Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vakantie is over!

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Juul View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vakantie is over!
    Posted: 25 Augustus 2016 om 12:10
Ben al weer 2 weken aan het werk, maar zat nog wel een beetje in de vakantiemodus. Weinig gemaakt en veel gelezen. Ook mijn eigen blog en andere blogs nog niet echt gelezen. Maar daar komt nu weer verandering in. School is weer begonnen voor de jongste de oudste heeft nog tot volgende week donderdag dus ik ga ook weer wat meer doen. Nu geniet ik nog even lekker van het weer.
Hier nog een plaatje van onze vakantie in spanje.
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2016 om 12:22
Vakantie is over? Heb je naar de temperatuur gekeken? We krijgen nu de zomer waar we in juni en juli al recht op hadden. Verlate bestelling. IK vind dat de scholen weer dicht moeten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2016 om 12:58
Ze werken met tropenroosters heb ik gelezen .

Het is heel lang geleden dat ik dat ook had . Was toen nogal ingewikkeld . De school waar ik 's middags les gaf was dan dicht en ik kon niet eerder komen omdat ik de ochtenden op een andere school moest zijn .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2016 om 14:30
Hier beginnen de scholen volgende week weer.
De kinderen hier hebben dus mazzel.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Juul View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2016 om 14:57
Hier geen tropenroosters zowel op de lagere als op de middelbaren scholen gaan de lessen volgens rooster.
En hoewel het weer anders doet denken is voor mij het nu toch echt gebeurd met mijn vakantie. Het ritme moet er weer in.
Lekker nog een weekje vakantie voor de kids bij jullie lao-tse dat kun je met dit weer wel gebruiken.
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2016 om 16:23
Valt tegen hoor Juul.
Voor de kinderen is het geweldig.
Maar die van mij zijn al over de 40 (wat ráár als ik dat zo schrijf, al zulke oude kinderen.Geek)
Buurkinderen mogen van mij naar school.
Als ze buiten spelen gaan bij mij de ramen en deuren dicht.
Ik ben heel snel overprikkeld door geluid.
Maar ik gun het de kinderen wel, dat ze plezier maken.
kortom: ik vind het maar een lastig iets.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2016 om 21:06
hoorde vanmiddag op t strand een horde kinderen juf juf roepen, dus de school was school aan zee geworden!een zag zelfs een mui, dus  ook nog les gehad over de zee voordat ze gingen blijkbaar
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2016 om 21:24
een mui?   goegel maakt mij niks wijzer :
Een suatiegeul of mui is te vinden op of nabij het strand of op een kwelder. een kwelder?
Parallel aan het strand ligt vaak een zandbank met tussen de zandbank en het strand een dieper gedeelte dat volloopt bij vloed. Zo'n diepe geul heet een zwin.[1] De watergang, waardoor water wegstroomt bij eb, wordt de suatiegeul of mui genoemd en ligt meestal loodrecht op de kust. Door een aanzienlijk getijdenverschil, bijvoorbeeld bij Katwijk 1,5 meter, kan een sterke stroming plaatsvinden vanuit de zwin door de mui naar de zee.[2]

En nu weet ik het dus nog niet. 'k denk dat ik ook maar terug naar school gaan gaan.

Of het moet dat geuleke zijn dat wordt gegraven rond een opgehoogde zandberg om op een eilandje te zitten en om het wat vlugger te laten vollopen graven we een geul(mui?) tot aan de zee zodat het opkomend water er vlugger inkan.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2016 om 22:07
Als je in een mui terecht komt kan dat levensgevaarlijk zijn . De stroming trekt je zo de zee in en zelfs een geoefend zwemmer kan de kust niet meer bereiken . Het is inderdaad een opening tussen zandbanken

Er zijn in Nederland al diverse slachtoffers geweest ,laatst nog een jongen bij Egmond aan Zee .

De redding's brigade plaatst waarschuwingsvlaggen bij een mui
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2016 om 22:11
ik denk dat ik dat een vaargeul noem, maar het is waarschijnlijk niet hetzelfde.
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2016 om 22:34
hier is de vakantie ook niet voorbij, nog een week gelukkig al gaan de temperaturen dan hopelijk weer ietsie omlaag.
Hier kan ik niet zo goed tegen meer helaas.
Zelfs de kleine kindjes kakelen niet zo hard meer als vorige week nog!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 09:55
In puzzels is een mui een trekgat in zee en dat is wat hij doet, hij trekt mensen onder water en in een stroming naar zee, weg van het strand. Een mui is levensgevaarlijk. Bij Egmond aan zee zitten heel lelijke.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 10:52
een vaargeul loopt evenwijdig aan het strand en een mui staat er loodrecht op.

Door de zandsuppleties zijn er meer muien gekomen .
Je laten meetrekken de zee in en wachten tot de onderstroming minder wordt en dan weer richting strand is de beste oplossing ,maar durf dat maar eens .
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 11:38
idd mutti, mee laten voeren tot de stroming minder wordt en dan schuin naar de kust zwemmen, anders kom je weer in de zelfde mui terecht, maar ja denk er maar aan als de paniek toeslaat!
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 12:15
Beste advies: ga niet verder dan heuphoogte de zee in.
Maar zelfs dán kan je in een mui gesleurt worden.

Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 12:41
Ik zoek me suf naar de term mui in het dialect, een tante van me noemde ik vroeger Teunemuike en joost mag weten waar dat vandaan kwam, brabants dialect vermoedelijk...hellup...ik denk dat deze mui jelui toch ook wel bekend moet voor komen, minder gevaarlijk dan de muien in zee ...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 13:13
Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

Ik zoek me suf naar de term mui in het dialect, een tante van me noemde ik vroeger Teunemuike en joost mag weten waar dat vandaan kwam, brabants dialect vermoedelijk....

De term "mui" in de betekenis van tante, ken ik ook. Inderdaad hoorde ik dat in Brabant. Maar waarschijnlijk is "mui" weer een verbastering van het woord "moei". Dat betekent tante en komt voor bijvoorbeeld in de Statenvertaling uit de 17de eeuw. Ook in de Terschellingse roman Sil de strandjutter komt "Ietskemoei" voor als "tante Ietske".  

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 13:30
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Beste advies: ga niet verder dan heuphoogte de zee in.
Maar zelfs dán kan je in een mui gesleurt worden.

Tot aan mijn knoesels ook goed? Ik zie graag mijn voeten nog zodat ik op tijd kan wegspringen als er een of ander iets in de buurt komt.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 14:05
En wat mogen knoesels dan zijn?
Zitten die in de buurt van de lurven en de kladden?

LOL

maar ik neem aan dat het knieën zijn.

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 14:06
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

Ik zoek me suf naar de term mui in het dialect, een tante van me noemde ik vroeger Teunemuike en joost mag weten waar dat vandaan kwam, brabants dialect vermoedelijk....

De term "mui" in de betekenis van tante, ken ik ook. Inderdaad hoorde ik dat in Brabant. Maar waarschijnlijk is "mui" weer een verbastering van het woord "moei". Dat betekent tante en komt voor bijvoorbeeld in de Statenvertaling uit de 17de eeuw. Ook in de Terschellingse roman Sil de strandjutter komt "Ietskemoei" voor als "tante Ietske".  

Wat is taal toch leuk he?

Smile
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns