visjes patroon |
Reageer ![]() |
Autheur | |
sonja ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juli 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 236 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 31 Juli 2012 om 10:47 |
hallo ik heb en vraagje,mijn kleinzoon vraagt om voor hem een "blauwe" sjaal mét "rode" visjes
te breien (en oma fier dat ze dat kan doen voor hem ![]() alleen weet ik nu toch niet goed hoe ik die visjes erop moet zetten de meeste sjalen worden in patent steek gebreid ,niet evident om hier visjes in te verwerken ik dacht de sjaal in gewoon recht en links te breien en er de visjes op te mazen, maar dat is niet mooi aan achterkant,idem als ik visje in andere kleur brei , als je en sjaal knoopt zie je steeds de achterzijde .. heeft er iemand missc een tip voor mij ? alvast bedankt Sonja
![]() |
|
Sonja
|
|
![]() |
|
Petronette ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 25 Juni 2012 Status: Offline Points: 356 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Misschien dunne wol nemen. En zeg maar een voor en achterkant breien.
Voorkant inbreien of mazen en daarna voor- en achterkant aan elkaar naaien.
|
|
![]() |
|
sonja ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juli 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 236 |
bedankt voor de tip
![]() ![]() |
|
Sonja
|
|
![]() |
|
Lilyishere ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 295 |
En als je de visjes haakt en er met een dunne draad onzichtbaar opzet?
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
Mja, het wordt wel snel een dikke sjaal dan, met zulk garen. Maar ik zou toch hetzelfde adviseren als Petronette: twee kanten breien, eventueel tegelijk, dan hoef je niet aan elkaar te naaien (zoek maar eens op 'double knitting', iedereen die op de Hobbydoosdag was weet inmiddels dat ik een groot fan ben van deze techniek, haha).
Wat ik laatst ook ergens zag: rondbreien, en dan op het laatst de bovenkant aan de onderkant vastnaaien. Dan krijg je een soort dichte 'tunnel', ook alleen een goede kant (ik hoop dat ik dit duidelijk uitleg). Dan wordt het natuurlijk wel een col in plaats van een sjaal, maar wél met de visjes er mooi op. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |