Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vandaag

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vandaag
    Posted: 02 Juli 2020 om 08:40
Vandaag is Chrisje jarig. Ze is al 9 jaar niet meer op het forum geweest. Maar ze heeft een speciaal plekje in mijn hart. Zij had, en heeft misschien nog, sponsormeisjes op een kostschool in Sri Lanka. Elk jaar stond ze op de kerstmarkt om geld te genereren, waarvoor dan een of twee meisjes een opleiding konden krijgen. Voor een luttel bedrag per maand hadden die meisjes kost, inwoning, scholing, een uniform, gewone kleren en er werd nog voor ze gespaard ook. Ik stuurde Chrisje altijd poppen, waarvoor ik kleertjes had gebreid. En één keer vroeg een hobbydoosvriendin van haar of we allemaal wilden helpen, want Chrisje had last van haar handen, terwijl ze probeerde om voor de hele school tasjes te haken, 100 moesten het er zijn. Ik deed ook mee, en toen ben ik begonnen met ook twee meisjes te sponsorren. En dat doe ik nog. Helaas komt er weinig nieuws uit Sri Lanka op het moment. Mijn twee meisjes moeten dit jaar afgestudeerd zijn. Dan krijg ik weer nieuwe. We schrijven elkaar in het Engels. Voor ik deze meisjes kreeg, was er één afgestudeerd en ze kon van het spaargeld een computercursus en een vervolgopleiding doen. Dat schreef ze nog. De stichting Ayubowan, die dit alles regelt, zorgt dat alle geld die kant op gaat en er gaan geregeld mensen naar Sri Lanka voor bezoekjes en controle. Dan krijg ik daar een mail over, naast het blad dat ze uitgeven. Ik weet niet of Chrisje nog wel eens op het forum kijkt, maar ik ben haar nog altijd dankbaar, dat ik dit kan doen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2020 om 09:40
Mooi hè, hoe sommige mensen een enorme impact op je leven hebben. 
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2020 om 11:00
Wat leuk,zo iets blijft je altijd bij ,goed dat er zo mensen bestaan👍
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2020 om 12:08
Wat een mooi verhaal. 
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2020 om 12:18
Mooi verhaal
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2020 om 12:57
Het kan soms vreemd lopen in de wereld .

Spannend voor jou of je meisjes afgestudeerd zijn ,ik hoop voor ze en voor jou van wel .
Wat is hun vooruitzicht dan ,kunnen ze na het behalen van het diploma dan op hun eigen benen staan .?

Dan weer contact zien te krijgen met 2 nieuwe ,zal in het begin best vreemd zijn

Hopelijk stuurt corola dit mooie werk niet in de war .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2020 om 19:09
Meestal begin ik met een elfjarige en als het goed gaat help ik financieel tot ze met 16/17 van school af gaat. Maar soms wordt het dak van de school gerepareerd en gaat de jongedame er met de dakdekker vandoor. Of de familie verhuist en ze gaat naar een andere school. Ik mag cadeautjes sturen in een envelop. Bij pakjes wil de douane omgekocht worden. Meestal koop ik van die witte sportbehaatjes voor onder de uniformbloes en sieraden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns