Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Verhuisd en toch weer veel hobbyspullen

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
labeldoekje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer labeldoekje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 17:33
Magtelt dat zijn woorden die mij uit het hart gegrepen zijn. Als ik kijk als de kleinzoons 6 stuks in getal van 3 tot en met 10 jaar bij mij zijn, gaan knutselen, met autootjes spelen enz., denk ik vaak aan mijn moeder die zei och het is droog spul, zo opgeruimd als jullie weg zijn. Ik zeg maar zo, liever wat rommel en lekker bij elkaar zijn, is het belangrijkste. Tegenwoordig is het zo anders, zal de tijd wel zijn, maar ik ben gelukkig als die kleine rakkers zeggen dat het weer zo gezellig is. Daar word ik blij van. Ook als de jongens willen logeren bij opa en oma dat is mij meer waard dan een opgeruimd huis.
EEn dag niet gelachen is EEn geleefd dag niet
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 17:33
Dat vind ik echt superzielig, zulke moeders of vaders.....die kinderen keken hun ogen uit bij anderen en speelden daar naar hartelust denk ik....een huis waar geen boek of ander teken van bezigheidsleven toont heeft voor mij, let wel voor mij, geen ziel....
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 19:11
Mijn moeder zei ook altijd "Het is droge rommel", ze vond het heerlijk als we allevier op de grond zaten, met poppen en lego en Matchboxautootjes.

Het zijn vaak wel die kinderen, die dan stiekum in de badkamer enorme natte troep maken, want die denken dat ze in het land waar alles mag zijn beland.

Janne Marie, ik vroeg me wel af hoe je een kamer netjes kunt houden met tienerkinderen in de buurt. Mijne lieten bij binnenkomst alles vallen en dan lag het waar het lag, rugtas, gymtas, naaispullen van het MDGO Mode & Kleding, schoenen en soms zelfs jassen. En dan plof op de rug op de bank. En moeders mopperen en uiteindelijk zelf maar opruimen. Ik vroeg me altijd af hoe dat in andere huizen toeging.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 22:09
Eens in de week moet bij ons de vloer vrijgemaakt worden om te kunnen stofzuigen. En dan wordt onder protest het auto- en treinenparcours in de bakken gegooid. Binnen een uur nadat de stofzuiger langs geweest is ligt er weer een nieuw, nog ingewikkelder parcours.
Ik vind persoonlijk dat mijn zoontje duidelijk talent heeft en later vast beroemd wiskundige, architect of logistiek expert wordt. Dat wil je toch niet in de kiem smoren?
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 22:12
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Dutchy, ik heb een bbliotheekopleiding, maar veel geleerd in de school des levens. Ik heb vriendinnen gehad, die gruwden van mijn huiskamer vol Lego en autootjes, nou als ik bij hun over de vloer kwam, gruwde ik van de netheid, terwijl er twee of drie kinderen woonden. "Je kunt maar met één autootje tegelijk spelen, daar heb je je rechterhandje voor". En dan hyperventileren als bij mij de doos met autootjes werd omgekiept.

Hoe kun je met één autootje nu een file maken? Of een autowinkel? Of een autoschool? Of een autostad? Of een autopretpark? En liefst allemaal tegelijk?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 22:14
Ik heb ook van die familieleden en kennissen waar het ziekenhuissteriel is. Het is er nooit gezellig en vanaf dat je daar binnenkomt begin ik al te hunkeren naar het volgende uur waarop je beleefd kan zeggen dat je naar huis gaat met het is eender welke uitvlucht. Er wordt precies niet geleefd daar, ik voel me er niet op mijn gemak, durf bijna niet te bewegen. Als er ergens geleefd wordt kan het niet anders dan dat het er wat rommelig is. Als ze hier over de vloer komen is iedereen ook wat losser dan bij die bepaalde mensen.
Vandaag is de kleinzoon (16 maanden) geweest, je moest tot daarjuist zien hoe het erbij lag want het plezantste is natuurlijk de doos met blokken omkappen. En dan vier op een rij, die schijven er nog bovenop gooien, die rollen zo gezellig overal naartoe, de houten puzzels die haal je ook helemaal leeg en schuif je dan met je hand zo van tafel. Juist opgeruimd en we missen nog : 2 rode schijven en onder de zetel zal nog wel het een en ander liggen.

Ik heb juist mijn haakspulletjes weer netjes op tafel uitgestald om verder te kunnen doen en naast de tafelpoot staat de zak met vulling en die zal daar nog een aantal weken blijven staan.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 22:23
Ja ik heb net ook de zak met vulling hier weer staan, maar dat kan niet blijven slingeren want de katten weten daar wel raad mee... Komt niet meer goed...
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 22:29
O, maar toen de kinderen klein waren was het hier ook wel heel anders hoor, toen liet ik ze ook wel lekker aanspelen, maar stopten ze met spelen, dan ruimte ik het gelijk weer op. Ze hadden in de kamer aan een muur een lange plank waar ze met lego en zo konden spelen. Daar lagen ook de speelgoedbakken, dus ik kon alles gewoon in de bakken terug gooien en opgeruimd was het.

Nu moet ik als er iemand thuis komt wel hun jas ophangen, schoenen onder bij de tap leggen, tas van de bank halen en in de gang leggen. Och dat doe ik liever zelf dan dat er geruzie door komt. Behalve als ik heel moe ben, dan komt sr wel ruzie door want dan ben ik te moe om het op te ruimen.

De tijd dat de kinderen klein waren was het hier veel gezelliger in huis, met dat speelgoed in de kamer. En toen we huisdieren hadden, die geven ook wel gezelligheid vind ik (en rommel).
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 22:33
wel Janne Marie ik zou zeggen, laat eens wat handwerk in de zetel liggen en de patroontjes erbij en het voelt ineens veel knusser aan dan, want daar wonen dan mensen die iets om handen hebben.

Nu niet ineens alles bovenhalen en tentoonstellen he dat is nu ook weer niet de bedoeling.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 22:42
Het handwerken ligt wel voor het grijpen, in een mandje met deksel, naast mijn stoel.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 22:47
o dat kan ook natuurlijk maar ik bedoelde dus open en bloot ipv opgeborgen. (hier komt de aard van het beestje ook weer naar boven)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2014 om 10:24
Originally posted by Janne Marie Janne Marie wrote:

O, maar toen de kinderen klein waren was het hier ook wel heel anders hoor, toen liet ik ze ook wel lekker aanspelen, maar stopten ze met spelen, dan ruimte ik het gelijk weer op. Ze hadden in de kamer aan een muur een lange plank waar ze met lego en zo konden spelen. Daar lagen ook de speelgoedbakken, dus ik kon alles gewoon in de bakken terug gooien en opgeruimd was het.

Nu moet ik als er iemand thuis komt wel hun jas ophangen, schoenen onder bij de tap leggen, tas van de bank halen en in de gang leggen. Och dat doe ik liever zelf dan dat er geruzie door komt. Behalve als ik heel moe ben, dan komt sr wel ruzie door want dan ben ik te moe om het op te ruimen.

De tijd dat de kinderen klein waren was het hier veel gezelliger in huis, met dat speelgoed in de kamer. En toen we huisdieren hadden, die geven ook wel gezelligheid vind ik (en rommel).
Uhm - je moet ? Bedenk je vooral dat ze ooit hun vleugels uitslaan en het warme nest verlaten en dat ze dan bepaalde dingen zelf moeten doen.
Misschien niet zoals jij het doet, daar hebben we de beroemde generatiekloof voor, maar niets raakt vanzelf schoon nadat je het vies gemaakt hebt.
Als de echte speelkindertijd voorbij is, wordt het tijd om ze voor te bereiden op de rest van hun leven.
Het is misschien wat zoeken, maar geef ze hun eigen taken of vraag ze wat ze van je willen leren.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2014 om 10:54
Neen ik weet dat ik het niet moet, maar och, ik ben de hele dag thuis kan het ook best voor ze doen. Toen ik nog werkte was het wel anders, toen was het hier wat rommeliger (levendiger). Maar nu zit ik thuis en heb ik er gewoon de tijd voor. Ze moeten trouwens wel zelf hun kamer doen. Maar wordt het me te gortig en vind ik het er smerig, dat pak ik hem wel af en toe flink aan. 

Ze zijn wel meer behulpzaam geweest, toen ik nog werkte. Ook heeft de oudste een tijd voor ons gekookt. Hij wou het al leren voor als hij eens voor zichzelf moest zorgen. De middelste kookt meestal met feestdagen, samen met mijn man maken ze dan Indonesische rijsttafel. De jongste zal ik nooit aan het koken krijgen, die houdt niet van eten.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2014 om 11:10
Misschien kun je de jongste dan leren haken of kumihimo-en Wink
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2014 om 16:07
Haha denk het niet, hij zit liever met zijn pc te spelen. Maar, hij gaat wel vaak mee boodschappen doen, helpen dragen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns