Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vestzak inbreien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vestzak inbreien
    Posted: 11 Januari 2014 om 16:47
Ik ben bezig met een vest voor mijn man Wout uit de Burda breien herfst/winter 2013 en daar moet je apart de zakken erop zetten. Nu denk ik zelf dat het mooier is wanneer ik ze in brei, maar heeft iemand hier wel eens een video'tje van gezien of weet waar ik moet zoeken? Lukt het niet zal ik ze erop moeten zetten, maar ik weet dat ik het ooit ergens gezien heb.
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2014 om 17:42
Ik heb wel iets gevonden, maar dat is een valse zak http://www.garnstudio.com/lang/nl/video.php?id=215&sort=2&thumbnails=on
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2014 om 20:20
In degelijke boeken over breien staat meestal wel ergens, hoe je dat moet doen. Ik heb wel eens een babyvestje gebreid, waarbij je dan steken moest afkanten in de breedte van de zak, je breide dan een zakje en die steken zette je in plaats van de afgekante steken, later naaide je het zakje aan de achterkant vast. Ik hoop dat het zo duidelijk is, ik heb geen idee waar dat patroon gebleven is. Later zette je dan steken op voor een boordje op de afgekante steken en dat moest dan aan de zijkantjes vastgenaaid worden, het was een hoop gedoe voor zo'n minivestje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2014 om 20:33
Dank je wel Magtelt, ik zal ook eens in mijn boeken kijken, gelukkig hoef ik het niet in een klein vestje te doen, daarbij moeten de steken wel in een gerstekorrel en de rest gewoon helemaal recht dus dat zou ik eerst ook even moeten uitmeten waar die komen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2014 om 22:53
het is niet zo moeilijk als je het weet .

Je breit het zakje en laat de steken rusten .
Je breit je voorpand tot aan de hoogte waar je je zakje wilt hebben .Vervolgens brei je je pen tot de plaats waar je zakje moet komen Je zet het aantal steken gelijk aan het aantal steken van het zakje op een hulpdraad Dan neem je de steken van het zakje op je pen en breit verder .Het lapje hang nu dus achter je werk .Als je pand klaar is zet je de steken van de hulpdraad opeen en en breit b.v een aantal ribbels als afwerking en kant af .Met onzichtbare steken het zakje vastzetten
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2014 om 01:42
Thanks Mutti, dat is precies wat ik bedoelde
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns