Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Van alles

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Van alles
    Posted: 31 Januari 2019 om 19:21
Er zijn weer een stel katjes bij gekomen.
Ook heb ik een babydekentje gebreid voor een zwanger nichtje. gebreid met Special DK van Stylecraft, kleur 1836  vintage peach . Het patroon https://www.ravelry.com/patterns/library/diagonal-comfort-blanket
Ik heb een zwangere jongedame begeleid bij het maken van een wintermantel. Ze wilde een wijde jas. Dit model heb ik ook voor mijzelf een paar jaar geleden genaaid, zij heeft de mijne gepast en was helemaal blij met dit model. In het dagelijks leven is zij creatief bezig met het stofferen van meubelen en geeft daar ook workshops in. Maar ja, een jas naaien bleek toch een ander verhaal te zijn. Maar het is gelukt. Het stof had ik nog liggen en mocht ze van mij overnemen.
 Toen heb ik ook nog een jas voor mijzelf genaaid. Het stof had ik liggen maar was te weinig voor een jas. Ik heb toen als oplossing een gedeelte gebreid. Het was een heel gepuzzel, maar het is gelukt. De voering is zijde en was ooit bedoeld voor een blouse, maar toen was ik nog jong. Beide stoffen lagen al een kleine 20 jaar in de kast!! Ik had nog stof over en heb er een sjaal bij gemaakt. De knopen zijn helemaal een verhaal apart. Ik vond ze bij het uitruimen van het huis van mijn ouders toen mijn moeder in 2003 naar een verzorgingshuis ging. Ze waren duidelijk gebruikt en hebben waarschijnlijk ooit op een jas van mijn grootmoeder gezeten, dus ze zijn ouder dan ik ben van voor de 2e wereldoorlog.



Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2019 om 20:07
Tsjonge... daar mogen we wel een heel diepe buiging voor maken. De oplossing van die bruine mantel is echt uniek! Heb je het "te kort" opgelost door een andere stof eronder te naaien en het breiwerk er daarna op te zetten?

Fijn dat je de jongedame kon begeleiden met het maken van een mantel. Door haar ervaringen op het gebied van textiel zal ze best een talentvolle leerling geweest zijn. Trouwens ook een heel chique kledingstuk.

Het dekentje en de poesjes zijn lief! De poezen hebben zeker weer een relatie met een ander werkstuk van die wolsoort?       
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2019 om 20:52
Wat mooi allemaal
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2019 om 21:28
Prachtig gemaakt allemaal. die katjes zijn schattig geworden. De jas met het hele verhaal en het prachtige breisel super gemaakt.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2019 om 08:14
Wauw prachtig...
Ik val gelijk voor de blauwe jas...
Mooi model...ook je oplossing voor de bruine jas is echt uniek...
Ziet er fantastisch mooi uit...
De poezen zijn leuk en ook een heel mooi dekentje...
Back to Top
Nickie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 13 Januari 2019
Locatie: Zuid Limburg
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nickie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2019 om 08:45
Jeetje, wat mooi allemaal en die bruine jas,,absoluut een meesterwerk Chapeau Clap
Leeftijd is niet belangrijk maar wat je met die jaren hebt gedaan wel.

Nickie's Hobbycorner
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2019 om 08:46
Wat prachtig allemaal. Je bent echt een bezig bijtje. Mijn complimenten,
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2019 om 10:33
Lidwina

Het is weer prachtig allemaal .
Ik was niet ver genoeg naar beneden en zag alleen de blauwe jas .

Ik dacht zo,n model heb ik ooit in het rood gehad volgens mij heette dat toen een swagger .
Maar die bruine vind ik helemaal fantastisch . Hoe krijg je die kleuren allemaal zo passend bij elkaar .?

Leuk he van die knopen met een geschiedenis .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2019 om 11:06
Ik ziet hier te glimmen van al die complimenten. Dank jullie wel.
Het garen voor het breiwerk heb ik in Aken gekocht, hier kon ik niet naar tevredenheid slagen. Onder het breiwerk heb ik versteviging gestreken, voor de rest zit er alleen de voering onder. Het bovenstuk heb ik verder gewoon als stof verwerkt en gestikt. De biezen op de zakken en de kraag heb ik er met de hand op gezet.
De blauwe jas is inderdaad het swagger model.
De katjes zijn van diverse projecten. Ik heb nu wel geconstateerd dat ik het project van het blauwe gestreepte katje niet geplaatst heb. Komt nog een keer.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2019 om 11:27
Wat een ontzettend mooie jassen; vooral die blauwe. Toppie!
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2019 om 12:10
Nou je hebt niet stil gezeten!
Wat een mooie resultaten!
december2011

Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2019 om 15:07
Hoe mooi allemaal jij zit toch geen minuut stil zo te zien
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2019 om 15:41
Dank jullie wel. Nee, ik zit zelden stil en niets doen is een probleem voor mij. Ik haak of brei tijdens het tv kijken. Als ik heel erg moe ben leg ik het werk naast mij neer, dat houd ik een kwartier vol. Patience spelen of een suduko maken heet bij niets doen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2019 om 16:30
Binnenkort komt er dus nog een vintage peach katje, wat bedenken ze tegenwoordig leuke namen voor de kleuren.
Beide jassen zijn mooi. Maar die knopen, wat een geweldig verhaal, sommige dingen moeten gewoon zo zijn - helemaal hip.
Als ik naar die camelkleurige jas kijk, zie ik ook breiwerk voor langs de rand - klopt dat ? En hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen ?
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2019 om 17:12
wowThumbs Upheel mooi!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 12:17
ik begin bij de katten : schoon en er zit zelfs een maincoone tussen.

blauwe jas : mond valt open en ogen gaan op zoek : geen naden te bespeuren in de mouwen en onderaan, drukknopen keischoon opgenaaid zodat het identieke 'bloemekes' zijn aan de zichtbare zijde.

kameelkleurige jas : mond kan niet verder open want dan ontwrichten mijn kaken (wangen). Gij hebt tweedstof op maat gebreid.

die sjaal past er perfect bij
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 13:14
Ik zit nog steeds te puzzelen op die bies.
Hij loopt door in de pas .

Heb je nu aan de pas een strook naar beneden gebreid en die tussen voering en stof doorgepit ?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 13:46
Dank jullie wel. Ik blijf glimmen en dan vooral vanwege de biesvraag. Haha, het kan niet simpeler. Ik heb een ketting met een iets te dunne haaknaald gehaakt en die met de ribbeltjes kant naar buiten met de hand op de naad genaaid toen alles klaar was. En waarom is die bies er op gekomen? Omdat ik het benedenstuk ondanks de zakkleppen te eentonig vond. Mijn 17-jarige kleindochter meende dat ik aan de achterkant nog een bies met knopen had moeten maken. Heb ik overwogen maar toch niet gedaan. Het enige breiwerk aan de achterkant is dus het opstaande boordje.
Bep, welke is dan volgens jou de maincone?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 13:51
lichtblauw, grijs en wit. Die heeft zo'n kraag rond haar nek (op mijn foto hier toch) en pluchskes aan haar oren
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 14:14
Klopt. Is dat dus een maincone. Weer wat geleerd. Het garen is gebruikt voor een soort kerstman. Die foto heb ik vergeten te plaatsen. Komt nog een keer. Ik zit mij nu een beetje te ergereren aan een halsbies aan een vest.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.390 seconden.
Lang Yarns