Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vest

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vest
    Posted: 27 Oktober 2020 om 13:37
What do you want to do ?
New mail< id="mailtovensterClipboard">Copy< id="mailtovensterClipboard">
dit vest maakte ik naar een patroon van hobbydoos met saskia garen van wibra. het was mij, eenmaal af wat krap dus ik gaf hem aan mijn dochter. moest ik er voor haar wel langere mouwen in breien.
ze heeft er haar eerste zwangerschap en de winter na de bevalling in gewoond Smile dus het was goed terecht gekomen.
ik vind het nog steeds een prachtig patroon....


Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2020 om 13:39
What do you want to do ?
New mail< id="mailtovensterClipboard">Copy< id="mailtovensterClipboard">
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2020 om 16:05
Wat een mooi vest! En hij is dankbaar gebruikt zo te lezen.
december2011

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2020 om 18:17
Een mooi vest is het en blijft het. Toevallig waste ik mijn vest vanmorgen en vroeg mij af of ik het gewoon nog een keer hetzelfde zou breien. Ik breide het in 2012. Daarna nog een keer voor mijn schoondochter. Ik draag het nog steeds met heel veel plezier, maar het begint toch wel te slijten.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2020 om 19:07
Prachtig gebreid carolina ! Is het garen niet gaan pillen? Daar ben ik altijd zo bang voor met dergelijke garens

Voor de liefhebbers DITis het patroon
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2020 om 19:15
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Een mooi vest is het en blijft het. Toevallig waste ik mijn vest vanmorgen en vroeg mij af of ik het gewoon nog een keer hetzelfde zou breien. Ik breide het in 2012. Daarna nog een keer voor mijn schoondochter. Ik draag het nog steeds met heel veel plezier, maar het begint toch wel te slijten.


Heb het net teruggekeken. Prachtig!

Was je het op de hand Lidwina?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2020 om 19:30
Ja, ik was al mijn vesten op de hand. Dit is toevallig zuiver wol, ik doe het ook met synthetisch spul. Ik heb een keer zo'n vest in de machine gewassen. Ik vond dat er daarna pluiziger uitzag. Bovendien vind ik het onzin om het zolang in een wasmachine te laten ronddraaien. Ik was het met Tenemoll. Ik heb dit wolwasmiddel eerst steeds in Duitsland gekocht, nu is het ook in Nederland verkrijgbaar. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2020 om 19:48
What do you want to do ?
New mail< id="mailtovensterClipboard">Copy< id="mailtovensterClipboard">
dank jullie wel bvoor de complimenten Smile en wat aardig van je om meteen dat linkje erbij te zetten Hulten  Thumbs Up

jouw vest is ook prachtig Lidwina, fantastische kleur ook

volgens mij gooit mijn dochter het gewoon bij de bonte was en nee het is nooit gaan pillen
zoals je ziet had ik wel een extra knoopsgat gebreid in het rever iomdat ik juist dat open altijd zo koud vind. iets minder mooi vind ik zelf maar wel zo praktisch
als ik 't nog eens zou breien, dan van handgesponnen wol en met een ronde hals
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2020 om 21:07
Heel mooi, noemen ze dat nou Ierse kabels ?
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2020 om 21:23
wat een prachtig vest met een schitterend patroon. ook een mooie kleur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2020 om 23:12
@carolina2, ik ben gewoon heel ouderwets wat wassen betreft. Vroeger werden dit soort dingen met de hand gewassen en ik doe het nog steeds. En als ik toch een keertje iets in de wasmachine gooi gaat het meestal nog fout ook. Ook al gebruik ik precies het goede programma.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2020 om 09:10
Heel mooi ,en zo netjes
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2020 om 17:59
What do you want to do ?
New mail< id="mailtovensterClipboard">Copy< id="mailtovensterClipboard">
dank jullie wel dames Smile

ik weet niet of het Ierse kabels heet Iew, de Ierse visserstruien werden wel vol kabels gebreid. ik heb eens gelezen dat elke vrouw haar eigen patronen breide en dat men zo de vissers die aanspoelden nadat een schip was vergaan, konden identificeren.

@Lidwina, ik ben zelfs nog ouderwetser, ik heb geen wasautomaat. Alles wat er te wassen is was ik of met de voeten, terwijl ik douche (de dagelijkse kleding) of met mijn ouderwetse langzaamwasser waar mijn hand de enige temperatuurmeter is.

wol, overigens, krimpt niet van hoge temperatuur maar van of een snelle widdeling van temperatuur (je wast het warm en spoelt het koud) teveel sop of teveel beweging.
en die dingen gebruik je dan weer bewust om wol te vilten Smile




Back to Top
Loes View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2020 om 10:47
prachtig
groetjes Loes
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2020 om 19:12
Ik vind die vlechten erop heel mooi.

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2020 om 14:16
dank jullie wel Loes en Chrissie

en nu kan ik ook meteen testen of ik geen 'staart' meer bij m'n berichtjes heb
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2020 om 15:06
Je hebt geen staart meer - gefeliciteerd. Ik zag laatst dat ik denk Bloem het ook had - dus ik ben heel benieuwd wat is de oplossing ???
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2020 om 17:22
ik heb er contact over gehad. mijn dochter raadde me aan hier uit te schrijven en dan opnieuw te registreren. meneer Simon (die mij werd geadviseerd door hobbydoos) raadde mij aan mijn computer leeg te halen en opnieuw te installeren.
omdat mijn computer te oud was heb ik nu een nieuwe et voila Clap
verder ben ik wel vanalles kwijt nu dus het is nog even wennen Wink
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2020 om 14:26

@Lidwina, ik ben zelfs nog ouderwetser, ik heb geen wasautomaat. Alles wat er te wassen is was ik of met de voeten, terwijl ik douche (de dagelijkse kleding) of met mijn ouderwetse langzaamwasser waar mijn hand de enige temperatuurmeter is.

wol, overigens, krimpt niet van hoge temperatuur maar van of een snelle widdeling van temperatuur (je wast het warm en spoelt het koud) teveel sop of teveel beweging.
en die dingen gebruik je dan weer bewust om wol te vilten Smile




[/QUOTE]

Op deze manier je spullen wassen gaat mij toch een beetje te ver Carolina. Toen we pas getrouwd waren heb ik heel veel op de hand gewassen, nu alleen nog gebreide en wollen spullen. Maar gewoon in een teil of in de gootsteen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2020 om 09:24
Een prachtig vest
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.719 seconden.
Lang Yarns