Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenvingerbreien

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Antonia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2009 om 08:31

Mijn kinderen deden dat 40 jaar geleden in NZ al ..... ik werd er soms gek van, 5 van die "fingerknitters" die mijn breigaren weghaalde  

TONY
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2009 om 08:10

ik heb dat vroeger ook wel gedaan. ik doe het soms nog wel eens als ik een wat steviger draad moet hebben voor bv. een ketting van de kinderen omdat ze een hangertje gemaakt hebben op school. kunnen ze zelf de kleur uitkiezen en vinden ze geweldig.

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2009 om 07:46

Heb het ook gezien gisteren, vroeger ook wel gedaan. Weet niet meer of ik het nu vingerbreien of vinger punniken noemde.

Zoonlief gisteren ook gelijk geprobeerd maar die dacht dat het het te los deed, zulke grote gaten (hij heeft best wel grote handen).
Ik geloof niet dat ik er vroeger ooit iets van gemaakt heb, misschien een sjaal voor een pop of zo.

Met klosjespunniken kan je veel leuker dingen maken. Maar zo met je vingers is het wel een opschieter, je hebt snel meters zoniet kilometers.

odette
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2009 om 23:44
Mega, mega, megaveel gedaan als kind, ook rond die leeftijd volgens mij., Wij noemden het vingerpunniken, en dat is ook precies wat het is ; draden om je hand slaan en de lussen overhalen, Verslavend maar een beetje nutteloos. Op kleine vingertjes kun je er nog wel eiernetjes mee maken (op onze vingers vallen de eieren er door). Ik heb er heel wat bollen garen van mijn moeder mee doorgejaagd weet ik nog wel. Kilometers van die slierten gevingerpunnikt.

Wow, ik heb gewoon zitten knippen en plakken hier ; wat schandalig...
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
breigek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2009 om 23:36
 'k heb het idd ook gezien   gelijk uitgeprobeerd  mijn mannen gelijk zoiets van: oh nee he
Back to Top
Hil32 View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2009 om 21:00

Hallo Allemaal,

Zag vanavond bij Zapp, vingerbreien, nou ben ik echt niet piep meer, maar ik had er toch nog nooit van gehoord, jullie wel?

Zo leuk als ik zie dat er zoveel hobbydoosjes naar Rika gaan om jaloers op te worden, maar ik zou dat nog niet aan kunnen, wie weet volgend jaar?????????????????????????

Lieve groetjes van Hil

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.094 seconden.
Lang Yarns