Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Voor de lijners onder de Hobbydoosjes

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Voor de lijners onder de Hobbydoosjes
    Posted: 15 Februari 2012 om 10:51
Ik heb hier iets voor de lijners onder de Hobbydoosjes.
Ik lijn niet, want eigenlijk moet er bij mij minstens 22 kilo bij......maar dat gaat niet meer
Maar goed........degene die lijnen zullen hier blij mee zijn:

Gemaakt: 10, feb., 2012, 1:00 | Door Entopic

Voortaan lekker een toetje bij het ontbijt?!

Volgens onderzoek val je af als je een dessert bij het ontbijt neemt.

Voortaan lekker een toetje bij het ontbijt!

Entopic

Goed nieuws voor zoetekauwen die toch willen afvallen. Volgens een onderzoek uitgevoerd door de Universiteit van Tel Aviv val je af door een ‘s ochtends bij het ontbijt een dessert te nemen. 32 weken lang werden 193 patiënten met obesitas onderzocht. Ze werden verdeeld in twee groepen, maar mochten wel elke dag even veel calorieën nemen.

Alleen bij het ontbijt nam de ene groep 300 calorieën tot zich en de andere groep 600 calorieën. Als extraatje kregen zij bijvoorbeeld chocolade, een koekje of cake. Halverwege het onderzoek waren beide groepen 15 kilo afgevallen. Maar, gedurende het tweede deel kwam de groep dat een mager ontbijt kreeg gemiddeld tien kilo aan. De groep die een toetje bij het ontbijt nam viel juist extra af, gemiddeld 6,8 kilo.

Dat die groep juist afviel, kan volgens Daniela Jakubowicz een paar mogelijke redenen hebben. ’s Ochtends verbrand je meer calorieën omdat je stofwisseling dan sneller werkt, je ontbijt verbrand je dus nog op de dag zelf. Daarnaast zorgt een stevig ontbijt ervoor dat je lichaam minder ghreline aanmaakt, het hormoon dat zorgt voor honger voor de maaltijd. Zoetigheid bij het ontbijt kan zorgen voor bevrediging de rest van de dag. Helemaal geen zoetigheid meer eten werkt meestal averechts. Na een tijdje heb je hier toch weer behoeften aan en ga je vaak juist veel snoepen.

Bron: Nieuwsblad.be




Ik haak nooit af!

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2012 om 10:57
Het klinkt wel heel logisch zo! Nou ben ik sowieso wel van het stevig ontbijten, dus dat komt goed uit. Niet zo van de toetjes, maar met brood moet het ook lukken toch?
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2012 om 12:07
Ik ontbijt nooit, als kind al niet maar als ik dit lees (en het is echt zo simpel en logisch) ga ik het toch maar overwegen om te proberen.
Ga nu mijn eerste bammetje van de dag eten... oei oei
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2012 om 12:55
Je hoeft niet meteen na het opstaan te ontbijten, als je dan niets naar binnen kan wurgen, maar wachten tot 12.00 is wel erg laat. Zou het niet lukken om een uur of 10? Ik kan geen stevig ontbijt naar binnen werken, maar een boterham lukt wel, de tweede volgt dan bij de koffie.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2012 om 14:09
ik hou wel van een stevig ontbijt, maar ook van een stevige lunch en voor een lekker prakje daar draai ik mijn hand niet voor om.
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2012 om 15:08
Oh,oh, oh   ik wou dat het echt hielp
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2012 om 16:28

vonden ze maar een zak drop uit waar je van afviel hihi

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2012 om 16:57
Ik ontbijt met een beker Goede Morgen, daarna om 10 uur liga
continue, dan om 12 uur brood of iets dergelijks, dan meestal rond 4
uur noodles en om half 8 avondeten. Tussen de laatste twee
maaltijden in ga ik sporten. Tussendoor gaan er koekjes en snoep naar
binnen, veel calorieën maar die train ik er wel af:-)
Back to Top
andrea21 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 568
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer andrea21 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2012 om 19:11

Eiwitten is ook goed om te afvallen in toetsen dus melkproducten zitten veel eiwitten en ik heb laatst een onderzoek gezien dat als je geen suikers tot je neemt dat je lichaam op een andere manier calorieen tot zich gaat nemen dus meer eten.

Ik heb een maand geleden een maagverkleining gehad en wij moeten dus veel melkproducten nemen per dag 500 ml en dan nog 150 ml kwark daar verstevig je spieren ook weer van maar ook voor het afvallen. En je moet 6 per dag minimaal eten omdat je ook maar kleine beetjes aan kan door de maagverkleining maar het is ook goed voor je verbranding, we worden ook van voor je operatie al begeleid hier in door een dietiste en pych en bewegingsdeskundige.

Ik weet van iemand die bij de weight wachters loopt die moet 's morgens 4 boterhammen eten als ontbijt.

 

 

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2012 om 07:37
Als ik 's morgens niet zou eten, dan zou ik van m'n stokje gaan.
Als het te lang duurt voordat ik kan gaan ontbijten, dan ga ik zweten, m'n oren gaan fluiten e.d......phoehhhh dan val ik bijna flauw
Ik haak nooit af!

Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2012 om 08:51
Vanaf nu ga ik ontbijten ,mmmmlekker chocolade
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 16 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 934
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2012 om 13:13
Eet smakelijk hoor.
Groetjes van Jolly



Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.781 seconden.
Lang Yarns