Vakantie is over! |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | ||
Juul
Hobbywonder Lid sinds: 20 November 2015 Locatie: tricht Status: Offline Points: 713 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 25 Augustus 2016 om 12:10 |
|
Ben al weer 2 weken aan het werk, maar zat nog wel een beetje in de vakantiemodus. Weinig gemaakt en veel gelezen. Ook mijn eigen blog en andere blogs nog niet echt gelezen. Maar daar komt nu weer verandering in. School is weer begonnen voor de jongste de oudste heeft nog tot volgende week donderdag dus ik ga ook weer wat meer doen. Nu geniet ik nog even lekker van het weer.
Hier nog een plaatje van onze vakantie in spanje.
|
||
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette |
||
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vakantie is over? Heb je naar de temperatuur gekeken? We krijgen nu de zomer waar we in juni en juli al recht op hadden. Verlate bestelling. IK vind dat de scholen weer dicht moeten.
|
||
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
||
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ze werken met tropenroosters heb ik gelezen .
Het is heel lang geleden dat ik dat ook had . Was toen nogal ingewikkeld . De school waar ik 's middags les gaf was dan dicht en ik kon niet eerder komen omdat ik de ochtenden op een andere school moest zijn . |
||
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hier beginnen de scholen volgende week weer.
De kinderen hier hebben dus mazzel. |
||
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
||
Juul
Hobbywonder Lid sinds: 20 November 2015 Locatie: tricht Status: Offline Points: 713 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hier geen tropenroosters zowel op de lagere als op de middelbaren scholen gaan de lessen volgens rooster.
En hoewel het weer anders doet denken is voor mij het nu toch echt gebeurd met mijn vakantie. Het ritme moet er weer in. Lekker nog een weekje vakantie voor de kids bij jullie lao-tse dat kun je met dit weer wel gebruiken.
|
||
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette |
||
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Valt tegen hoor Juul.
Voor de kinderen is het geweldig. Maar die van mij zijn al over de 40 (wat ráár als ik dat zo schrijf, al zulke oude kinderen.) Buurkinderen mogen van mij naar school. Als ze buiten spelen gaan bij mij de ramen en deuren dicht. Ik ben heel snel overprikkeld door geluid. Maar ik gun het de kinderen wel, dat ze plezier maken. kortom: ik vind het maar een lastig iets. |
||
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
||
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
hoorde vanmiddag op t strand een horde kinderen juf juf roepen, dus de school was school aan zee geworden!een zag zelfs een mui, dus ook nog les gehad over de zee voordat ze gingen blijkbaar
|
||
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
een mui? goegel maakt mij niks wijzer :
Een suatiegeul of mui is te vinden op of nabij het strand of op een kwelder. een kwelder? Parallel aan het strand ligt vaak een zandbank met tussen de zandbank en het strand een dieper gedeelte dat volloopt bij vloed. Zo'n diepe geul heet een zwin.[1] De watergang, waardoor water wegstroomt bij eb, wordt de suatiegeul of mui genoemd en ligt meestal loodrecht op de kust. Door een aanzienlijk getijdenverschil, bijvoorbeeld bij Katwijk 1,5 meter, kan een sterke stroming plaatsvinden vanuit de zwin door de mui naar de zee.[2] En nu weet ik het dus nog niet. 'k denk dat ik ook maar terug naar school gaan gaan. Of het moet dat geuleke zijn dat wordt gegraven rond een opgehoogde zandberg om op een eilandje te zitten en om het wat vlugger te laten vollopen graven we een geul(mui?) tot aan de zee zodat het opkomend water er vlugger inkan. |
||
|
||
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Als je in een mui terecht komt kan dat levensgevaarlijk zijn . De stroming trekt je zo de zee in en zelfs een geoefend zwemmer kan de kust niet meer bereiken . Het is inderdaad een opening tussen zandbanken
Er zijn in Nederland al diverse slachtoffers geweest ,laatst nog een jongen bij Egmond aan Zee . De redding's brigade plaatst waarschuwingsvlaggen bij een mui |
||
bep
Post Options
Thanks(0)
|
|
ik denk dat ik dat een vaargeul noem, maar het is waarschijnlijk niet hetzelfde.
|
||
|
||
Cozz
Hobbyguru Lid sinds: 24 Augustus 2012 Status: Offline Points: 2937 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
hier is de vakantie ook niet voorbij, nog een week gelukkig al gaan de temperaturen dan hopelijk weer ietsie omlaag.
Hier kan ik niet zo goed tegen meer helaas. Zelfs de kleine kindjes kakelen niet zo hard meer als vorige week nog! |
||
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
In puzzels is een mui een trekgat in zee en dat is wat hij doet, hij trekt mensen onder water en in een stroming naar zee, weg van het strand. Een mui is levensgevaarlijk. Bij Egmond aan zee zitten heel lelijke.
|
||
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
||
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
|
een vaargeul loopt evenwijdig aan het strand en een mui staat er loodrecht op.
Door de zandsuppleties zijn er meer muien gekomen . Je laten meetrekken de zee in en wachten tot de onderstroming minder wordt en dan weer richting strand is de beste oplossing ,maar durf dat maar eens . |
||
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
idd mutti, mee laten voeren tot de stroming minder wordt en dan schuin naar de kust zwemmen, anders kom je weer in de zelfde mui terecht, maar ja denk er maar aan als de paniek toeslaat!
|
||
Lao-tse
Post Options
Thanks(0)
|
|
Beste advies: ga niet verder dan heuphoogte de zee in.
Maar zelfs dán kan je in een mui gesleurt worden. |
||
||
nldutchy
Hobbyguru Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ik zoek me suf naar de term mui in het dialect, een tante van me noemde ik vroeger Teunemuike en joost mag weten waar dat vandaan kwam, brabants dialect vermoedelijk...hellup...ik denk dat deze mui jelui toch ook wel bekend moet voor komen, minder gevaarlijk dan de muien in zee ...
|
||
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
||
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
De term "mui" in de betekenis van tante, ken ik ook. Inderdaad hoorde ik dat in Brabant. Maar waarschijnlijk is "mui" weer een verbastering van het woord "moei". Dat betekent tante en komt voor bijvoorbeeld in de Statenvertaling uit de 17de eeuw. Ook in de Terschellingse roman Sil de strandjutter komt "Ietskemoei" voor als "tante Ietske". |
||
bep
Post Options
Thanks(0)
|
|
Tot aan mijn knoesels ook goed? Ik zie graag mijn voeten nog zodat ik op tijd kan wegspringen als er een of ander iets in de buurt komt. |
||
|
||
Lao-tse
Post Options
Thanks(0)
|
|
En wat mogen knoesels dan zijn?
Zitten die in de buurt van de lurven en de kladden? maar ik neem aan dat het knieën zijn. |
||
||
Lao-tse
Post Options
Thanks(0)
|
|
Wat is taal toch leuk he? |
||
||
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |