Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Verkort breien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
zomie View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 Januari 2013
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zomie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Verkort breien
    Posted: 18 Januari 2013 om 08:43
Ik ben begonnen met patroon 143-26, van garnstudio.com.
Het rugpand is af, ben nu toe aan het verkort breien van het rechterpand.

Verkort breien heb ik al eerder gedaan, maar dan was het 1 pen verkort breien, terug en de volgende pen helemaal breien.

In dit patroon staat bv.: Nld 1 en 2: brei 28st (maat m), keer en brei de teruggaande nld.
Is dan naald 2 de teruggaande naald?
En als ik daarna niet een pen alle steken brei, hoe voorkom ik dan een gaatje in mijn breiwerk?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2013 om 09:02
je laat steeds 2 steken meer staan .Er zit dus steeds maar 1 toer tussen als hoogte verschil .Later ga je wel over alle steken breien .
Ik denk dat je met deze wol ook niet gauw een gaatje ziet .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2013 om 11:40
Bij verkort breien vermijd ik gaatjes door de steek die ik NIET ga breien even op de rechternaald te nemen, de draad eromheen te slaan en hem dan terug op de linkernaald te zetten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
zomie View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 Januari 2013
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zomie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2013 om 13:56
Magtelt, met jouw methode is het prima gelukt.

Maar...hier de uitleg van garndstudio.com:

Nld 1 en 2: brei 26-28-30-32-36-40 st, keer en brei de teruggaande nld.
Nld 3 en 4: brei 24-26-28-30-34-38 st, keer en brei de teruggaande nld.
Nld 5 en 6: brei 22-24-26-28-32-36 st, keer en brei de teruggaande nld.
Ga zo verder en brei steeds 2 st minder voor elke keer dat u keert tot er nog 10 st over zijn aan de kant die niet gebreid zijn, brei 1 keer heen en weer over deze st.

Ik heb hier als volgt gebreid, nld 7 en 8, brei 22 steken en keer, nld 9 en 10, brei 20 steken en keer. Dan heb je 20 steken gebreid en 10 steken die niet allemaal gebreid zijn. Volgens de beschrijving, moet ik 1 keer die 10 steken heen en weer breien. Maar dat kan niet want die zitten aan het eind van de pen.

Brei dan 2 nld over alle st. Er zijn nu 10-11-12-13-15-17 ribbels gebreid aan de buitenkant en 1 ribbel aan de binnenkant. Herhaal vanaf de 1e nld in totaal 3 keer.
De ronde kant meet nu ongeveer 30-33-36-39-45-51 cm aan de buitenkant en 2 cm aan de binnenkant.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2013 om 15:58
Dat wordt óf een nieuwe draad beginnen en over die 10 steken heen en weer breien óf over alle steken, ook die 10 breien en dan over die 10 nog eens terug.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns