verkopen |
Reageer ![]() |
Autheur | |
MG Jewelry ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 17 Augustus 2012 Status: Offline Points: 1675 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 08 Oktober 2012 om 10:07 |
Ik ben gevraagd een creatie te maken voor iemand.
Wat is nou een redelijke prijs voor een creatie van ongeveer 25 cm? Ik heb geen idee wat ik er voor kan/mag vragen. |
|
![]() |
|
sun-kitty ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 08 Mei 2012 Status: Offline Points: 698 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
.
|
|
![]() |
|
Vifke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Oktober 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1594 |
Heb ooit eens gelezen dat men "de kostprijs van materiaal maal 3" doet om een redelijke prijs te verkrijgen.
Hoe groter hoe meer wol men gebruikt dus ook hoe duurder het stukje wordt. |
|
http://pinterest.com/vifke/
http://amigurumibug.blogspot.be/ |
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Bij de borduurmachine was een regel, om naar het aantal steken te kijken. En dat maal een bepaalde factor, zodat je een beetje al je matriaal (versteviging, ondergaren, borduurgaren, ...) eruit kon halen.
Nu geeft de machine het aantal aan, dus dat is makkelijk. Voor een haakpatroon, mmm, misschien kan je uitgaan van hoeveel gram garen je in totaal nodig hebt. En daar dan een factor voor gebruiken, zodat je je materiaal eruit hebt ?!? |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
En als je heel goedkope wol hebt, of hele dure? Probeer de tijd bij te houden dat je bezig bent. Ben je met 1 Euro per uur tevreden dan ben je gauw klaar. Maar vind je dit net zo belachelijk als ik heb je een probleem bij de meeste mensen. Ik zou als iemand het mij vraagt zeggen voor hoeveel geld er aan materiaal in gaat zitten en dan vragen hoeveel het die persoon waard is. De meesten zijn ook nog zo aardig om te zeggen: maar je vind het toch leuk om te doen!!
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
welk materiaal, katoen of acryl. Voor katoen kan je toch zeker 15 euro vragen. Ik doen aantal kleuren x 2 en rond het af naar boven.
|
|
![]() |
|
macheri ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Bij mij ligt het eraan is het familie of erg goeie vrienden dan reken ik alleen materiaal kosten en als het minder goeie vrienden of kennissen ?collega's of buren noem maar wat dan vind ik materiaal kosten x5 wel een redelijke prijs. want er bestaat ook nog zoiets als arbeidsloon. of j nou iets leuk vind om te doen of niet in de tijd dat je voor die persoon bezig bent had je ook iets anders kunnen maken voor jezelf.
kleine rekensom 2 bolletjes phildarkatoen a 2 euro x 5 is 10 euro of 1 bol saskia wol van wibra a 1 euro x5 is 5 euro . het is dus ook kwaliteits bepalend. en dan reken ik de vulling dus niet mee zoals je ziet.
|
|
![]() |
|
melekskeuh ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 15 April 2012 Locatie: antwerpen Status: Offline Points: 258 |
ik reken mijn aantal kleren die je gebruikt maal de prijs per bol .... ook als je maar een klein beetje van die kleur gebruikt reken ik een volledige ...
dan doe ik er enkele eurotjes bij ... voor de werk uren ...
groetjes
|
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
idd vergeten wordt bv de vulling en ook, zeker niet onbelangrijk, de oogjes of een sleutelhanger.
|
|
![]() |
|
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Ik vraag meestal materiaalkosten plus een beetje meer. Maar meestal vinden ze het te weinig en geven ze uit zichzelf iets meer. Maar dat is míjn ervaring
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
Nespa ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Juli 2012 Locatie: kattenmand Status: Offline Points: 4125 |
ligt eraan meestal wil ik alleen mijn materiaal eruit hebben dus liggend aan de prijs van de wol plus 1 of 2 euro meer. verder ligt het eraan hoe goed ik iemand ken.
|
|
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |