Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

verhouding aantal nld/aantal cm

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
sunshine View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sunshine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: verhouding aantal nld/aantal cm
    Posted: 12 Januari 2014 om 17:40
Hallo

Ik merk bij het breien dat mijn breedte steeds klopt maar dat de hoogte minder is dan wat te verwachten valt volgens de beschrijving. Dit kan tot meer dan 10 cm verschillen. Nochtans brei ik niet te vast en ook niet te los. Het ziet er vrij regelmatig uit, al zeg ik het zelf. Ik ben nu bezig met een eenvoudig model  (poncho, zijn twee rechte stukken aan mekaar te naaien achteraf) en dan brei ik gewoon verder tot de lengte in cm klopt maar wat bij een moeilijker model ?? 

Wie heeft dit nog voor? 

Vriendelijke groeten
Karol

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2014 om 11:52
Meestal is de hoogte niet zo belangrijk, als je een patroon breit, je gaat gewoon door tot je voor armsgaten of schouders moet afkanten, volgens het aantal centimeters. Uiteindelijk geven ze verschillende maten, daarbij wordt ook niet zo opgelet, waar je dan in het patroon zit. Als de breedte maar klopt, dan zit je goed.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2014 om 14:59
Even een paar vragen, brei je al lang en heb je dit altijd ? Of brei je pas sinds kort ? Heb je voor je huidige werkstuk een proeflap gemaakt en hoe heb je dit dan gedaan, een ruime proeflap of naar de wikkel gekeken en de daarvermelde steken/toerenverhouding gebreid. En wat is de samenstelling van je garen ? Breiwerk heeft een fijne eigenschap dat het rekbaar is, dit is tegelijkertijd ook een nadeel. Bij het breien van een simpele sjaal merk je het vaak al, de sjaal wordt langer maar ook smaller. Het kan dus best zijn, dat je met iets dikkere naalden dichter bij de beschrijving uitkomt. Maar verder ben ik het met Magtelt eens, als de breedte goed is kom je al een heel eind - alleen moet je je werkstuk dan later wel meten en meer toeren breien. Als er erg veel wol in het garen zit zal het na de 1e wasbeurt oprekken, ik heb ooit een strak truitje gebreid en het hangt mu nu op de knieƫn Embarrassed
Els

Back to Top
sunshine View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sunshine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2014 om 19:01
Ik heb vroeger al heel veel gebreid maar kan me niet meer herinneren of dit toe ook zo was (te lang geleden blijkbaar). Ik heb wel degelijk een proeflapje gebreid maar niet de volledige hoogte, de breedte zat goed en ik ben niet volledig tot 10 cm doorgegaan. De hoogte was iets minder in verhouding maar ik dacht dat het wel goed zou komen, niet gedacht dat het zoveel verschil zou maken. Ik volg in het vervolg de hoogte in cm...

Bedankt voor jullie antwoord, ik kan weer verder!

groeten
Karol
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2014 om 19:44
Breiwerk mag je iets rekken om de lengte te meten. Het is zoals Karol zegt, het wordt langer. Als de breedte maar klopt. Dat is het belangrijkste.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.434 seconden.
Lang Yarns