vaste vervangen voor een losse |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Kassie ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 18 December 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 30 December 2010 om 22:23 |
Hallo,
ik ben pas begonnen met haken. Nu ben ik bezig met een patroon en zie nu dat er staat bij informatie: vervang de 1e vaste voor een lossen en eindig iedere toer met een hv in de 1e vaste. Mijn vraag is, waarom is dit? En mijn 2e vraag is, ik heb dat tot nu toe niet gedaan. Is dit erg en moet ik opnieuw beginnen of gewoon het hele patroon doorgaan zoals ik nu doe of vanaf hier het alsnog doen. Waarschijnlijk echt een beginnersvraag maar ik hoop dat iemand het me kan uitleggen. Oh ja, misschien handig, ik ben de Fabel aan het haken van Drops. groetjes Katja |
|
Kassie
katja_willems@hotmail.com |
|
![]() |
|
mineke.j ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 855 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fabel is een soort garen van Drops .... heeft het patroon geen nummer? Dan kunnen we zien wat er precies staat en je beter helpen. De patronen van drops hebben altijd een nummer .....
|
|
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
|
|
![]() |
|
Kassie ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 18 December 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11 |
Hoi Mineke,
Oh, tja, zo leer ik weer. Ik denk dat het model is FA-023- by Er staat ook bij BabyDrops nummer 19-35 Ik hoop dat je me hier verder mee kan helpen. Het staat in de omschrijving van het patroon bij Informatie voor het haken. groetjes Katja |
|
Kassie
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Die losse die een vaste vervangt heet soms ook keerlosse. Als je rond haakt en elke toer afsluit met een halve vaste, moet je de nieuwe toer met een losse beginnen om hoger te komen en toch evenveel vasten in de volgende toer te maken, dus die losse vervangt de eerste vaste van de nieuwe toer. Als je niet rond haakt, moet je als begin van de nieuwe toer ook weer die losse maken als eerste vaste van de nieuwe toer. Daarin moet je dan aan het eind van de toer de laatste vaste kunnen maken. Daarom doe ik met een dunne haaknaald wel eens twee keerlossen die als één vaste tellen. Dat steekt beter in.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Dank je wel. Nog even voor de duidelijkheid, als je die losse haakt, sla je daarna de 1e vaste over? |
|
Kassie
|
![]() |
|
mineke.j ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 855 |
Ja, je slaat dan de eerste vaste over ... de losse komt daarvoor in de plaats.
het is trouwens een schattig kuffeldier ... ben benieuwd naar het resultaat. |
|
|
|
![]() |
|
Ik heb dat nu dus niet gedaan. Moet ik het uithalen en opnieuw beginnen, kan ik zo doorgaan (dus zonder die losse) of vanaf hier het wel doen of krijg ik dan een heel vreemd wezen? Heb je toevallig ook nog een tip over hoe ik kan zien dat ik aan het eind van de toer ben? Ik stop nu een veiligheidsspeld in zodat ik niet te ver ga. Ik kan het nl echt nog niet zien, maar dat is misschien ook een kwestie van tijd en ervaring?
|
|
Kassie
|
![]() |
|
Ik vond hem ook helemaal leuk. Wist niet zeker of het handig is om mee te beginnen, maar goed ik waag het erop. Ik zal een foto plaatsen als hij klaar is. Mijn dochter kan niet wachten en de mijn oudste dochter wil er ook 1. |
|
Kassie
|
![]() |
|
Ik zou gewoon doorgaan .... zoveel zal je er niet van zien. Het is altijd erg moeilijk om te zien waar de volgende toer begint. Een speld werkt erg goed of een draad door het werk rijgen ...
|
|
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Als je in de rondte haakt kun je een dunne draad in een andere kleur meevoeren, afwisselend vóór en achter die eerste steek, zodat je weet welke dat is.
Ik zou nu maar smokkelen, daar heb ik een "bekentenis"over gedaan in de Koffiecorner. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
ok, bedankt allemaal voor jullie reacties. |
|
Kassie
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |