Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vakantie en geen regen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vakantie en geen regen
    Posted: 04 Augustus 2014 om 12:39
wie heeft er altijd goed weer, en met goed weer bedoel ik geen regen of toch zo goed als geen regen, als hij met vakantie gaat in Nederland of België?

Wij in ieder geval niet tenzij we dezelfde periode gaan als mijn ouders want dat zijn sjansaarts, die hebben altijd goed weer.

Vroeger (ik mag stilletjesaan over vroeger beginnen te spreken) hadden mijn broer en zijn gezin en wij samen een stacaravan in Zeeland. En wij verdeelden de weken vakantie. zo ging hij eens de eerste week van de paasvakantie en wij de tweede week.

Vermits de paasvakantie altijd vroeg in het jaar valt (kan varieren van maart tot april) is het nog aangeraden om winterkleding te voorzien.

Hij dus de eerste week met dikke truien op vakantie en heeft ze niet nodig gehad want het was een graad of 23. Wij gingen de tweede week dus met 1 dikke trui en veel tshirts en korte broeken. Eerste dag was het al behoorlijk frisser maar kom we hebben een dikke trui bij. De volgende dagen heeft het toen gesneeuwd en gevroren dat de bloemekes op de ruiten van de caravan stonden. Ik heb toen in sneltempo mutsen en sjaals aan het breien geweest opdat de kinderen toch buiten zouden kunnen komen.

vb.2 De kinderen waren toen al tieners.
Mijn ouders waren naar slagharen geweest en waren vol van het park (hadden natuurlijk goed weer).
Allé wij besloten om ook eens een week naar daar te gaan want slagharen daar is het altijd feest, altijd feest.
Boeken een bungalow (in de paasvakantie ja) en bij aankomst bleek het heel goed weer te worden want al de mensen die die periode ook geboekt hadden, hadden allemaal fietsen bij. Wij hadden een oude bungalow toegewezen gekregen (bij ons noemen ze zoiets een tuinhuis waar schabben ingemaakt waren en dat waren de bedden voor de kinderen). 's Avonds begon het te miezeren en dat is 's nachts overgegaan in sneeuw.
Vermits de deur een grote kier had, sneeuwde het binnen. Er is zo een treintje dat op rails boven het park gaat. Wel dit kon niet doorgaan omdat de rails met sneeuw bedekt waren en eraan vastgevroren was.

En toch is dit een vakantie geweest die niemand vergeet want regelmatig wordt dit nog opgehaald en hebben we er nog plezier over. Vooral omdat mijn vader had verteld over de show met stieren. Wel 40 stieren die in de arena kwamen gelopen. Wij ook naar die show om het spektakel met eigen ogen te kunnen aanschouwen. En ja het moment is er en wij in spanning naar de ingang kijken waar al die beesten moesten doorkomen.
Eerst kwamen de kleintjes (ik denk van één maand oud of zo) een stuk of negen en wij al van wooow. En toen kwamen er nog vijf iets grotere en dat was het. En toen zijn wij heel hard beginnen gaan te lachen. De volgende dagen zijn wij elke show terug gaan bekijken maar het bleven een 9tal kalfjes en 5 beginnende koeien.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2014 om 15:42
Het mooie aan het weer is . . . dat je het niet bestellen kunt.
Wel is het zo dat als er een hogedrukgebied boven NL / B / Scandinavië ligt het hier mooi weer is.
Als het in Spanje regent . . . is het hier mooi & omgekeerd.

Ik ga binnenkort naar de Eifel en de dagen liggen vast en ik ben vastbesloten het weer zo te nemen als het is. Dan maar een boek lezen in de tent ipv ervoor.

Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2014 om 16:30
Wij hebben ook nog lekker 2 weken vakantie.
Blijven ook in ned. plakken.
hoop natuurlijk op redelijk weer. Want dan kunnen we met de motor op stap. Ben al blij als het droog is. Super warm hoeft van mij niet.
Maarja.... Hebben het niet voor het zeggen helaas.
Dus... We zullen het zien :)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2014 om 16:51
even voor de duidelijkheid : ik wil geen exacte data hebben van de vakanties de woorden, binnenkort of over een paar maanden of binnen een paar weken of een paar maanden geleden of zo, zijn voldoende. Het is maar voor de pottenkijkers die niet moeten weten wanneer wie met verlof is.
Dus ien , ik zou de eerste zin al vervangen in achtereen hebben wij vakantie.
sorry dat ik betweterig overkom maar het is maar uit voorzorg.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2014 om 17:04
Originally posted by bep bep wrote:

even voor de duidelijkheid : ik wil geen exacte data hebben van de vakanties de woorden, binnenkort of over een paar maanden of binnen een paar weken of een paar maanden geleden of zo, zijn voldoende. Het is maar voor de pottenkijkers die niet moeten weten wanneer wie met verlof is.
Dus ien , ik zou de eerste zin al vervangen in achtereen hebben wij vakantie.
sorry dat ik betweterig overkom maar het is maar uit voorzorg.

Meid.... Je hebt helemaal gelijkt!
En heb het al aangepast.
Niks met betweterigheid te maken.
Goed gezegt
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2014 om 18:11
Tot voor een paar jaar was onze woonplaats altijd de klos als er "in het oosten des lands" regen werd voorspeld. Maar de laatste jaren worden we juist overgeslagen of we krijgen een klein buitje mee van het noodweer elders. Er moet iets verschoven zijn op de wereldbol. Hebben we allemaal tegelijk een sprong naar links of rechts gemaakt?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2014 om 18:36
Ik denk dat je gelijk hebt Magtelt . Zaterdag hier droog en een paar km verder op kletterbuien Alkmaar ook niet zover weg had zelfs water overlast . Hier amper een drup dus dat wordt weer sproeien . Gelukkig hebben we een eigen pomp en hoeven we geen drinkwater te gebruiken
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2014 om 19:10
aha jullie wonen in het oosten, wel ik woon in plaatselijk.
en ik heb aan de heren wetenschappers al eens voorgesteld om na te zien of de evenaar nog wel ligt waar hij hoort te liggen. Aan de bovenstaande reacties te zien ligt de evenaar ongeveer op onze hoogte en in Alkmaar begint het regenwoud. Dat kan toch niet anders dan dat de wereld verschoven is. Ineens ontdekken ze sterren en soorten melkwegstelsels en weet ik wat nog allemaal, en dat kan echt niet alleen liggen aan de betere gluurtoestellen.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2014 om 19:47
ha wij waren eens op fietsvakantie en onderweg van deventer naar overdinkel regen regen en nog eens juist ja regen. komen we op de camping, nee hoor hele dag droog geweest, dit is de eerste bui.
hebben we blijkbaar de hele dag onder de zelfde bui gefietst, of de bui is met ons meegefietstLOL
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2014 om 21:45
De buurman wachtte op de man die zijn weiland maaien zou, hij maar eens bellen waar blijf je nou. Antwoord: met die regen maaien is toch niks.
Waarop de buurman zei dat hij dan toch maar eens komen moest omdat het 1km verderop toch echt droog was LOL
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2014 om 22:44
ik zou zo wel eens op een 'grens' willen staan. aan de ene kant gieten en de andere kant droog. Dat moet pas bizar zijn.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2014 om 11:54
In Nederland heb je dat soms langs de IJssel, dan blijft de regen aan de ene kant hangen. Maar ik heb het dit jaar meegemaakt
Dat het aan de ene kant van het huis droog was en aan de andere kant regende het en nee, ik heb geen enorm landhuis.
Toen ik nog aan de kust woonde ging ik bij regen wel naar het strand, daar is het dan soms droog (niet dat het 25 graden is)
Maar ik hou wel van met stormachtige luchten over de vloedlijn lopen, vooral als de regen pas na de duinenrij met bakken uit de lucht valt.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2014 om 12:18
Onze achtertuin ligt op het zuidwesten, je kunt een mals buitje wel eens echt zien aankomen. Onze katten spoeden zich dan naar de voortuin, in de hoop dat het daar langer droog blijft. Meestal is het wel eventjes droog, maar dan moeten ze toch weer terugvluchten door het luikje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2014 om 22:17
Ik zie op de buienradar vaak enorme buien langs trekken zowel ten oosten als ten westen van ons, maar hier valt het vaak mee.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.828 seconden.
Lang Yarns