond heel voorzichtig uithalen, want ik had de panden ook al aan elkaar en
dan van het weekend alles herstellen én nieuwe mouwen breien - zucht. Duurt nog even voor het af is . . .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2015 om 13:37
oei, zo te lezen zijn er hier wel meer mensen die nobody heten.


(nobody is perfect
my name is nobody)
Back to Top
BreiMuts View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Februari 2015
Locatie: Dordrecht
Status: Offline
Points: 329
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BreiMuts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2015 om 13:54
ik haal het gelijk uit want al ziet iemand het niet je blijft je inderdaad eraan ergeren
Groetjes Maria
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2015 om 18:19
Ik haal uit zoals Bep. In een patroonsteek altijd, een mindering of meerdering niet op de goede plek in de zijnaad laat ik zitten. Voor de rest ben ik een kampioen in het achteruit breien en haken!!! Al zeggen honderd mensen dat je het niet ziet, ik zie het omdat ik het weet.  Oh ja, voor naaien geldt hetzelfde.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2015 om 22:22
hangt van de ernst van de fout af... Toen ik Knorretje maakte, kwam ik er toen ik bij het hoofd aankwam achter dat ik de kont aan de voorkant had zitten en de buik dus aan de achterkant... Tja, dat was fors genoeg om heeeeeel veel steken uit te halen.
Als ik ergens bij een groot project één steek teveel of te weinig heb aan het eind van de toer, dan minder of meerder ik de toer later wel een keer en laat het zo.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2015 om 10:27
Oeps, moet bekennen dat ik het soms wel laat zitten. Net als mijn vest waar ik nu mee bezig ben. De knoopsgaten aan de verkeerde kant en ik ga het toch echt niet over doen. Kijk wel hoe ik het oplos. Het pand zonder de knoopsgaten had ik al helemaal af toen ik er achter kwam.

En dat foefelen ken ik, bij vergeten meerderingen of minderingen los ik het ook wel stiekem op, maar dat zijn fouten die uiteindelijk niet zichtbaar zijn. Zichtbare fouten daar baal ik altijd wel van. Heb een keer een ajoursjaal gebreid met een fout in een kabel, die sjaal ligt er nu maar ergens opgeborgen, samen met andere mislukkelingen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2015 om 13:31
Soms ben ik een nobody, vooral met poppenkleren, soms maas ik foutjes weg en soms laat ik Ze zitten. Kunnen niet-handwerksters ook eens scoren, als ze in het openbaar een missertje kunnen aanwijzen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2015 om 13:38
ik haal het uit omdat je het dan ziet of omdat het patroon dan niet uitkomt maar als het  bijvoorbeeld in een tricot steek is laat ik die steek vallen haal hem weer op met een haaknaald en als het een hele naald is  dan haal ik die naald uit

maar foutjes betekend handwerk
en geen machine werk
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2015 om 17:35
Bij mij ligt het er net aan hoe goed je het ziet. Als het niet tot nauwelijks zichtbaar is, dan wil ik het laten zitten. Ook al weet ik dat ik me er later mateloos aan stoor...
Maar ik ben nog een beginner, en uithalen ben ik niet zo goed in. Dus vaak maakt dat het er niet beter op Smile. Als de mogelijkheid er is, dan laat ik mijn moeder het uithalen, heeft zij ook wat te doen haha Tongue
Back to Top
kraantje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Oktober 2015
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kraantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2015 om 21:10
Haha, wat leuk al die rea's!
We zijn dus bijna allemaal hetzelfde,... je irriteren aan gemaakte fout.. gigi

Dat ophalen met haaknaald herken ik. Zo kan ik ook fouten herstellen.

Foefelen? Weer een nieuw woord geleerd haha
Hartelijke groeten van Marja
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2015 om 21:33
Als, met de nadruk op als, ik iets in tricotsteek moet uithalen, dan steek ik een dunne naald door alle steken net onder de fout. Omdat je v-tjes ziet, kan dat heel goed. Je kunt ook werken met een zogenaamde lifeline, dan haal je om de zoveel naalden een draad door de steken op de naald en die laat je zitten. Je kunt dan tot die draad uithalen. Bij mij zouden er dan geheid steken vallen als ik ze van de draad probeer over te nemen op de naald.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2015 om 21:59
Ik doe het net andersom . Ik pak de steken op net boven de fout en steek dan nog 1 of 2 pennen terug . Het lukt mij niet altijd de steken volledig op de pen te krijgen en na een pen terugsteken/achteruit breien op Lidwiniaans ,staan ze allemaal weer goed
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns