verstelwerk |
Reageer | Pagina 123> |
Autheur | |
Nicole
Duizendpoot Lid sinds: 23 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 115 |
Onderwerp: verstelwerk Posted: 06 Augustus 2007 om 21:42 |
Vandaag mijn tas met verstelwerk tevoorschijn gehaald en nu is alles weer klaar (knopen eraan, broek korter gemaakt, scheur dicht gemaakt, bandjes aan topje gezet enz......) Nou ben ik dol op handwerken maar verstelwerk .......... Hebben jullie dit nou ook of ben ik de enige hier die vrolijk s avonds haar haakwerkje pakt en dan (meestal) het verstelwerk "vergeet" ?
groetjes Nicole |
|
Carola
Hobbyguru Lid sinds: 28 Maart 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1090 |
Posted: 06 Augustus 2007 om 22:00 |
ummmmm ja het verstel werk ligt bij mij onder in mijn kast ergens en als ik het dan echt nodig aan moet is het meestal toch wel o laat maar er is een knoop af of uuummm nou ziet niemand.... zowel o sjeee is zeker net gebeurd
|
|
catharina
Hobbyguru Lid sinds: 20 December 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4453 |
Posted: 06 Augustus 2007 om 22:12 |
Zucht......verstelwerk?????.......wat is dat???????? Catharina,dat ligt keurig bij je naaimachine. Oh ja is ook zo,helemaal vergeten.Kijk morgen wel even.Tijd om naar bed te gaan,zie ik het weer liggen.FOEI Catharina weer niet gedaan.!!!!!!!!!!! |
|
Groetjes Catharina
|
|
Nicole
Duizendpoot Lid sinds: 23 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 115 |
Posted: 06 Augustus 2007 om 22:14 |
gelukkig heerst hier herkenning!!
groetjes Nicole (wiens verstelmandje keurig leeg is.....voor nu dan he......) |
|
Breimuis
Hobbyguru Lid sinds: 18 Januari 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2277 |
Posted: 07 Augustus 2007 om 00:26 |
Inderdaad verstelwerk wie heeft daar nu zin in. Alleen als het echt nodig is eerst een grote stapel verzamelen en verzamelen want wie haalt nu alles uit om 1 pietleutig ding te herstellen. Ik niet of de kinderen moeten de oren van van mijn kop zeuren dat ze dat nu echt niet kunnen missen
|
|
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG |
|
L33ntje
Hobbyguru Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2043 |
Posted: 07 Augustus 2007 om 09:08 |
Verstelwerk doe ik alleen acuut als het echt moet; knoopje aanzetten, nieuwe broek meteen korter of smaller maken, reparaties aan tenten of tassen, maar daar houdt het ok mee op hoor. Ik ga geen sokken stoppen of kniestukken opzetten; daar zijn de kleren tegenwoordig te goedkoop (en van te slechte kwaliteit) voor.
Ik ben - uiteraard- wel die moeder die altijd een naaisetje in de handtas heeft voor als er een bandje moet worden vastgezet of een gaatje gedicht bij een overstuur klein meisje. Vooral met carnaval komt-ie nogal eens tevoorschijn; die prut is meestal het eerste uur op school al kapot. |
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
breioma
Hobbyguru Lid sinds: 09 Mei 2007 Status: Offline Points: 2303 |
Posted: 07 Augustus 2007 om 11:04 |
Bah, verstelwerk,probeer het wel meteen te doen ,anders blijft het hikken,maar dat lukt niet altijd,geen zin,veel leuker om iets nieuws te maken.
|
|
x_ophelia
Duizendpoot Lid sinds: 14 Juni 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 305 |
Posted: 07 Augustus 2007 om 11:55 |
ah ja, ik heb ook nog verstelwerk te doen. Ach, zolang het gedaan is voor ik binnen een paar weken op vakantie vertrek is het goed :)
|
|
Christien
Hobbywonder Lid sinds: 01 Maart 2006 Status: Offline Points: 446 |
Posted: 07 Augustus 2007 om 12:25 |
het verstelwerk laat ik liggen tot het niet meer nodig is (broek is te klein geworden) Christien |
|
Josl
Hobbyguru Lid sinds: 12 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7221 |
Posted: 07 Augustus 2007 om 13:43 |
Gekke meiden, hier precies hetzelfde; moet b.v. een binnenzak maken voor een colbertje van Kees: komt er niet van!! groetjes, Joke |
|
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
|
Teunie
Hobbyguru Lid sinds: 02 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7299 |
Posted: 07 Augustus 2007 om 16:02 |
Er ligt al een paar maanden en rok met een tornnaadje te wachten.
Na een week of twee eindelijk de goede kleur garen gekocht. Nu moet ik hem nog eens maken. Hij ligt bij mijn strijktafel, dus elke keer als ik strijk wordt ik eraan herinnerd. Maar maken ho maar. |
|
Groetjes Teunie
|
|
Nicole
Posted: 07 Augustus 2007 om 18:24 |
Nou ik hoor het al, als hier in huis weer eens gemoppert wordt over kapotte ritsen of missende knopen laat ik ze dit topic wel even lezen, zien ze dat ik niet alleen een "slechte" moeder ben
groetjes Nicole |
|
Tony
Hobbyguru Lid sinds: 28 Januari 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1726 |
Posted: 07 Augustus 2007 om 18:39 |
Ik begin me een beetje een vreemde eend in de bijt te voelen . Hallo dames, ik heb geen hekel aan verstelwerk , moet ik me nu een beetje schamen ? Ze weten me dan ook allemaal te vinden, moeder, "hier moeten toch echt een paar pitsen in" of "wilt u even een nieuwe rits in Nicky's jack zetten" ( dochter ) "Oma ik heb een leuk bont jasje van ons mam gehad, wilt u dat voor me korter maken, oh en doe de mouwen ook maar, dat is mode tegenwoordig " ( kleindochter ). slijmballetje !!!!! Ton, "mijn binnenzak is kapot, kun je er even een nieuwe in zetten" ( broerlief) . is minder leuk. Toch heb ik er echt geen hekel aan, alleen als ik zelf met iets bezig ben, poppen kleertjes of zo, vind ik het weleens vervelend dat ik weer alles weg moet leggen. Nee dames, de post kan echt mijn adres niet vinden , ik voel al nattigheid !!!! Ik moet eerlijk bekennen, dat ik wel het voordeel heb van een naaikamer, waar mijn machine altijd klaar staat. Groetjes Tony |
|
Antonia
|
|
breioma
Hobbyguru Lid sinds: 09 Mei 2007 Status: Offline Points: 2303 |
Posted: 07 Augustus 2007 om 18:59 |
Wat netjes van je Tony,ook ik heb een ''werkkamer'' waar alles klaar staat ,maar verstelklusjes voor de kinderen doe ik nog maar zelden,mijn schoondochter doet dat onder mijn begeleiding en dat werkt prima!!
|
|
corine
Hobbyguru Lid sinds: 12 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3518 |
Posted: 07 Augustus 2007 om 19:01 |
verstel werk bahhhhhhhh, stel ik liever uit tot het echt niet anders kan
|
|
|
|
chrisje
Hobbyguru Lid sinds: 29 April 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5572 |
Posted: 07 Augustus 2007 om 19:13 |
ik zeg maar niks... Vond laatst nog een jurkje waar een knoop aan moest, jurkje van de oudste maatje "tien jaar geleden" of zoiets.... Ik heb het stofje maar gelijk gebruikt om tasjes te voeren...
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Posted: 07 Augustus 2007 om 20:00 |
Ik weet van mezelf dat ik lui ben en niet zo'n goede huisvrouw, dus als ik bij het strijken of was vouwen een ongerechtigheidje zie, loop ik meteen naar mijn hobbykamertje en zet de knoop aan of repareer de torn. Anders komt het er nooit meer van en stapelt het verstelwerk zich op tot een plafondhoge toren. Als er bij een bezoeker een knoop afvalt, sta ik ook meteen met naald en draad paraat. Dat is feitelijk mijn enige deugd. En dat ik lief ben voor huisdieren, maar dat spreekt voor zichzelf. Trouwens mijn man heeft ook geen klachten. Maar die is kippig en ziet geen stof of spinrag. Ik heb voor hem laatst zelfs de taille van pyamabroeken verruimd, een snertwerkje! En ik heb vroeger wel ritsen gezet in Levi spijkerbroeken, met de hand want dat is zo lastig met de machine.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
T Looman
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4146 |
Posted: 07 Augustus 2007 om 22:05 |
ik vind verstelwerk heel vervelend en stel het ook altijd uit groetjes Thea |
|
groetjes Thea
|
|
Meia
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4244 |
Posted: 08 Augustus 2007 om 02:26 |
Verstelwerk? Getsie, daar heb ik een hekel aan. Lange broeken waar een knoop van af mist zet ik nog wel aan maar zoals van mijn nachthemden of zo dan denk ik, ach ik heb die dingen alleen maar 's nachts aan, lekker luchtig Soms moet je wel hè, als de kleinkinderen hier zijn en er is wat kapot dan maak ik dat altijd wel, dochterlief kan dat niet natuurlijk |
|
All you need is love.
|
|
Corrie
Hobbyguru Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
Posted: 09 Augustus 2007 om 16:11 |
sorry ik heb er ook geen hekel aan
|
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
Reageer | Pagina 123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |