Uw hulp nodig-Telpatroon lezen |
Reageer |
Autheur | |
lm1348
Newbie Lid sinds: 08 Juni 2020 Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 08 Juni 2020 om 09:53 |
Hallo breiers, Ik heb een vraag over een telpatroon, het gaat over een haarband. Het telpatroon komt uit het boek “Breien met 1 bol wol” (vertaald uit het Duits). Er staan kleine
tekeningetjes, symbolen voor st., bij voorbeeld: vierkant met een minteken binnen dit
vierkant = 1 st. av. Naast een leeg
tekeningetje (vierkant zonder teken binnen dit vierkant) wordt de volgende
uitdrukking geschreven: “geen betekenis, dient het overzicht”. Wat kan dat
betekenen, hoe zal ik zulke st. breien? Alvast
bedankt!
Groetjes |
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vaak komen zulke lege vakjes voor bij telpatronen met minderingen. B.v. bij ajour. dan worden er twee steken samen gebreid en iets verder op heb je dan een omslag.in de volgende naald heb je dus een steek minder op die plaats. om het telpatroon duidelijk te houden plaatsen ze daar een leeg vakje, wat je dus kunt negeren omdat er niets meer te tellen valt op die plaats. Ohh boy, ik hoop dat ik het duidelijk heb beschreven. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
lm1348
Newbie Lid sinds: 08 Juni 2020 Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hartelijk bedankt voor uw hulp en antwoord! Uw verklaring is in ieder geval duidelijk!
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heel duidelijk beschreven Lao-tse.
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |