|
Reageer ![]() |
Autheur | |
kelda ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 28 September 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 45 |
![]() Posted: 01 Oktober 2009 om 10:11 |
op zoek naar boekjes of patronen van gehaakte kleedjes ( voor op tafel en ze doen ze ook wel eens over de leuning van de bank) Ja ze is zelf al in de winkel wezen kijken. Daar is ook wel wat, maar ze kan niks worden met die tekentjespatronen. Ze wil het liefst die patronen van vroeger ( heel vroeger hihihhi) waarin staat wat ze per toer moet doen. Euhhhh snappen jullie mij nog?? Ze is 73 jaar en ze zi: Wat er in die tijdschriften in de winkel staat, die tekningen daar snap ik echt niks van. Groetjes hIlda
|
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
![]() |
Ja,ik snap het,zal even kijken,heb nog wel een paar hele oude boekjes.
|
|
![]() |
|
inge.v ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2268 |
![]() |
Vertrek op verlof, maar als ik terugkom zal ik kast eens napluizen op oudere boeken.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
boek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
![]() |
ga straks weg maar ik heb ook ergens nog boekjes van mijn oma en ik ben al beppe dus met goed komen
|
|
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu">
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
![]() |
Ik had vier boeken vol kleedjes, allemaal met tekening i.p.v. beschrijving. Tijdschriften, oud en nieuw, idem. Ik heb geen beschrijvingen van kleedjes gevonden, terwijl ik een kast vol handwerkboeken en twee planken vol tijdschriften heb. Erg jammer, ik had jou en je moeder graag willen helpen. Ik begrijp haar probleem, want soms zit ik zo'n tekening uit te schrijven om te zien of ik het snap. Ik ben meer van de woorden, een ander is meer op plaatjes gericht.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
caelum ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1139 |
![]() |
ja, ik vind dat ook rot zoals het er tegenwoordig uitziet, ik wil het graag hebben als: Maar dan al die diagrammen? Hoe tel je dat dan uit? Of moet je je werkje er dan opleggen? Ik denk dat ik heel snel zou denken, he waar ben ik nou in dit werk!!! |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() |
Ik doe het omgekeerde ; als ik alleen een beschrijving van de toeren heb, probeer ik het zo goed mogelijk uit te tekenen om te zien wat je precies waar in moet steken en vind dat veel makkelijker ; je ziet eigenlijk het hele patroon al voor je. Zo heb ik het ook gedaan bij dat Molly Wemel-vest en het gehaakte vestje waar ik nu mee bezig ben.
Die ouderwetse boekjes kom je overigens nog wel eens tegen op rommelmarkten, en ik geloof dat ik er hier nog een paar heb liggen. PB me anders maar even je adres, dan zal ik inde loop van de ochtend even kijken beneden ; ik doe er verder namelijk toch niks mee. Ja, hamsteren ![]() |
|
![]() |
|
Eeyore82 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Januari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2002 |
![]() |
Ik heb geloof ik wat gevonden het is van 3 suisses als je me even je mailadres pm-t stuur ik je er wat van, dan kun je kijken of het wat is.
Groetjes Marije |
|
![]() |
|
everline ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 02 September 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 731 |
![]() |
Kijk eens op onderstaande link. Allemaal patronen uit oma's en overgrootoma's tijd. Dus ook een heleboel kleedjes. En bijna allemaal uitgeschreven. Succes. groeten, bianca http://www.antiquepatternlibrary.org/completelist.htm
|
|
![]() |
|
Margje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 12 Januari 2008 Status: Offline Points: 482 |
![]() |
Wat een leuke website Everline. Hier kun je echt nog leuke en grappige dingen vinden. Bedankt voor deze tip. Margje |
|
![]() |
|
boek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
![]() |
als je me een pm stuurt met je mail adres mail ik je wat
|
|
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu">
![]() |
|
![]() |
|
kelda ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 28 September 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 45 |
![]() |
Mieden, Heel erg bedankt voor jullie reacties. Super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb de Link ook opgeslagen en daar ga ik met volgende week even verder in verdiepen. Kom er nu ff niet aan toe, want wij gaan het weekend weg....... Ook zal ik dan proberen om in mijn profiel een emailadres te zetten Ik wens jullie allemaal een fijn weekend toe.
groetjes hIlda |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
![]() |
Hilda, fijn weekend. Kijk later ook eens in de bibliotheek. Als je daar een bruikbaar boekje vindt, weet je waar je naar kunt zoeken op marktplaats of in de kringloop en andere tweedehandsboekwinkels.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
rittepetit ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 4351 |
![]() |
Halo Hilda, heb ook alleen maar schema's, moest ik alsnog wat vinden, dan hoor jet het wel, moet op zolder gaan zoeken nog een prettig weekend groetjes rita |
|
![]() |
|
![]() |
Hallo Meiden,
Heel erg bedankt voor jullie reacties en maitljes die ik heb gehad. Ik kan mijn Meder nu heel blij maken en aan hetwerk zetten. Nou jaaaaaaa moet eerst zelf ff aan het werk, uitprinten enzo. Maar dat doe ik graag voor haar. Maar Meiden heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt voor jullie hulp.
Liefs hilda
|
|
![]() |
|
rittepetit ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 4351 |
![]() |
Halo Hilda, als het goed is heb je nu mail, als het niet duidelijk is, laat het me weten groetjes rita |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |