Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Verkoop

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2011 om 14:44
Je kan proberen om dingen hier te verkopen, kijk maar eens op deze site http://www.tuttespul.nl/index.php?option=com_content&view=fr ontpage&Itemid=1

Ikzelf verkoop daar slofjes,zwarte pietjes en een paddestoeltasje. Maar er staat van alles.
Het is gratis en de site geeft alleen ruimte om het te verkopen.
Je zet er neer wat je gemaakt hebt en als iemand reageert
handel je het samen af.

Ga er maar eens rondkijken!

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2011 om 16:57
Ik verkoop maar een klein deel van mijn werk, en dat zijn voornamelijk opdrachten. Als ik voor iedereen die OOK een amineko ' krokodillentas / barbapappa / whatever wil eentje gratis moet maken, kan ik wel veertig uur per dag aan de slag. En trouwens , het is MIJN tijd, daar mag best wat tegenover staan. Geen uurloon, maar wel een leuke vergoeding. Voor een avond doorhaken durf ik gerust een tientje te vragen ; da's per uur nog peanuts.

Veel gaat ook naar braderieën, waar overigens de prijzen wel vaak aan de lage kant moeten zijn, dus dat hou ik bij simpele dingen waar nog een beetje winst op zit ; het is wel voor het goede doel natuurlijk.

Maar voornamelijk verkoop ik patronen. Niet veel, mijn meeste patronen zijn gratis, maar ik wil er nog wel meer bijmaken als mijn handen weer willen. Je kunt er niet van leven, maar mijn hobby kan ik er wel redelijk van bekostigen (zolang ik met goedkope materialen blijf werken dan).

Nederland is trouwens absoluut geen markt ; daar wil men ALLES  gratis of bijna voor niets. Mijn belangrijkste landen voor patronen zijn Amerika, Australie en Skandinavie. Als ik mijn spul in het Duits weet te vertalen, komt daar nog een groot stuk Europa bij, maar eerlijk gezegd ben ik daar nog te lui voor geweest. Opdrachten haak ik bijna alleen maar voor de Amerikaanse markt, waar handwerk MEER waard is dan fabrieksspul.


Copyright heb je maar in één geval mee te maken : als je gelicenseerde ontwerpen wilt verkopen (bijvoorbeeld Disney of Spongebob ofzo,  maar ook mijn Barbapappa's bijvoorbeeld) met COMMERCIELE doeleinden. Dus tegen een kleine vergoeding aan een privepersoon mag best, maar je mag ze niet in een (web)winkel zetten. Verkopen voor het goede doel is meestal wel toegestaan, alleen bij Disney zit het copyright ZO potdicht, dat je uitsluitend 'lookalikes' kunt verhandelen, en dan moet je nog oppassen.....

Het copyright voor het verkopen van gemaakte modellen staat helemaal los van het copyright op het patroon. Desondanks wordt er gejat bij het léven, maar kopers blijven kopers, stelers blijven stelers. Kost wel af en toe een mailtje naar een site die je spullen in de aanbieding heeft (en daar word ik meestal wel door iemand op getipt ; ik hoef niet zelf alles af te lopen) , maar de verkopen lopen desondanks gewoon door.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23646
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2011 om 13:33
Iets anders: een buurvrouw vroeg me al een jaar of vijf als noodoppas voor haar oppaskindjes en voor de zorg van haar huisdieren. Daarnaast had ze ook vaak vergeten aardappels of kattenvoer in te slaan of ze had een lift met onze auto nodig, desnoods om 3 uur 's nachts. Ik heb er nooit iets voor gevraagd, maar het begon een beetje veel te worden, elke week wel een keer oppassen en het gevraagde uurtje liep wel eens uit tot 4, dus een hele ochtend of middag. Toen ik daar de laatste keer een voorzichtige opmerking over maakte, zei ze dat ik toch niets anders te doen heb. Ik heb er meteen een eind aan gemaakt, dit vond ik niet kunnen, en nu is ze gepikeerd, dat ik niet eerder mijn grenzen had aangeven. En zwaar gedupeerd natuurlijk, waar vind je zo'n buurvrouw.

Achteraf vind ik het dom dat ik niet elke keer een wederdienst heb gevraagd, ramen lappen, gras maaien, zoiets. Als zij mij in tijd had moeten compenseren had ze wel tweemaal nagedacht of ze me wel zo nodig had, nu was ik veel te makkelijk geweest.

Dat is misschien een idee als mensen een sjaal of zoiets van je vragen. Gewoon een compensatie in tijd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2011 om 13:52

Oh Magtelt, dat is te erg voor woorden! Zo'n opmerking dat je toch niets anders te doen hebt, terwijl je zo je best voor haar doet!

Maar het idee vind ik wel heel leuk inderdaad, een compensatie in tijd of een wederdienst, of iets laten doen waar de ander juist heel goed in is.

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2011 om 14:02
Niet te geloven Magtelt. Zoals ze er maar vrijuit vanuit gaat dat jij niets bijzonders te doen hebt. Alsof het zorgen voor ons hier op het forum allemaal niet heel veel tijd kost .

Maar zonder dollen, je hebt groot gelijk dat je er iets van gezegd hebt. Dit is gewoon te gek voor woorden. ik pas ook wel eens op de buurjongetjes (mijn vriendjes) op, maar mijn buurvrouw past wel op om daar misbruik van te maken. Daar staat tegenover dat haar man ons vaak helpt als er een probleem met de computers is. Onze zoon woont in Utrecht en is niet elke dag beschikbaar
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14063
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2011 om 14:09
Nou Magtelt, dit is niet normaal. Maar zoiets gaat sluipend, ik weet er alles van en het is makkelijker er aan te beginnen dan er vanaf te komen. Verstandig dat je de knoop hebt doorgehakt, groetjes, Lida
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6409
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tammie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2011 om 15:51
ik heb wel eens iets zelfgemaakt aan iemand gegeven en
toen
kreeg ik van die gene een beeldje voor me verzameling. zo
kan het natuurlijk ook. en ik ben een keer met me fiets
gevallen, toen heeft iemand mij met de auto naar huis
gebracht omdat ik niet meer kon fietsen en een week later
ging ik bij haar me fiets halen en heb ik der een plantje
gegeven, zei ze dat dat niet hoefde maar ik vind dit wel
zo
netjes.

magtelt het is toch te erg voor worden dat ze zo iets
zegt.
goed van je dat je er mee ben gestopt.

ik verkoop mijn spullen wel maar geef ook soms als kado.
ik heb al een keer op een bevrijdingsmarkt gestaan.
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2011 om 10:49
Ik geef alles cadeau... Haken moet leuk blijven voor mij... Tig keer hetzelfde poppetje haken met net iets andere kleuren is niets voor mij... Bewaar eigenlijk ook best wel veel...
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2011 om 15:53
Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

Haken moet leuk blijven voor mij... Tig keer hetzelfde poppetje haken met net iets andere kleuren is niets voor mij... Bewaar eigenlijk ook best wel veel...


Dat is bij mij ook wel zo. Het is wel zo dat ik tig keer hetzelfde patroon maken ook niet zo leuk vind, maar aan de andere kant: ik weet dan wel zeker dat ze het huis hier ook verlaten omdat ze besteld zijn. Mijn man krijgt zo langzamerhand een punthoofd van al die knuffels die nu nog in ons huis wonen
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
malofa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 29 Augustus 2010
Locatie: Thailand
Status: Offline
Points: 394
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer malofa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2011 om 04:43
Mensen hebben vaak niet in de gaten hoeveel tijd iets kost. Als er aan mijn man gevraagd wordt of hij niet even een website in elkaar kan zetten (dat is zijn werk) dan is zijn standaard antwoord: Als jij mijn huis schilderd zet ik in die tijd je website op. Dan schrikken ze toch wel een beetje"Duurt t dan zo lang?"

Het zelfde geldt voor handwerk. Ik vindt het heel leuk omte doen, maar het kost me gewoon veel te veel tijd om voor iedereen die wat vraagt of een opmerking maakt wat te maken. Ik maak wat ik leuk vind. En die gaan voornamelijk naar mijn kids. Al vinden zij dat het wel wat sneller kan.

Verkopen doe ikeigenlijk nooit, het is en blijft een hobby.


groetjes Wenke
Sawadee ka (zoals ze hier zeggen)
Back to Top
Jolanda48 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 22 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 228
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolanda48 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2011 om 11:50

Ik bewaar ook de meeste van mijn creaties lekker zelf. Krijg het soms niet over mijn hart om ze weg te geven. De dochter van mijn nichtje komt geregeld langs en dan "besteld" ze een knuffel, of ik die dan aub wil maken  daar kan ik dan geen nee tegen zeggen.

Wel laatst een mooi schaap gemaakt voor een zwangere collega en de waardering die je dan krijgt maakt ook heel veel goed.

 

[IMG]http://i1125.photobucket.com/albums/l587/gif-mania/album14/x_ac84409-1.gif">



http://jollycreations.blogspot.com/
Back to Top
bandicot View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 331
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bandicot Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2011 om 14:00
Ik heb voor de school een konijntje en een muis voor op de verteltas gemaakt (foto's volgen nog). Vanmorgen zei een andere moeder tegen mij: "Wat zijn die verteltassen mooi! Er zijn er zelfs die gehaakte beestjes hebben, zo leuk".

Kijk, da's nou een mooie beloning, een compliment krijgen zonder dat degene weet dat jij het hebt gemaakt.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2011 om 22:27

Dat is inderdaad nog het grootste probleem. Waar haal je de tijd vandaan? Vanavond was ik om een uur of 8 thuis, mijn schoonzus gebeld, zusje gebeld en nog even hier rondgeneusd. Waar blijft die tijd?

En Magtelt: ik zou ook met mijn handen in mijn haar zitten als zo'n buurvrouw ineens niet meer voor me klaar zou staan. Geweldig dat je het al die tijd hebt gedaan. Je bent voor die jongens heel waardevol geweest. Knap hoor! Die compensatie in tijd vind ik een goed idee. Maar of mensen dan nog iets van je willen hebben?

Lief trouwens dat jullie mijn naam mooi vinden. Ik vind het zelf ook geen lelijke naam. Maar het is inderdaad geen handelsnaam. Ik denk dat het voor mij nog wel even dromen blijft bij een webshop met zelfgemaakte dingen. Ten eerste geen tijd, ten tweede geen lef, ten derde nog geen eigen ontwerpen. Maar dromen is ook heel leuk. En dat kost dan weer geen extra tijd.

Weet je wat ik nu ga doen? Naar bed. Even lekker dromen...

 

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns